Így választania kellett a Toyotának, hogy a Land Cruiser 50 éves terepjáró hagyományait felrúgva a szabadidőautók felé mozdulnak el, vagy maradva a kőkemény sárdagasztásnál az új kor kihívásait utasítják el. A döntési helyzet eredménye kompromisszum lett, vagyis úgy alakult komfortos személyautóvá a Land Cruiser, hogy lehetőleg terepjáró-képességei se szenvedjenek csorbát.
Maradt az alvázas felépítés és a merev hátsó híd, amit ma már egyre kevesebb gyártó mer felvállalni. Ahhoz, hogy ezek a terepezést segítő adottságok épített úton ne váljanak hátránnyá, számos technikai újítást vetettek be. Új az első kettős keresztlengőkaros felfüggesztés és a kormánymű is. Nem csak a szervokormány rásegítésének mértéke változik az autó sebességétől függően, hanem a kormány áttétele is. Középállásban kisebb az áttétel, így direktebb a kormány, a szélső helyzet felé közeledve viszont egyre nagyobb az áttétel, amit eltérő formájú fogak alkalmazásával értek el.
Felárért félaktív adaptív futóművel (TEMS) is felszerelik a Land Cruisert, amivel aszfalton komfortosabbá tehető a rugózás. A rendszer a lengéscsillapítók keménységét szabályozza a kerekeknél elhelyezett gyorsulásérzékelők adatai alapján. Kanyarban, fékezéskor vagy erőteljes gyorsításkor villámgyorsan változtatható a csillapítás, így a gyomorforgató karosszériamozgások kiszűrhetők. Négy program közül lehet választani: sport, fél-sport, komfort és fél-komfort, amihez képest végzi a rendszer az állításokat. Terepen a sport, betonon a komfort beállítás az igazi.
Még több pénzt áldozva a kényelemre, légrugózással is párosítható az aktív futómű. Amikor a tekercsrugókat pneumatikus munkahengerek váltják fel, az autó hasmagassága is állítható: terepen 50 km/órás sebességig 3 centivel növelhető. 12 km/óráig 3 centit süllyeszthető az autó, így könnyebb megpakolni a csomagtartót.
Részben önzáró, de manuálisan is zárható központi Torsen differenciálmű osztja el a nyomatékot az első és hátsó tengelyek közt 40/60 arányban. Ha az első kerekek kipörögnének, a nyomaték 71 százaléka jut hátra, a hátsók kipörgésekor pedig 53 százalék jut az első kerekekre. A felező széria, opcióként pedig hátsó differenciálzár is kérhető. A differenciálzár nélküli modelleken az aktív kipörgésgátló (A-TRC) nyújthat segítséget. A rendszer a kipörgő kerék lefékezésével juttat át nyomatékot a többi kerékre, gyakorlatilag önzáró differenciálműként működve. A kipörgésgátló működésének különlegessége, hogy az útfelület minőségétől függően változtatja a beavatkozás mértékét.
Ma már sok terepjárót szerelnek lejtmenet szabályozóval, aminek segítségével lejtőn haladva bizonyos sebesség felé nem gyorsul fel az autó (a Land Cruisernél ez a sebesség előre 5-7, hátrafelé 3-5 km/óra), ám hegymenet szabályozót egyelőre még kevesen kínálnak. A hegymenet-elindulás segítő (Hill-start Assist Control) emelkedőn elindulva megakadályozza az autó hátragurulását, amíg (legfeljebb öt másodpercig) a vezető a fékről átlép a gázpedálra.
Divatterepjárókat megszégyenítő külsővel, és ehhez passzoló komfortos belsővel kelleti magát az új Land Cruiser. Az elődnél jóindulattal is csak funkcionálisnak nevezhető utasteret jóval kifinomultabb belső váltja fel. A különbség az ajtókat feltárva azonnal látszik, néhány percnél többet eltöltve az autóban érezhető is. Különösen a középkonzol kialakítása követ más mércét, mint az előd erősen leegyszerűsített, de a terepjárózáshoz kifogástalanul alkalmazható kezelőszervei. A Corollához hasonló középkonzol tetején a terepjárózást segítő kombinált műszeregység kapott helyet.
A majdhogynem egyterűszerűen variálható utastér az ötajtós modelleken harmadik üléssort is kaphat, így összesen nyolc utas szállítására alkalmas az autó. A Land Cruiser egyébként továbbra is kétféle karosszériával készül, három vagy öt ajtóval. A pótkereket vagy a csomagtartó alatt helyezik el, csökkentve ezzel a hátsó terepszöget, vagy a csomagtérajtóra szerelik, takarófedéllel szépítve.
Kétféle motorral és kétféle váltóval kapható az új Land Cruiser. Az elődből érkezik a 163 lóerős, közös nyomócsöves, háromliteres dízelmotor. A 343 Nm-es maximális nyomatékú motor terepen remekül helyt áll, és kézi sebességváltóval az előd dinamikáját hozza. A dízelmotor 12,7 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a nehéz autót, és 165 km/óráig tarthat a gyorsulás. A kézi mellett automata váltó is rendelhető.
Néhány hónap késéssel kerül a vevőkhöz a prémiumautó prémium motorral. A négyliteres, V6-os benzinmotor kizárólag automata sebességváltóval társítható. A 249 lóerős benzinmotorral személyautós menetteljesítményekre képes a Land Cruiser, így százra 9,5 másodperc alatt gyorsul.
Mivel a tulajdonosok többsége zömében utca gumikkal használja majd új Land Cruiserét, a próbán mi is ilyen abroncsokkal jártunk az autókkal. Valódi terepen, a Csobánkai Harcászati Kiképző területén próbálhattuk ki a Land Cruisert, épp akkor, amikor a hó olvadásnak indult, így az agyagos talaj valódi kihívásnak mutatkozott.
Egy kézi sebességváltós és hagyományos futóműves Land Cruiserrel vágtunk neki egy nagyjából másfél órás útnak. Utunk során egyszer sem akadtunk el, pedig a szervezők Land Rover Defenderei arcukon kaján vigyorral várták, hogy mikor szorul valamelyik autó mentésre. Hát nem szorult, pedig látszólag megmászhatatlannak tűnő emelkedők és szakadéknak tetsző lejtők is szerepeltek a programban. Látszólag a mokányabb és talán sportosabb, háromajtós Land Cruiser valamivel könnyedebben teljesítette a rendkívül csúszós, agyagos talajú szakaszt, de az ötajtós autók sem szenvedtek, legfeljebb valamivel lassabban evickéltek tova.
Sajnos aszfaltot csak a kocsiból láttunk, de rá nem mehettünk, így csak elhinni és közvetíteni tudjuk a Toyota állítását: az új Land Cruiser betonon jóval finomabb viselkedésű, mint elődje.
Az új Land Cruiser forgalmazása már megkezdődött, az indulóár 11 360 000 forint. Ennyit kérnek a GX felszereltségű, háromajtós modellért. A csúcsverzió automata váltóval és ötajtós karosszériával 16 520 000 forintba kerül.