Minél melegebb az idő, annál hajlamosabbak az emberek agresszíven vezetni. A meleget ugyanis veszélyként éljük meg, ami menekülésre késztet bennünket. Ennek egyik vélt eszköze a padlógáz. A hőség stresszt okoz az emberekben, akár a késés vagy a zaj. Ilyenkor sokkal kevésbé vagyunk toleránsak a többi közlekedővel szemben, főleg, ha torlódás nehezíti a helyzetet. Kutatásokkal igazolt tény, hogy bántó hőségben jóval kevésbé viselkedünk rokonszenvesen, mint átlagos hőmérsékletű napokon, amin a dugók csak súlyosbítanak.
Amikor több tényező hergel bennünket, nagyon csekély mértékben vagyunk képesek elnézni mások eltérő vezetési stílusát. Ha az előttünk haladó mondjuk nem az általunk preferált 100 km/órás sebességgel megy, hanem csak 90-nel, akkor az ő számlájára írjuk minden problémánkat, holott a meleg őt is sújtja, a sebességkülönbség pedig kicsi.
Fel kell készülni arra, hogy sok közlekedőből agressziót vált ki, ha hosszú ideig kénytelen egy forró utasterű autóban utazni, vagy várakozni. Melegben a vér kevesebb oxigént képes szállítani, ami lassítja reakcióképességünket és csökkenti a látómezőnk szélességét. Nehéz körülmények között könnyebb valamilyen vezetési hibát véteni, ami újra felszítja a többi autós haragját. A több tényező közös hatása miatt főleg lakott terülten belül ugrik meg forró napokon a balesetek száma.
Hosszabb úton gyakori szünetekkel állítható helyre a lelki béke. A bőséges folyadékfogyasztás megelőzi a keringési gondokat. Az autógyártók válasza erre a problémára a klímaberendezés, amely már kiskategóriás autókhoz is gyakran felár nélkül kapható nyári akciók keretében.