Az ezredfordulón hirdette meg reform-programját a Mitsubishi. Ennek lényege, hogy a teljes típuspalettát sürgősen meg kell újítani, a céget pedig gazdaságilag minél rövidebb időn belül egyenesbe kell hozni. A gazdasági átszervezések már megkezdődtek, és rohamos tempóban zajlik az újdonságok tervezése valamint gyártási előkészítése is. Már kapható a felfrissített Pajero, ősztől forgalmazzák az új Lancert, egy év múlva jön a négyüléses smarttal rokon új Colt. A reformmal érkező legelső teljesen új autó viszont a napokban fut be Magyarországra, ez pedig az Outlander.

Egyszerre hozza a sportos kombik és a könnyű terepjárók előnyös tulajdonságait a Mitsubishi Outlander. Az autó megjelenésén is e két tábor főbb ismérvei köszönnek vissza, így az Outlander magasabb egy átlagos kombinál, de laposabb egy valódi terepjárónál. Markáns formaterv jellemzi az autót, amihez jobb már most hozzászokni, ugyanis a gyártó ígéretei szerint az Outlander magán hordoz a jövőben érkező Mitsubishik formájából is egy kis ízelítőt. Eszerint minden modellen családi vonás lesz a hűtőrács testes középső része, rajta a már két éve lecserélt, modernséget sugalló, fémszínű három gyémánt emblémával. Hangsúlyos része a külső design-nak a sötétített bura mögé épített szigorú tekintetű fényszóró páros, és a kicsit sportosabb, kerek fényekből összeálló hátsó lámpatest.

Maga a karosszériaforma egyértelműen egy kombit idéz, de a nagyobb kerékívek, a határozottan domborodó sárvédők, a masszív lökhárítók és természetesen az emelt hasmagasság egyértelműen jelzi a terepjárós génállományt. Még mielőtt mindenki csapot-papot maga mögött hagyva rohanna legújabb Outlanderével a Börzsönybe hegyet mászni, eláruljuk, hogy a Mitsubishi nem terepjárónak szánja az Outlandert. Arra továbbra is a Pajero és Pajero Pickup a legalkalmasabb házon belül, az Outlandernek inkább a hétvégi kiránduló autó szerep jut. Ezt mi sem jelzi jobban, minthogy az autó alapváltozatán csak az első két kerék hajtott.

A Mitsubishi szerint a fejlesztéskor egyértelműen az volt a cél, hogy egy élvezetesen vezethető autót építsenek. Mivel az Outlander nem terepjáró, az összkerék-hajtás inkább biztonsági eszköz, mintsem segítség a terepjárásban. Így differenciálzár és felező sincs, a karosszéria önhordó, a hátsó kerékfelfüggesztés többlengőkaros.

Az állandó összkerék-hajtási rendszer a Lancer EVO-ból származik. Normál útviszonyok közt az első és hátsó tengelyre azonos nyomaték jut. A körülmények változásával a központi viszkokuplungos differenciálmű automatikusan osztja el a motor nyomatékát az első és hátsó kerekek között.

Felépítéséhez hasonlóan az autó belső felépítése is a személyautókéval rokon. Egyetlen korábbi Mitsubishihez sem hasonlítható a műszerfal és a középkonzol kialakítása, mely leginkább sportos gyökerekkel rendelkezik. Erre utalnak a kerek szellőzőrácsok és kezelőszervek, valamint a fehér számlapos óraegyüttes. A gyár szerint a belső tervezés dísze a könnyen leolvasható analóg időmérő óra.

Külső megjelenésében a terepjárók, utasterében az egyterűek és a kombik vonásait véljük felfedezni az autón. Rengeteg tárolórekeszt alakítottak az Outlander utasterében, és az ülések variálhatóságával sincs probléma. Mivel az első utasülés támlája teljesen hanyattdönthető, akár egy 2,4 méteres fenyőfát vagy az autó jellegéhez jobban passzoló szörfdeszkát is vihetünk magunkkal.

Alaphelyzetben a csomagtartó átlagos méretű, 402 literes, ám a három fokozatban dönthető hátsó üléstámla révén gyorsan bővíthető pár literrel. A hátsó támlákat előredöntve 1049 literes, teljesen sík padlójú raktér keletkezik.

Dízelmotor egyelőre nem kérhető az Outlander-hez, benzinmotorból kettő van, ami ősztől bővül a Lancer EVO-tól származó, 210 lóerős benzines turbómotorral.
192 km/órás végsebességre és 10,7 másodperces 100-ra gyorsulásra képes a 136 lóerős, kétliteres alapmotorral az elsőkerék-hajtású Outlander. A 159 lóerős, változó szelepvezérlésű 2,4 literes motor már csak összkerék-hajtással kérhető. Ezzel a motorral százra 10 másodpercen belül gyorsul az autó, végsebessége pedig meghaladja a 200 km/órát. Az ötfokozatú kézi mellett négysebességes automata váltóval is rendelhető a nagyobb motor.

Hazánkban egyelőre csak a kétliteres motorral lehet megvásárolni az Outlandert. 6 395 000 forintba kerül az elsőkerék-hajtású kétliteres alapváltozat. Ennél pont 600 ezer forinttal drágább az azonos felszereltségű összkerékhajtású modell.