Egy külön elnevezés nélküli alapkivitel mellett Sol Technic, Sol Elegant és Sol Executive felszereltséggel kapható az autó. A D-4D dízel választható Sol Comfort kivitelben is. Az elnevezések mögött különböző hangulatú utasterek rejtőznek. A Sol Technic titánutánzatú betétekkel sportos, a Sol Elegant műfával elegáns irányba mozdul, a Sol Executive pedig a fautánzatú betétek mellett bőrkárpitozással teremti meg a kívánt hangulatot.
5 050 000 forint az Avensis Sedan listaára 1,6 literes motorral. A kínálatból minden motor minden karosszériával kombinálható, így a 110 lovas benzines ferdehátú és kombi karosszériával is megvásárolható. Előbbi 5 170 000, utóbbi 5 350 000 forintba kerül.
Ugyanennyiért vihető haza az 1,8 literes Avensis limuzin alapfelszereltséggel. Az alapfelszereltség gazdag, akár a kényelmi, akár a biztonsági extrákat nézzük. A belépőmodellben is széria a két első, két oldal-, és a két függönylégzsák, valamint az Európában először megjelenő térdlégzsák. Utóbbi a vezető oldali légzsák hatékonyságát is javítja a térd és a lábszár védelme mellett. Alapfelszerelés a blokkolásgátló és az elektronikus fékerő-elosztó.
A kényelmi extrák közül fontosabb tétel a motoros ablakemelő elöl, a központi zár, a kézzel vezérelhető klímaberendezés és a nyolc hangszórós, CD-lejátszós autórádió. Az összes Avensis megkapja a Corolla TS-ben és a Lexus típusaiban használt Optitron műszereket. A Toyota nem spórol az első szerelésű gumikon. Gyárilag minden Avensis 205/55 R16 méretű gumiabroncsokat kap. A tesztelt Camry-n elképedve láttuk az Amerikában nyilván divatos motoros botantennát. Az Európának szóló új Avensisen az antennát a hátsó szélvédőbe, illetve a kombikon a csomagtér oldalüvegébe integrálták, ahogy egy elegáns autón 2003-ban illik.
Jóval olcsóbbá vált az autó javítása kisebb ütközéseknél. Egy 15 km/órás városi koccanást követően az elődmodellel szemben nem kell kicserélni a motorháztetőt. A költségcsökkentés annak is köszönhető, hogy a motorháztető az első ütközési ponttól nem 108, hanem 150 milliméterre van. A hátrább kezdődő motorház így nem sérül alacsony sebességű ütközésnél. Nem újdonság, de hasznos megoldás, hogy a fényszórók helyett elég a lámpákat tartó füleket kicserélni a koccanást követően. A lámpa helyett a fülek törnek, mint a Ford Focuson, vagy a Toyota Corollán.
A Toyota ötcsillagos eredményre számít az Euro NCAP törésteszten. Ebből jelenleg csak annyi biztos, hogy az autó a gyári teszteken megfelelt az ötcsillagos eredménnyel járó elvárásoknak, az Euro NCAP pontszámaira csak március végén, április elején derül fény. Mindenesetre a pluszpontot jelentő figyelmeztetést az öv bekötésére komolyan vette a Toyota. Elindulás után 90 másodpercen át egyre hangosabb sípszó igyekszik rábírni az elöl ülőket, hogy kössék be magukat. Akinek ez sem elég ahhoz, hogy megóvja saját életét az öv becsatolásával, azzal nehéz mit kezdeni, ezért az elindulást követően 120 másodperccel elhallgat a fütty.
Függetlenül az Euro NCAP teszteredménytől, a világ legnagyobb tőkéjű autógyártójának európai zászlóshajója mostantól nem a Camry, hanem az új Avensis.