Négycsillagos az új Audi A3 az ADAC német autóklub töréstesztje alapján. Az első, oldalsó valamint függönylégzsákokkal felszerelt A3 érzékelői képesek különbséget tenni ráfutásos baleseteknél a személyautóval illetve teherautóval való ütközés között – és ennek figyelembevételével irányítani a légzsákokat.
Némi meglepetést okozott azonban, hogy nem öt, hanem négy csillaggal fejezte be az A3 a töréstesztet. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az alsó középkategóriás Audi ne lenne elég biztonságos. Az öt csillaghoz hiányzó pontok a frontális, 64 km/órás ütközésnél vesztek el, itt ugyanis az elérhető 16-ból csak 12-t sikerült megszerezni.
Ennek oka a biztonságtechnikai szempontból nem megfelelően kialakított kormányoszlop borítás, amely ugyan a teszt alatt nem okozott sérülést, de egyes esetekben balesetveszélyes lehet. A kormányoszlop alján a műszerfal kialakítása elegendő teret biztosít a vezető térdének, így az nem ütközik kemény felületnek.
Az utastér szinte deformáció nélkül vészelte át az ütközést, a vezetőajtó nyitása és zárása is könnyedén ment.
Az oldalütközési tesztben példásan szerepelt az A3-as. Az autó az elérhető maximális pontszámot szerezte meg, ami többek között az alig mérhető üléstorzulásnak köszönhető. Mind az oszlopteszten, mind a régebb óta végzett oldalütközési vizsgálaton kiváló eredményt ért el az A3.
A tesztelt és a hazánkban forgalmazott A3-as Audik közötti fontos különbség, hogy Magyarországon a függönylégzsák csak felárért kapható.