Régebb óta tudni, hogy Szalay Balázs lecseréli a Chevrolat Blazer alapú versenyautót. A Szalay Expressz sokáig ragaszkodott ahhoz a márkához, amellyel 2000-ben első magyar párosként célba értek a Dakaron, de az autó megbízhatatlansága miatt új márkára nyergelnek át.
Versenyautójukat először a Budapesti Autószalonon láthattuk. 2004-ben egy Opel Fronterával indulnak, amely egy új építésű autó. A futómű megegyezik a Chevroletével, a motor viszont teljesen új. A zöld terepjárót egy a GM-konszernből származó V8-as motor hajtja. Szalay Balázs elmondása szerint ez a motor mozgatja majd a következő Chevrolet Corvette generációt. A Corvette C6 várhatóan jövőre jelenik meg a Detroiti Autókiállításon.
Wolf Károly, a GM Hungary igazgatója rögtön beszéde elején kitért arra a mindenkit foglalkoztató kérdésre, hogy miért éri meg az Opelnek egy idén kifutó és igen csekély piaci szerepű autót indítani a 2004-es Dakaron. Wolf Károly elmondta, hogy az Opelnek a jövőben is lesz olyan autója, amely az utolsó évét taposó Frontera örökébe lép. A Szalay Balázs és az Opel között létrejött együttműködésben hosszabb távra tervez mindkét fél.
Jelenleg 430 lóerő az Opel Frontera teljesítménye. Szalayék tartóssági okokból elégedtek meg ennyivel, a motorból állítólag 800 lóerőt is ki lehet csiholni. A nyolchengeres szívó benzines maximális nyomatéka 540 Nm. Mindkét teljesítményadat a szűkítővel ellátott motorra vonatkozik.
Jövőre Szalay Balázs és az Opel Frontera várakozásaik szerint akár abszolútban is figyelemreméltó eredményt érhet el, de konkrét helyezéseket természetesen nem mondtak. A legnagyobb dakari tapasztalattal rendelkező magyar versenyző 210 km/órás sebességet is elérhet az új autóval, legalábbis ennyi a kocsi végsebessége.
Szabályok írják elő az autó minimális súlyát és a rugóutak maximális hosszát is. A március óta épített Frontera súlya jelenleg alacsonyabb a 2150 kilós limitnél. Ez jó hír, mivel a kocsit ballasztokkal látják le és ezek elhelyezését úgy oldhatják meg, hogy az jót tegyen az autó stabilitásának. A kerékfelfüggesztések 400 milliméteres rugóutat tennének lehetővé, de a szabályok legfeljebb 300 millimétert engednek meg. Minden keréknél két Bilstein lengéscsillapító dolgozik.
Szalayéknak sikerült eredeti Xtrac váltóval és osztóművel felszerelni az autót. Tavaly ezek az alkatrészek a Mitsubishi gyári csapatánál is tökéletesen helytálltak. A csapatot két kamion kíséri, az egyik MAN-t a versenybe is benevezik.
Idén a Párizs-Dakar, nevéhez és a hagyományokhoz hűen, tényleg Dakarban ér véget, a Rózsaszín Tónál, francia nevén a Lac Rose-nál. Hazánkban december 7-én lesz látható az autó a magyar tereprali bajnokság utolsó futamán. Novemberben egy sivatagi tesztelés következik.
Még nem dőlt el, hogy ki ül Szalay Balázs navigátori székébe a 2004-es Dakaron. Akárki is lesz, a fülkében uralkodó 50-60 fokos hőség kemény próbatétel elé állítja majd. Felmerül ilyenkor, hogy miért nem szerelnek klímaberendezést az autóba. Szalay Balázs elmondta, hogy egyszer már megpróbálkoztak ezzel. Akkor egy csekély teljesítményű klíma a benzint és őket is hűtötte, de nem vált be. A klíma elkerülhetetlenül csökkenti a teljesítményt, növeli a súlyt, de nem ez a fő ok, amiért senki nem használ légkondicionálót a Dakaron. A legnagyobb gond, hogy egy nélkülözhető alkatrésszel nem akarják növelni a meghibásodási lehetőségek számát.