Milyen egy tipikus Opel? Józan, praktikus és műszakilag korszerű, minden puccparádétól mentes. Pont olyan, mint az első Vectra sorozat volt a maga idejében. A könnyített behozatal idejében ezerszám érkeztek az A Vectrák nyugatról, nagyon sok modellfrissítés előtti autót látni I-vel kezdődő rendszámmal.
1988-ban az Asconát leváltva jelent meg a középkategóriás sorozat. A családi autó limuzin és ferdehátú karosszériával volt kapható. Alaktényezője rendkívül jó, 0,29. Kombit csak a Vectra B-ből dobott piacra az Opel. Összkerék-hajtású változat viszont kizárólag az első generációból volt, a 115 és a 150 lóerős kétliteres motorral. 1992 végén kijött a modellfrissített változat, új hűtőráccsal és hathengeressel kiegészített motorkínálattal. A Vectra padlólemezére épült az 1993 utáni Saab 900 és a Calibra kupé. 1995-ben a Vectra B leváltotta a sorozatot.
Feszes a kerékfelfüggesztés, a Vectra útfekvése stabil. Szervokormánnyal a vezethetőség is jó. Főleg az alapfelszereltségű autók elég nyers benyomást keltenek, a motorok kihúzatva zajosak, a rugózási kényelem is inkább átlagos, mint jó. Tágas az utastér, a limuzin csomagtartója óriási, alaphelyzetben 530 literes, a ferdehátúé is bőséges 460 literrel. Az ülések kényelmesek.
1,4 literes motorral is kapható volt az autó. A típusjelzésben az „i” a befecskendezőt és a csekélyebb károsanyag-kibocsátást jelöli. Hazánkban az 1,6 és a kétliteres modellekre koncentrálódik a kínálat legnagyobb része. Előbbi 75 lóerős, átlagosan 8 liter alatt fogyaszt és a mintegy 1100 kilós autót jól is viszi. A 115 lóerős kétliteres szinte sportos, a gyorsuláshoz hasonlóan hangja is erőteljes. Fogyasztása városban 9,5-11 liter, városon kívül ez jóval kedvezőbb, részben a csekély légellenállás miatt.
Közöttük állt az 1,8 literes változat. A 90 lóerős motor jóval kulturáltabb, nyomatékleadása is kedvező. Fogyasztása viszont a kétlitereséhez áll közelebb, nem sok van belőle a piacon. A 150 lóerős, kétliteres négyszelepes a Vectra 2000-ben dolgozott. 1993-tól a 170 lóerős V6-os motorral bővült a kínálat.
Kétféle dízelmotor volt. A hervatag 1.7D 57 lóerős. Nem úgy ugrik a gázadásra, mint egy „ausztrál abo vad harci üvöltésétől megriadt kenguru”, hogy a magyar autós újságírás egy klasszikusát idézzük. Az Isuzu eredetű motorral 20 másodpercig tart a nulláról százra gyorsulás, a gyári átlagfogyasztás viszont csak 5,7 liter. A turbódízel kivitel már 82 lóerős. A töltőlevegő-hűtős motor is hangos, fogyasztása 6,5 liter körüli.
8 és 15 év közötti autókról van szó, ezért sok függ a konkrét autó állapotától. Előfordulhatnak meghibásodások a befecskendező rendszerben, elromolhat a vízpumpa, gond adódhat az elektromos rendszerrel. Ezen belül a generátorral, a gyújtókábelekkel, az elektromos csatlakozókkal lehetnek problémák. A rozsdavédelem hatékonysága elmarad az elvárhatótól, a kerékjáratokon és a küszöbökön gyakran találni korróziót. A vészvillogó kapcsolója gyakorta elromlik.
Félmillió forint alatt is találni Vectrát a hasznaltautok.vezess.hu oldalon. A cikk írásakor 35 A Vectrát tartalmazott az adatbázis. A legtöbb autót 600 és 800 000 forint között kínálják megvételre. Az 1992 utáni modellek ára bőven 1 millió forint alatt indul. Egy 10 éves kétliteres Vectra ára 850 000-930 000 forint körüli. A legdrágább A Vectráktól 1,3 millió forint körüli áron kívánnak megválni tulajdonosaik.