Ami az új Micra megjelenését illeti, egy biztos: a nőknek tetszik és ez jó a Nissannak. Fél év alatt 100 ezer darabot gyártottak belőle. Az autó szinte egyetlen félgömbből áll, nagyon rövidek a túlnyúlások előre és hátra egyaránt. Igen tetszetősek a Micra lámpái, hátul az új retro divatnak megfelelően ismét a kör hódít. Elöl valódi „helyzetjelzővel” is ellátták a lámpákat, a vezetőülésből jól látható a fényszóró tetején kidudorodó helyzetjelző ház, amellyel érzékelhetjük az autó orrát. Sajnos nem sokat látunk a motorháztetőből, mert a fedél meredeken süllyed.
Nagyon jól védi a lámpáit a Micra, elöl elég magasan és hátul vannak ahhoz, hogy egy koccanásánál ne sérülhessenek meg, hátul pedig szinte körülöleli a karosszéria a lámpát. Jól átlátható a karosszéria többi része is, az üvegfelületek nagyok és tükrök is méretesek, ami könnyűvé teszi a parkolást.
Ez a játékos forma új világot nyithat meg a Nissan előtt. Immár senki nem mondhatja, hogy a japán gépkocsik egysíkúak és túlontúl hasonlítnak egymásra. A Micra ajtói könnyedén és halkan csukódtak, már amikor sikerült ezt kivitelezni. Többször ugyanis a külső kilincsek a nyitás után kiakadtak és így nem záródtak be az ajtók. Ilyenkor autóból ki, kilincs kiakaszt és újra próbálkozás, általában ilyenkor már sikerrel.
Beülve azonban eltűnik a bosszúság, a Micra iskolapéldája annak, hogyan kell barátságos utasteret kialakítani. Szinte az egész belső tér vajszínű volt a tesztautóban, ami még tágasabbnak mutatta az autót. Még az irányjelző és az ablaktörlő karjai is világos színt kaptak, a rádió egészéhez hasonlóan. Ezért feltűnő, hogy a fényszórómagasság és az elektromos tükrök állítására szolgáló kezelőszervek feketék.
A műszerfal kemény műanyagból készül, vékony, mintás szövettel borították. Mindössze három analóg órából áll a műszerezettség, a víz túl hideg illetve túl meleg állapotáról kontroll lámpák tájékoztatnak. Rendkívül esztétikus a digitális légkondicionáló kialakítása is. Az üléseket oldalt bőr, míg a legnagyobb felületeket plüss borította.
Jó helyre, a vezető jobb kezének közelébe került a CD-s rádió és fölé a fedélzeti számítógép. Előbbi egész jól szólt, utóbbi pedig az átlagos fogyasztás, a még megtehető távolság, az eltelt idő funkciók mellett oszlopdiagrammal szemléltette, hogyan is alakult a fogyasztás az előző néhány nullázás után.
Nagyon tetszett az autóban a kormány. Megfelelően kicsi és a bőrborításnak köszönhetően igen jó fogású. A Micra kormányán helyet kaptak a rádió és a fedélzeti computer kezelésére szolgáló kapcsolók is. Először hiányoltuk a kivilágítást este, aztán megvilágosodtunk. A különböző feladatoknak megfelelően más a gombok formája, amik így két használat után már egyértelműek a vezető számára.
Az autó magas kialakításából adódóan az első ülések is magasan vannak. Ennek ellenére jó pozíciót lehet elfoglalni az ülésekben. Van elég hely a fejeknek és lábaknak egyaránt. Hátul az állítható ülések segítenek utazáskor, választanunk kell a nagyobb csomagtartó, vagy a tágasabb hátsó lábtér között. Hátratolt ülésekkel 251 literes a csomagtartó, de négy felnőtt könnyedén utazhat a Micrával. Ha teljesen előretoljuk a hátsó ülést, 371 literes poggyásztérrel számolhatunk, de ilyenkor már inkább gyermekekre méretezett a hátsó rész.
Nem érheti szó az autó praktikusságát. Ha az állítással nem nyertünk volna elég teret a csomagtartóban, le is hajthatjuk az üléseket. Az első ülés alatt egy kesztyűtartónyi doboznak örülhetünk, minden ajtón találunk oldalzsebeket, de rakodhatunk a klíma alatt lenyíló kis rekeszbe is. Pohártartóból jutott előre és hátra egyaránt, a női táskákat az első utas felőli kihajtható akasztón lehet utaztatni.
Az első ülések kényelmesek, hosszú távra is vállalkozhatunk, de az 1,4-es motor tudásához alulméretezettek. Nem megfelelő az oldaltartásuk, gyors kanyarokban a vezető a kormányba kapaszkodva tarthatja magát.
Bőven elég az autóhoz az 1.4-es, 88 lóerős motor, amely könnyedén viszi a Micrát. Jól húz a motor, de pörgetve van igazán elemében. Nem csak városban gyors a kisautó, országúton és autópályán sem kerül bajba.
Egy személlyel sportosan autózható az ezernégyes Micra, ha többen ülnek az autóban, már veszít a lendületéből, ám nem lényegesen. Nagy sebesség esetén is stabil marad az autó, ez főleg a sarkos kiosztású kerekeknek köszönhető. Az úthibákon kicsit pattogós az autó, a karosszéria oldaldőlése átlagos.
Könnyedén kapcsolható és pontos a váltó, még a kiosztása is jó, ám van egy hibája, mégpedig a hangja. Minden váltással együtt jár a váltókar kattanása. Nagyon fordulékony és könnyen irányítható az autó. Az elektromos szervo túlzott rásegítése szimulátorossá teszi a vezetést.
Ha nyugodtan járunk a Micrával, vidéken, országúton használjuk, akkor 6,5 liter körül fogyaszt az autó. Amikor Budapesten gyorsan, illetve dugóban állva autózunk, 10 liter üzemanyag is elfogyhat száz kilométerenként.
Nem olcsó a nálunk járt Micra, ára 3 390 000 forint. Ebben az árban viszont benne van az automata légkondicionáló, a hat légzsák, a CD-s rádió hat hangszóróval, az ABS, a vészfék-asszisztens, a fedélzeti számítógép, az elektromos ablak- és tükörmozgatás, amivel még nem értünk a rendkívül gazdag szérialista végére. Ezeket az extrákat más 1,4-es modellek árához hozzátéve, bármely konkurenssel hamar elérjük a 3,4 milliós árat. Nagyon meggyőző a Micrához járó öt éves Nissan-garancia.
Műszaki adatok – Nissan Micra 1.4 Acenta | ||
Lökettérfogat (ccm) | 1386 | |
Furat x löket (mm) | 73,0×82,8 | |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 | |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford) | 65(88)/5200 | |
Max. nyomaték (Nm/ford) | 128(3200) | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 11,9 | |
Végsebesség (km/h) | 172 | |
Fogyasztás (l/100 km) város | 8,6 | |
Fogyasztás (l/100 km) lakott területen kívül | 5,4 | |
Fogyasztás (l/100 km) vegyes | 6,3 | |
CO2 kibocsátás (g/km) | 154 | |
Gumiméret | 175/60 R15 | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3715/1660/1540 | |
Tengelytáv (mm) | 2430 | |
Csomagtér (liter) | 251-371/584 | |
Menetkész tömeg / terhelhetőség (kg) | 979-1026/496 | |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 46 | |
Listaár (forint) | 3.390.000 |