Használt autó: Volkswagen Golf III – Vento 1

A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Bubrik Gáspár, VW Golf 1.4, 1994, 116 700 km

Több Volkswagenem is volt, köztük Bogár, Polo és Vento is. VW Golf New Orleans autómat 1994 őszén vásároltam újonnan. Csaknem 116 700 kilométert tettem meg vele. Bár többnyire városban autózom vele, azért jócskán utaztam külföldre, többször jártam vele vidéken és soha nem hagyott cserben. Nincs miért nem szeretnem.

Vegyes – kétharmad országúti, egyharmad városi – közlekedésnél alig több mint hat litert fogyaszt, száz kilométerre számítva. A kötelező szervizeken és vezérműszíjcserén kívül nem kellett nagyobb javításra bevinnem az autót, csak a kipufogódobot kellett rajta kicserélni.


1991 és 1997 között készült az autó, limuzin, három- és ötajtós ferdehátú, kabrió, illetve 1993-tól kombi karosszériával. A lépcsőshátú Vento előnye az 550 literes csomagtér mellett az összes modellen széria szervokormány. A gyártáskezdést követően fellépő hibákat a VW több lépésben orvosolta, érdemes az 1992 áprilisa után gyártott autók közül választani.

Magyarországon a vásárlók bizalma rendíthetetlen a Volkswagen konszern termékeiben. A hármas Golf és a vele azonos műszaki alapokra épülő Vento is jól tartja az árát. Kiegyensúlyozottsága miatt a VW Golf a maga korának egyik legjobb alsó középkategóriás autója volt, megbízhatósága azonban nem ennyire fényes.

Előfordulhat tömítetlenség a hűtőrendszerben, az elektromos alkatrészek között az önindító és a generátor is elromolhat. Az átlagosnál gyakrabban kell a kipufogó átrozsdásodásával és cseréjével számolni. Rozsdásodástól nem kell tartani, kivéve a törött és tökéletlenül kijavított példányokon. A motorok tartósak.

Hazánkban az 1,4 literes motorral kelt el a hármas Golfok zöme. A 60 lovas motorral elfogadhatóan mozog az autó, fogyasztása 7-8 liter körül tartható. Erősebb és sokkal jobban húz az ezerhatos benzines, amely ellen a magasabb kötelező biztosítás szól. Idővel ez a motor 100 lóerővel is megjelent. Igen kiegyensúlyozott motor a ritka 90 lóerős 1.8-as és a kétezres, 115 lóerővel. A szívó- és turbódízelek nagyon népszerűek, áruk ennek megfelelően magas. A TDI motorral 1993-tól szerepelt a Golf III és a Vento a kínálatban.

10 év feletti alapmodellek sok kilométerrel úgy 800 000 forintért kaphatók a hasznaltautok.vezess.hu adatbázis alapján. 1,6 literes motorral nagyjából 1 300 000 forintért kínálják az 1995 körüli autókat. Az 1997-es példányok ára 1,6-1,7 millió forint körül szóródik 60 lóerős motorral. 90, vagy 110 lóerős TDI motorral a frissebb évjáratú hármas Golfok, főleg a kombik ára eléri a 2-2,2 millió forintot. VR6-os csúcsmodellből is sokat látni használtként, áruk 1,1 és 1,6 millió forint közötti. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban jelenleg 120 VW Golf található.

Érdemes kivárni egy jó karban lévő példányt, mivel a Golf kényelme, vezethetősége és biztonságossága mai igényeknek is megfelel. A Vento és a kombi mindehhez tágas csomagtartót is ad.