Tervezéskor nagy hangsúlyt fektettek a könnyű be-, illetve kiszállásra, a kényelmes ülésekre és a barátságos utastérre. Rugalmasan bővíthető a csomagtartó, mivel a hátsó üléssor sínen tologatható. Nem csak a csomagtartóba tehetik az utasok a dolgaikat, az utastérben is több rekeszt alakítottak ki a kisebb tárgyaknak. Középre került a műszerfal, így a vezető előtt is van egy kesztyűtartó. Van rakodó rekesz a műszerfal jobb alsó részén, és az ajtókon is. Ezek mellett pakolhatunk a két első ülés között kialakított helyre, vagy a tetőrészben található tárolóba. Ergonómiailag kedvezőbb helyre, a műszerfalra került a sebességváltókar.
Olyan extrák teszik kényelmesebbé az utazást, mint a kétzónás légkondicionáló, a tempomat, vagy a hatalmas üvegtető. Természetesen a biztonság sem került a háttérbe az autó tervezésekor, így nem meglepő, hogy az utasokat hat légzsák védi, melyek közül a fejlégzsákok a hátul ülőket is óvják. Az első biztonsági öveket övfeszítővel és överőhatárolóval is ellátták. Széria az ABS (blokkolásgátló), az EBD (elektronikus fékerőelosztó), és a fékasszisztens is, felárért pedig ESP (menetstabilizáló) is kérhető. Az ESP-t egy Hill Holder nevű funkcióval is ellátták, amely lejtmenetben segíti a vezető munkáját. Eleinte kétféle motorral lesz elérhető a 350-es, egy 1,4 literes 16 szelepes benzinmotorral, és az általunk is kipróbált 1,3 16 V Multijet dízellel. Később elérhető lesz egy 1,2-es benzines erőforrás és a már jól ismert 1,9 JTD blokk is. Kétféle váltó közül választhatnak a megrendelők, hagyományos kéziváltó vagy a Dualogic félautomata közül.
Komoly történelmi múlttal rendelkezik a 169 kódjelű autó, amely olyan felmenőkkel bír, mint a Fiat 600, 500, 126, Panda, Cinquecento, és Seicento. Ezek a modellek mind sikeresek voltak, ugyanezt várja el a Fiat a 169-estől is. Sőt talán még ennél is többet, a 169 feladata a Fiat renoméjának helyreállítása.
Érdekes, hogy az autó, melynek a sajtó már kiosztotta a Panda utód címet, jóval nagyobb, mint neves elődje. Akár négy felnőtt is utazhat az autóban, ennek megfelelően City SUV-nek (városi szabadidőautónak) nevezi a gyár. Kialakításának hála, hátul is jut hely a lábaknak. Az autó prototípusát már vezethettük Torinóban, ám akkor még alaposan álcázott kivitelben.
Mindössze 3,54 méter hosszú a Projekt 169, szélessége 1,58, míg magassága 1,53 méter. Annak ellenére, hogy az utastér sem szűkös, maradt hely a csomagtartó számára is. Ez a mozgatható hátsó üléseknek köszönhető, így lehet, hogy több mint 200 literes a rakhely, ami a kategóriában a legnagyobb. Ebben a modellben is a középkonzolra került a sebességváltó, csak úgy mint a legtöbb kezelőszerv.
Felszereltségtől függően alapárért vagy felárért járnak olyan felszerelések, mint a hat légzsák az ESP, az EBD, az üvegtető, a kormányról vezérelhető, akár mélynyomóval is támogatott hifi és a légkondicionáló. Az egyéniségről a kezdettől rendelhető 10 eltérő külső szín gondoskodik.
Három motor közül választhatnak a vásárlók, melyek közül egyik sem éri el az 1300 köbcentis nagyságot. A legerősebb az 1251 köbcentis Multijet, a maga 70 lóerejével. Rendelhető még két benzines erőforrás is egy 1,1 literes (55 lóerő) és egy 1,2-es (60 lóerő). Ezekhez választható egy ötsebessége kéziváltó, vagy egy szekvenciálisan is kapcsolható automata.