Turbómotornál megszoktuk, hogy egy bizonyos fordulatig alig történik valami, aztán, amikor a kellő turbónyomás előállt, az autó orrába vagy farába préselt motor olyan erővel lendíti előre a kasztnit, hogy a vezető alig győzi kordában tartani az autót. Ez az az érzés, amit a turbómotoros Lagunánál nem fogunk tapasztalni.
A Laguna motorja ugyanis szinte a teljes fordulatszám-tartományban egyenlő erővel húz. Bár a legnagyobb nyomaték „csak” 3250-es fordulatnál áll elő, már valamivel az 1000-es fordulatot elhagyva bőséges nyomaték várja a vezető parancsát. Mivel alig lehet érezni a turbólyukat, az autót nem ismerők fel sem fedezik, hogy turbómotorral van dolguk.
Nagy segítség a gyors, stressz mentes autózásban, hogy a turbómotorhoz hatfokozatú váltót kapunk. Ennek segítségével maximálisan kiaknázható a kétliteres motor mind a 165 lóereje. Gyári adatok szerint mindösszesen 8,5 másodperc szükséges ahhoz, hogy álló helyzetből indulva elérjük a 100 km/órás sebességet. Mégis, 100 km/órás sebesség alatt nem tűnik túl dinamikusnak az autó, ellenben országúton vagy autópályán, amikor 100-120 km/óráról kell elgyorsítanunk, már jóval pezsgőbb az élet a motortérben. Visszaváltani alig kell, ötödikben vagy hatodikban is tud még gyorsulni az autó, de sok utassal, teljes terheléssel érdemes negyediket kapcsolni. Azért is jó, hogy ritkán kell előzéskor váltani, mert a hatfokozatú szerkezet nem jár könnyen, hajlamos megakadni, így gyors kapcsolásra alkalmatlan.
Szintén nem a gyorsaság és a sportosság játszotta a főszerepet, amikor a futóművet hangolták. A Laguna nem hazudtolja meg francia mivoltát, és lágy hintóként gördül át betontengeren vagy földúton egyaránt. Rossz úton ennek csak a kellemes oldalát látjuk, hiszen úthibáról a Lagunában nem venni tudomást, és ugyanígy országúton vagy autópályán is kellemes partner a felső középkategóriás Renault. Amint azonban egy-egy gyorsabb kanyarvételt vagy hirtelen fékezést, gyorsítást iktatunk a programba, a túl korán jelentkező alulkormányozottság, a meg-meg billenő karosszéria és utasaink megmoccanó gyomra azonnal lehűti a vezető fellángoló kedélyeit.
Pedig a motor akár a sportos autózást is jól viselné, mivel nem csak alacsony fordulaton húz kellő erővel, hanem a kipörgetést is jól viseli. Bár hangja a nagyobb fordulatok közelében csúnyán morgós lesz, majdnem hatezerig bátran pörgethetjük. 218 km/óra a Laguna 2.0 T legnagyobb sebessége, amit az autó könnyedén ér el. 200-nál ötödikben még úgy lódul előre a Laguna, mintha legalább még 260-ig tartana a lendület.
Átlagosan gyári adatok szerint 8,2 liter benzint fogyaszt a turbós Laguna. Ez igen szép eredmény egy 165 lóerős autótól, ám nekünk mégsem sikerült elérni. A teszt alatt átlagosan 10,1 liter benzin fogyott el 100 km alatt, ami még mindig nem rossz a jó menetteljesítmények tükrében. Városban a gyár is 11,4 literes fogyasztást ígér, ám reálisabb 12-13 literrel kalkulálni. Országúton 7-8, autópályán 140-150 km/órás sebességet tartva 8-9 liter benzin fogy el a 70 literes tankból 100 kilométerenként.
Ahogy a futómű, úgy az utastér is kényelemorientált. Az Initiale kivitel bőrkárpitozású foteljei az első és a hátsó sorban is nagyon kényelmesek. Bőséges hely jut az első utasoknak, és hátul sem kényelmetlen utazni, mivel itt is nagy a fej- és lábtér egyaránt. Ellenben a kisebb holmik elhelyezésére már nem fordítottak ekkora figyelmet, kevés a zseb, és ami van, az is kicsi. Pohártartóból csak egy jut az elöl ülőknek.
Kombiként a Laguna remekül helyt áll. Alaphelyzetben is nagy a csomagtartó, 475 literes, a külön nyitható csomagtér ablak, a sík padlólap, a könnyű ülésdöntés és az alacsony rakodóperem mind-mind nagy segítség a kombis lehetőségek kihasználásában.
A turbómotor csak a közepesnek mondható Dynamique kiviteltől érhető el, kombikarosszériával társítva 6 885 000 forinttól. Már a Dynamique-ban is megtalálható a négy elektromos ablakemelő, a központi zár, az automatikus légkondicionáló és az ESP is. A tesztelt Initiale kivitel a csúcsváltozat. Ebben széria továbbá a bőrkárpitozás, a Xenon fényszóró, az elektromos guminyomás ellenőrző, a parkolást segítő rendszer, az első ülésfűtés, és a hatlemezes CD-váltó. Az Initiale ára 7 925 000 forint.
Főként a kényelemszeretők járnak jól a Laguna megvásárlásával. Dízelmotorral vetekedő rugalmasságot kínál a benzines turbómotorral a Laguna, ám a motor felára a 140 lóerős kétliteres benzinmotorhoz képest jelentős, 440 ezer forint. 180 ezer forinttal drágábban 150 lóerős, ugyanennyivel olcsóbban 120 lóerős dízelmotorral választható a Laguna.