Használt autó: Fiat Punto I

Használt autó: Fiat Punto I 11

A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Radó Zoltán – Fiat Punto 55S 1998, 55 000 km

Könnyen kezelhető megbízható autónak bizonyul immár harmadik éve a Punto. Más kisautókhoz képest meglehetősen tágas belsővel rendelkeik. A motor nem bivalyerős, de jól hangolt, városban tökéletesen elegendő az 55 lóerő.

Normál tempóban városban 7 liter körül fogyaszt a Punto. Autópályán haladva 130-as tempónál is hasonló az érték, de ennél többet nem eszik, mivel nem lehet tartósan gyorsabban haladni. A szűrökön, az olajon és a fékbetéteken kívül nem kellett költeni az autóra.

Egyszer vizsgázatatásnál kerültünk a Puntóval kellemetlen helyzetbe, mivel az erősen korrodált motorszám nem volt olvasható, így csak egy alapos tisztogatás után a második alkalommal engedték át.


1993 végén három és öt ajtóval jelent meg a Fiat Punto. Az 1994-től gyártott kabrióból hazánkban is fut néhány. Elődjéhez, az 1984-es Év Autója címet elnyerő Unóhoz hasonlóan, a Puntót is megválasztották az Év Autójának, 1995-re. A Punto alapjaira épül a Palio, amelyből a kombi hazánkban is kapható volt. 1999-ben, a Fiat 100 éves jubileumának fénypontjaként debütált a második generáció. A rövid pályafutás miatt nem volt modellfrissítés a sorozaton.

A külső méretekhez képest kiváló a helykínálat az utastérben. 275/1080 literrel a csomagtartó is tágasabb az átlagnál. Az ülések kényelmesek, a rugózás is kiegyensúlyozott. Említést érdemel a jó passzív biztonság, valamint az igen kedvező kezelhetőség és úttartás.

55 lóerős a legelterjedtebb, 1,1 literes motor. Hatsebességes váltóval már ezzel a motorral is kellően élénk a Punto. Vegyes fogyasztása nem több 6,5 liternél. Az 1242 köbcentis motorok közül a 60 lóerős jobban húz az alsó tartományban, fogyasztása szintén 6,5-7 liter körüli. A 74 lovas csak nagy fordulaton erősebb és többet is fogyaszt, így átlagos igényeket feltételezve kevésbé jó választás. Jó menetteljesítményeket nyújt és csak 7,5-8 litert kell tankolni százon az 1997-ben bevezetett, 85 lóerős, 16 szelepes hengerfejű ezerkettesbe.

Dízelmotorral elvétve találni első szériás Puntót. A gyengébb turbódízel 63, az erősebb 70 lovas. Selecta néven fokozatmentes automata váltó is kapható volt a 60 lóerős benzineshez. A 88 lovas ezerhatos erős, de 8,5-9 liter körüli A Punto GT 133 lóerős turbómotorjával a kiskategóriás GTI-k egyik királya.

Az ADAC meghibásodási statisztikájában és a Dekra német vizsgáztatóintézet éves jelentéseiben a Punto a sereghajtók közé tartozik a kiskategóriában. A sebességváltó igencsak hajlamos olajfolyásra, de súlyosabb hibák is előfordulnak. A fékekkel, az elektromos rendszerrel, ezen belül a lámpákkal, és a rozsdásodó kipufogóval is több a gond az átlagosnál. A karosszériát támadó rozsdával szemben tartósan és alaposan védett a Punto. A futómű kellően masszív és a motorokkal is egészen ritkán van baj.

A Fiat Puntók jól tartják értéküket. Az 1994-es modelleket 1,1 literes motorral 900 000 forint fölött kínálják hasznaltautok.vezess.hu adatbázis szerint. Egy turbómotoros GT-hez nemigen jutni hozzá 1,3 millió forint alatti áron. Évjárattól, ajtószámtól és motortól függően egymillió és 1 450 000 forint között kaphatók a Puntók. Alig találni kabriót, erre a modellre nem tudunk általános érvényű irányárakat megjelölni.