A CZ-2 Cabriolet utastere a négy métert alig elérő hossz ellenére tágas, mivel a tengelytáv 2,5 méter. Jó minőségű anyagokból és tetszőlegesen variálható berendezésekből épül fel az utastér.
1,5 literes benzinmotort ültettek a tanulmányautóba, melyhez hatfokozatú CVT váltó kapcsolódik.
Különlegessége a tanulmányautónak, hogy a Sony-val közösen kifejlesztett MMIC (Mitsubishi Motors Information Communicator) rendszer segítségével egyszerűvé válik az adatcsere például az otthoni számítógép és az autó között. A gyufásdoboznál is kisebb Memory Stick memóriakártya a hifi rendszer számára audio file-okat, a navigációs rendszerhez térképet, az autódiagnosztikához pedig a jármű sokféle adatát tudja tárolni.
A Mitsubishi Outlander először még 2001-ben, a Detroiti Autószalonon volt látható, bár akkor még ASX néven és csak koncepcióként. A szériaközeli Outlander először tavaly, a New York-i szalonon mutatkozott be, európai premierjét pedig most tartották.
Az autó a Subaru Foresterhez hasonlóan a nagy utas- és csomagterű kombik, valamint a szabadidőautók előnyeit ötvözi. Alapváltozatban az Outlander 2,0 literes, 136 lóerős benzinmotorja csak az első kerekeket hajtja, de rendelhető lesz összkerék-hajtású változat is.
Később bekerül a kínálatba egy 2,4 literes, 160 lóerős változó szelepvezérléses motor, 2004-től pedig a Lancer EVO VIII több mint 200 lóerős motorja is elérhető lesz a sport-terepjáróban. A tervek közt szerepel egy dízelmotor bevezetése is.
Az Outlander idén májustól Magyarországon is megvásárolható lesz.