Természetesen az átalakítás nem ilyen egyszerű, a nagyobb teljesítmény eléréséhez beépítettek egy vízhűtéses töltőlevegő-hűtőt is. A kompresszort a motor eredeti szíjhajtása hajtja. Emellett a kompresszor kuplungszerkezete csak akkor zár, ha a motor terhelés alatt van, üresjáratban nem, kímélve ezzel az erőforrást és a feltöltőt is.
Átalakították a motor szívóoldalát és optimalizálták a levegő áramlását, valamint sportlégszűrőt tettek az eredeti helyére. A kiegészítő elemek nagy részét szénszálas műanyagból készítették el Ezek után a G Power új motorvezérlő egységét is beépítették, amely a D Tronic nevet viseli, és biztosítja a megfelelő mennyiségű üzemanyagot valamint a gyújtás időzítését is.
Új kipufogórendszert készítettek az autónak, rozsdamentes acélból. Végül kiiktatták a gyári sebesség letiltó elektronikát, így a végsebesség nem 250 km/h, hanem valamivel 300 km/h felett van. A nagyobb végsebesség elérésében és a teljesítmény útra juttatásában is szerepet játszik az 40 százalékos önzárású differenciálmű.
A végeredmény igen meggyőző: 480 lóerő, illetve 610 newtonméteres forgatónyomaték. Mindössze 4,8 másodpercre van szüksége a kompresszoros M3-nak, hogy álló helyből elérje a 100-as tempót, tizenegy másodperccel később pedig már 200 km/h-val száguld.
A cég fejlesztői szerint feltétlenül szükséges az optikai csomagot is megrendelni. A G Power az Evolution 500 fantázianevet viselő csomagjával ruházta fel a kiállított autót. Ezt az optikai csomagot már ismerhetik olvasóink, eredetileg a Racing Dynamics készítette az R50 Tornadóhoz. Ez az összeállítás új első illetve hátsó lökhárítókból, hátsó szárnyból épül fel. A hátsó részen a négy kipufogóvég között még látható egy aprócska szárny, ami nagy tempónál stabilabbá teszi az autó hátsó részét.
Rendelhető még egy kis tetőszárny is az autóhoz. A legfontosabb elem az első lökhárító, amellyel összességében nyolc fokkal alacsonyabbra képes lehűlni a levegő a köztes hűtőben, ami fontos az optimális és tartós működéshez.
Gyönyörű, Daytona I-es, 20 colos felniken gördül az autó, melyekre elöl 245, hátul 285 milliméter széles Dunlop abroncsokat szereltek. Az úttartást sem bízta a gyári futóműre a G Power, igazi versenyfutóművel látta el az autót, amely így kényelmet nem, de élményautózást annál inkább nyújt a tulajdonosának. A futóművet a Nürburgring aszfaltján hangolták készre.
Nem álltak meg azonban a fejlesztéssel a G Power mérnökei az esseni kiállítás óta, és elkészült egy még erősebb változat. Az EVO III 3.2 K motorja már 525 lóerőt ad le 7150 fordulatszám mellett. Ezúttal kissé újrahangolták a nyomatékgörbét és az egyenletességre törekedtek, így ezúttal „csak” 600 newtonméter az eredmény, 4000-nél. Ám az új áttételeknek köszönhetően ezzel a motorral a kupé 4.6 másodperc alatt gyorsul százra és a végsebessége pedig 318 km/h.
Még egy M3-ast kiállított a cég Essenben, egy kombikarosszériás BMW képében. Bár a cég úgy hirdeti, hogy ez az első kombi M3-as, ez nem igaz. Egyfelől a Hamann Motorsport már készített M3-as motorral szerelt kombit, még az E36-os sorozatból. Másfelől az autó erőforrása nem az M Gmbh 3.2 literes remeke, hanem egy sima háromliteres hathengeres.
Ez azonban semmit nem vesz el az autó érdemeiből, mert a teljesítménye túlszárnyalja a 3-as sorozat gyári csúcsváltozatáét. A GP 22 kompresszorral szerelt EVO I-es rendszerrel a motor 400 lóerőt teljesít. 450 newtonméteres nyomatékával sem vall szégyent az erőforrás.
A stabilitásról versenyfutómű, a lassulásról 322 milliméteres, lyuggatott féktárcsák és a hozzájuk tartozó négydugattyús Brembo féknyergek gondoskodnak. Elöl 8.5×18, hátul 9.5×18-as felniken gördül a kombi M3-as, melyekre 235-ös, illetve 265-ös abroncsokat szereltek.
A megfelelő hangzásról négy 76 milliméteres véggel ellátott kipufogórendszer gondoskodik. A cég külsőleg utal az eredeti M3-asra. Az első lökhárítók a szériamodellről származnak, a küszöbök is szinte a megszólalásig hasonlóak, a tükröket az E 36-os M3-ason láttuk először.
Igazán fanatikusnak kell lenni ahhoz, hogy valaki egy már eleve csak az autózásra épített roadstert átalakíttasson. A módosítás alanya egy Wiesmann Roadster lett, amelyben szintén egy háromliteres BMW erőforrás dolgozik. Ahogy a kombit, kompresszorral ezt az autót is 400 lóerőre erősítették. El lehet képzelni, milyen érzés lehet az 1100 kilós autó gyorsulása. Egy figyelmeztető tábla azért nem ártana az autóra: CSAK VERSENYZŐKNEK!