EuroNCAP törésteszt eredmények

Mindjárt az elején le kell szögezzük, hogy az itt elért eredmények önmagukban nem tükrözik az autók biztonságosságát, mivel csak egy adott típusú ütközés esetében elért eredményt mutatják meg. Ezt igazolja az is, hogy az amerikai töréstesztek merőben ellentétes eredményekkel is zárulhatnak.

A kiskategóriában a Citroën C3 Pluriel, a Nissan Micra és Renault Twingo bizonyíthatta képességeit az oldal- és frontális ütközésnél, illetve a gyalogosvédelem területén.

A C3 Plurielt leszerelt tetőívekkel ütköztették, de a zárt C3-hoz hasonlóan így is könnyedén elérte a négy csillagot. Minimális mértékben deformálódott csak az utascella és a nagy méretű oldallégzsákok is kitűnően bizonyítottak. A gyalogosvédelemre két csillagot kapott, az elérhető négyből, de a 13 pont jónak számít.

A Nissan Micra szintén négy csillagot szerzett a törésteszten, annak ellenére, hogy a vezető feje a légzsákon keresztül is elérte kormányt, illetve a láb is sérült a műszerfal aljától. Oldalirányból megfelelő a védelem, a gyalogos gázolásra pedig 12 ponttal két csillagot szerzett.

A Renault Twingo három csillagot kapott az utasvédelemre és kettőt a gyalogosra. Frontális ütközésnél erősen deformálódott az utascella, a műszerfal a combrészt, a pedálok pedig a lábfejet roncsolták. Oldalirányú ütközésnél itt is jó eredmények születtek. A gyalogosvédelmet két csillaggal jutalmazták (10 pont), ami a rövid lökhárítónak és a nagy méretű szélvédőnek köszönhető.

A alsó középkategóriában egyedül a Peugeot 307 CC került tesztelésre, amely négy, illetve kettő csillagot szerzett. Frontális ütközésnél a kormányoszlop kis mértékben ütközik a vezető térdével, oldalról viszont megfelelő védelmet nyújtanak a légzsákok, egyedül a mellkast éri az átlagosnál nagyobb, de nem veszélyes terhelés. Gyalogosvédelemre 10 pontot kapott, ami halovány két csillagra elegendő.

A középkategóriában a Renault Laguna és a Toyota Avensis is öt csillagot szerzett kiváló, 34 pontos eredménnyel. Ebbe a pontszámba nem számít bele a gyalogosvédelem, ahol a Laguna 12 ponttal két csillagot, míg az Avensis nyolc ponttal egy csillagot szerzett.

Az Opel Signum a frontális ütközésnél elszenvedhető térd- és mellkassérülések miatt nem kaphatta meg az öt csillagot. A gyalogosvédelemre pedig mindössze 1 pontot kapott, amivel az egyik leggyengébb eredményt érte el az eddig tesztelt autók között.

A Honda Accord vezetője frontális ütközésnél sérüléseket szerezhet térd és comb tájékon a kemény műszerfaltól, ezért csak négy csillagot érdemelt ki, az amúgy kiváló oldalvédelemmel együtt. Kategóriájában viszont kiemelkedő, 16 pontos eredménnyel zárta a gyalogos gázolást, ami két erős csillagot jelent.

A felső középkategóriás Saab 9-5-ös első és oldalsó védelme is megfelelőnek tűnt amivel kiérdemelte az öt csillagot. A gyalogosok 12 pont erejéig érezhetik magukat biztonságban, ami átlagos értéket jelent.

A nagyméretű terepjáróknál a BMW X5 és Volvo XC90 öt csillagot kapott, míg a Kia Sorento
négyet. Utóbbi a frontális ütközésnél veszített pontokat, ahol a vezető és utasának lába van kitéve enyhe sérülésveszélynek. Oldalvédelme mindhárom SUV-nak kiváló a magas üléspozíció miatt. A gyalogosok védelme terén azonban csak a Volvo tudott elfogadható 10 pontot elérni, a 2 pontos BMW-vel és a 3 pontot elért Kia Sorentóval ellentétben.

A kompakt egyterűeknél Volkswagen Touran és az ehhez a kategóriához közelítő Ford Fusion került terítékre – mindegyikük 4 csillagot szerzett. A Fusion-nél a kormányoszlop okozott sérüléseket frontális ütközésnél, az oldalirányúnál pedig a légzsák hiányából adódóan érte nagyobb terhelés a mellkas környékét. Gyalogosvédelemre 11 pont és két csillag jutott.

A Touran szintén térdmagasságban mutat hiányosságokat, az oldalvédelemre viszont az elérhető maximális pontszámot kapta. Szintén dicséretes, hogy a gázolásnál 16 ponttal három csillagot szerzett az autó.

A nagy egyterűeknél a Hyundai Trajet, a Kia Carnival és a Renault Espace vizsgázott vegyes eredménnyel. Ebben a kategóriában született a legrosszabb illetve az eddigi legjobb eredmény is. A Kia Carnival mindössze 2 csillagot szerzett, mivel a fejsérülések mellett, súlyos mellkas- és lábsérülések nehezítik a túlélést. Oldalirányból sem tökéletes a védelem, és a gyalogosok sincsenek elkényeztetve a megszerzett 4 ponttal.

Az eddig megszerzett legmagasabb, 35 pontos eredménnyel a Renault Espace büszkélkedhet, amelynek frontális- és oldalvédelme is kiválóan vizsgázott.

A Hyundai Trajetben súlyosan sérül a láb illetve a mellkas frontális ütközésnél, míg oldalról a medence környéke veszélyeztetett, így 3 csillagot érdemelt. Gyalogosvédelemre 9 pont és 1 csillag járt.