Eredetileg a gyártók arra találták ki a dupla üléssorral rendelkező teherautókat, hogy azokon több „jómunkásembert” lehessen a feladat helyszínére jutatni. Majd jött a második variáns, ami szerint a vásárló nem engedheti meg magának, hogy egy családi autót is tartson, hanem szabadidejében a munkaeszközében szeretné családját fuvarozni.
Bár a konkurenseknél később, de Ford is elkészítette kisáruszállítóját és annak személyautó változatát. Látványra teherautós a Tourneo, igen masszív felépítésű. Leginkább egy lekerekített téglatestre emlékeztet, de ez nem baj, az autó tartósságot és biztonságot sugároz.
Mostanában mindenki a fényezett lökhárítókért van oda, a Tourneonak nem kell, a fekete lökhárítók jól állnak neki. Bátran parkolhatunk vele, a hatalmas felület megvédik a kocsit, elöl külön ütközők is kiállnak. Az ajtókra védőcsíkok vigyáznak, bár a tolóajtón ez legfeljebb optikai elem. Kellően mélyen fészkelnek a ködlámpák is, így azokat sem kell félteni. Sportosnak hatnak a fekete sárvédőívek, de bennük a kerekek szinte elvesznek.
Kétféle tengelytávval készül a Tourneo Connect, nálunk a hosszú, magas változat járt. A tengelytávja tehát több mint 2,9 méter, a magassága pedig majd két méter. Nem mondható kicsinek az autó, ám méretei igazán belül érvényesülnek. Méretes ajtókat és üvegeket kapott a Tourneo. Nagyon könnyen juthatnak az utasok és a csomagok is az autón belülre. Az ajtók könnyedén nyílnak és szépen csukódnak, ez alól csak a hátsó dupla ajtó a kivétel, ami sajnos teherautós. Ennek viszont előnye, hogy akár 250 fokig ki lehet nyitni.
A nagy üvegfelület ellenére van holttér a karosszéria körül. Sokat kitakar az A-oszlop, és a hátsó ajtó középső része is csökkenti a hátralátást. Ellenben a külső tükrök kiválóak, ilyen kellene minden autóra. Már a Transiton is tetszett a kettős kialakítás, azaz egy hagyományos és egy holttér tükör együttes alkalmazása. Nagyon megkönnyíti a tolatást, a sávváltást, sokkal áttekinthetőbbé teszi a karosszériát.
Hatalmas az autó belső része, a legmagasabbak is elférnek benne gond nélkül, elöl a lábtérrel sincs gond. Hátul azonban csak átlagos a lábtér, egy kicsit többet is juttathattak volna a hátul ülőknek a tervezők. A hely nem veszett el, mert a csomagtartó nagyon nagy. A csomagtér alapállapotban a tetőig 1,83 köbméteres, ám ha kivesszük a hátsó üléssort akkor 4,2 köbméterre növelhető.
Kényelmileg teljesen személyautós a TourneoConnect első része, csak sokkal praktikusabb. Szinte a műszerfal teljes felső része rakodórekeszként használható. A középső erősen határolt részbe egy A4-es mappa is elfér. A kézifék alatt külön tolltartót is kialakítottak, az italokat a két ülés közé, illetve az első ajtókban kialakított rekeszekbe rakhatjuk. Több rekeszre osztották a térképzsebeket, amelyekben így a kisebb dolgok sem csúszkálnak. Nem csak a kesztyűtartóba rejthetjük el dolgainkat, hanem az utasülés alatti fiókba is. A Tourneo legnagyobb rakodórekesze az első szélvédő feje felett van. Ezen a polcon aztán magunkkal vihetünk mindent, amire amúgy semmi szükségünk autózás közben. Kihasználták a hátsó ajtók üreges kialakítását is, így azokban is találunk hálóval lezárt rekeszeket.
Praktikusságról tanúskodik az első ajtók kialakítása is. Nem csak a hagyományos értelemben vett könyöklőn könyökölhetünk, hanem az ajtópárkányon is. A vezető oldali üléshez jár a lehajtható könyöktámasz a jobb oldalon.
Az ülések kényelmesek, tömésük kemény, tartós utakra termett, oldaltartásuk lehetne jobb is. A felhasznált anyagok személyautós minőségűek. A műszerfal kialakítása tetszetős, a számlapok könnyen olvashatóak. A kapcsolók megfelelően nagyok, különösen a rádión, használatuk egyszerű. Kilógnak a sorból az elektromos ablak kapcsolói, melyek az utasokra merőlegesen helyezkednek el, így használatukhoz a csuklónkat ki kell csavarni. Tetszett a hatalmas napellenző, legfeljebb a Hortobágyon naplementekor tud átsütni alatta a Nap.
A kormány jó fogású, és maga szerkezet se rossz, könnyű vele irányítani az autót, a rásegítés megfelelő. Kellemes csalódás volt az autó futóműve a stabilitás szempontjából, a kanyarokat akár gyorsan is vehetjük, ebben is partner a felfüggesztés. A hátsó laprugós kialakítás rossz úton pattogós, ezért az autó fara elmozdulhat kanyarban. A nagy oldalfelület miatt oldalszélre érzékeny az autó.
Kétféle motorral vásárolható meg a Tourneo Connect, nálunk az 1,8-as benzines erőforrással szerelt változat járt. A gyári adatok alapján többet vártunk az autótól. Nagyon visszafogottak a menetteljesítményei, persze személyautókhoz viszonyítva. Ha nem akarunk sportosan autózni, akkor nem csalódunk. A motor csendes, sima járású és nyomatékleadása is egyenletes, a fogyasztása is rendben van.
Tetszett, hogy a Ford nem beszél mellé és az 1,8-as Tourneo Connect városi fogyasztására 12,9 litert ad meg a prospektusokban. Ennél elérhetünk kedvezőbb értékeket is, átlagosan 9 litert evett az autó. Ezek az értékek természetesen nagyban függnek az autóval szállított súlytól is.
Immár szinte etalonnak számítanak a Ford váltói az európai tömeggyártmányok között, ebben az autóban is egy pontos, könnyen és rövid úton kapcsolható váltóval találkoztunk. Jó a fokozatok kiosztása is, 130 km/óránál körülbelül 3400-at fordul a főtengely ötödikben. Csendesnek lehetne mondani a Tourneo utasterét, ám a hátsó dupla ajtó, kellemetlen nyikorgással kísérte utazásunkat, ami sokat rontott az összképen.
A Tourneo Connect egy rendkívül jó teherautóból született személyautó, amely elsősorban, azoknak lehet jó választás akik áruszállításra akarják használni, és csak másodlagos a luxus, illetve a hátul ülők kényelme.
Műszaki adatok Ford TourneoConnect 1,8 Comfort | ||
Lökettérfogat (ccm) | 1796 | |
Furat x löket (mm) | 80,6×88,0 | |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 | |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford) | 86(115)/5750 | |
Max. nyomaték (Nm/ford) | 160/4400 | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 13,5 | |
Végsebesség (km/h) | 162 | |
Fogyasztás (l/100 km) város | 12,9 | |
Fogyasztás (l/100 km) lakott területen kívül | 7,4 | |
Fogyasztás (l/100 km) vegyes | 9,4 | |
CO2 kibocsátás (g/km) | 224 | |
Gumiméret | 195/65 R15 | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4525/1795/1981 | |
Tengelytáv (mm) | 2912 | |
Csomagtér (liter) | 1830-3500 | |
Menetkész tömeg / terhelhetőség (kg) | 1475/700 | |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 60 | |
Listaár (forint) | 4.275.000 |