Az elektronikusan vezérelt összkerék-hajtás normál viszonyok között az első kerekekre juttatja a teljes hajtóerőt. A rendszer figyeli a kormánnyal, a fékkel és a gázpedállal kiadott utasításokat, és, ha szükséges, egy heted kerékfordulat alatt nyomaték jut a hátsó kerekekre is.
A többlengőkaros hátsó futómű érdekessége, hogy egyetlen ponton sem érintkezik a karosszériával, minden alkatrész a segédvázhoz csatlakozik, ezáltal még csendesebb az utastér.
Hétszemélyes változatban is kapható a XC90, melyért csak négyszázezer forinttal kérnek többet. Ezért a pénzért a harmadik sorban ülő utasok külön klímaberendezést, illetve függönylégzsákot kapnak.
A hagyományokhoz híven a biztonság terén ismét nagyot alkotott a Volvo. Az RSC (Roll Stability Control) rendszer érzékeli az autó dőlési sebességét és dőlésszögét, amelyből meghatározza borulásveszély mértékét. Tényleges borulásveszély esetén aktiválódik a DTSC (Dynamic Stability and Traction Control), amely a motor nyomatékának csökkentésével, illetve szükség esetén egy vagy több kerék fékezésével billenti vissza az autót biztonságos helyzetbe.
Borulás esetén működésbe lép a ROPS (Roll Over Protection) rendszer, amely aktiválja a légzsákokat. A függönylégzsákok boruláskor egy oldalütközéshez képest késleltetve nyílnak, mivel a borulás hosszabb ideig tart. A légzsák megakadályozza, hogy az utasok feje a kocsi oldalának ütközzön, illetve, hogy bárki kiessen a kocsiból.
A karosszéria egyes részei különlegesen erős bóracélból készültek, ami rendkívüli szilárdságot biztosít.
Nem csak az utasok megóvására gondoltak, hanem a balesetben résztvevő másik félre is. Mivel az XC90 magasabb az átlagos autóknál, egy alsó kereszttartóval egészítették ki a segédvázat, ami egy normál személyautó lökhárítójával került egy magasságba.
Az XC90 kényelmére sem lehet panasz esetében. A 13 hangszórós audiorendszer az autókban egyedülálló módon Dolby Prologic II hangzást biztosít. A rendszer része egy 140 wattos mélysugárzó illetve egy erősítő is. A CD-tár, a tévé, vagy a DVD-lejátszó már nem újdonság értékű a Volvónál.
A hátul ülők a C-oszlopon elhelyezett irányítópulttal kezelhetik az audiorendszert, és fejhallgatójukon saját ízlésük szerint választhatnak a CD, mini disc, vagy rádió dallamai közül.
Háromféle korszerű motorral választható a Volvo SUV (Sport Utility Vehicle). Természetesen választható a Volvo saját fejlesztésű öthengeres turbódízel motorja. A 163 lóerős erőforrás 340 newtonméteres nyomatékát 1750-es fordulatnál adja le. Ötfokozatú Geartronic automata váltóval 12,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, és 185 km/órás maximális sebességre képes.
A másik két választható erőforrás benzines, mindkettő turbófeltöltővel szerelt. A soros öthengeres, 2,5 literes turbómotor teljesítménye 210 lóerő. 320 newtonméteres nyomatékát 1500-as fordulatnál adja le. A Geartronic váltóval, 9,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, és 210 km/órás végsebességnél áll meg a mutató.
A legerősebb motor két turbófeltővel 272 lóerős teljesítményt ér el. A 2,9 literes, soros hathengeres motor 1800-as fordulatnál adja le 380 newtonméteres nyomatékát. Végsebességét 210 km/óránál korlátozza az elektronika, 100-ra pedig 9,3 másodperc alatt gyorsul, négyfokozatú Geartronic váltóval.
A közeljövőben a dízel, illetve a gyengébbik benzines motorhoz választható lesz hatfokozatú kézi váltó is.
A legolcsóbb, dízelmotorral szerelt változatért 14 279 000 forintot, az öthengeres benzinesért pedig 14 579 000 forintot kell letenni az asztalra. A hathengeres csúcsmodell ára 17 990 000 forint. Minden változat rendelhető 7 személyes kivitelben, 400 000 forint felárért.