Az idei szalonon tehát rengeteg új autót láthatnak majd az érdeklődők. A nemzetközi szakkiállításokkal ellentétben Magyarországon az importőrök főként a kézzelfogható újdonságokat emelik ki, így a látványos tanulmányautókkal szemben a már megvásárolható, vagy a hamarosan utcára kerülő autók részesülnek előnyben. A Suzuki idén is távol marad a rendezvénytől, és idén először követi példáját a Porsche Hungaria is. A PoHu vezetősége úgy döntött, hogy másként kívánja ügyfeleit támogatni. A rendezvényre költendő forintokat különféle kedvezmények formájában juttatja ügyfeleihez.
Ennek következtében viszont a szalon látogatói lemaradnak az idei év egyik legnagyobb újdonságáról, az ötös Volkswagen Golfról. A nagy rivális, az Opel, nem követi a VW példáját, így az új Astrát megcsodálhatjuk teljes életnagyságban. A forgalmazásra azonban még várni kell, hiszen április-május környékétől lesz kapható az új Astra.
Előre borítékolható, hogy az Astra körül lesz a legnagyobb felhajtás az Opel standján, pedig a GM 2003-ra is időzített világpremiert a budapesti kiállításra. Ez ismét egy teherautóhoz kötődik: a megújult és új dízelmotorokkal megjelenő Opel Movano most látható először (2001-ben az Opel Combót láthattuk a világon elsőként a szalonon). Ezeken túl a frissebb, fiatalosabb Corsa és Agila, valamint az óriási csomagtartóval megfejelt Vectra Caravan tűnik fel az Opel standján.
Az Opel nagyszabású dízel-offenzívát kezd, melynek keretében kiállítják az 1,3-as dízelmotorral szerelt, fogyasztási rekorder Opel Speedster is. A Vivaro Tour 2,5 literes, a Meriva pedig 1,7 literes dízelmotorral bővíti kínálatát. A General Motorshoz tartozó Daewoo a Lacettit hozza hazánkba. Ez az autó jövő február-márciustól lesz elérhető.
A Fiat most kisautókban utazik, így a már kapható Panda mellett a Simba és a Lancia Ypsilon felé terelik a látogatók figyelmét. A Simba a Panda vagányabb kiadása, homokjáró kinézettel megáldva. A Fiat Ulysse jó féléves csúszással érkezik hazánkba, ám a testvér Peugeot 807-Citroën C8 párosnál közel félmillió forinttal kedvezőbb alapárral (7 390 000 forint) behozható a késlekedés. Az Alfa standon a megújult 166-os, a Fiatnál a Doblo Malibu kelt még feltűnést.
Idén negyven éves a Pagoda Mercedes, így egy gyönyörű 230-as SL Mercedes-szel állít emléket az évfordulónak az MB-Auto Magyarország Kft. A veterán Mercedest csupa új autó övezi. Láthatunk majd összkerék-hajtású E-osztályt, SL 600-ast és egy E55 AMG-t is. Természetesen az új Vito is megjelenik teljes életnagyságban.
Csak 2004 tavaszától lesz megvásárolható a smart forfour, ám az autószalonon már most ismeretséget köthetünk a smart első teljes értékű autójával. A divat-smartokkal ellentétben a forfour már tökéletesen bevethető családi autóként is, amit öt- ill. négyszemélyes utastere, és nagy csomagtartója biztosít. A jövőre megjelenő smart alapára Németországban egy Volkswagen Polo árával van egy szinten.
Sokáig úgy tűnt, hogy nagy szenzációval tarol az MG-Rover a Budapesti Autószalonon. Sajnos a V8-as MG ZT azonban nem ér ide, így a Streetwise kapja a teljes főszerepet. Ez az autó a Rover 25-ös emelt hasmagasságú, vagányabb kiadása. A jelenleg kapható Rovereket és MG-ket is kiállítják, így a kedvező árú Rover 75 1.8T és az MG ZT 160 is szabadon felfedezhető.
Hazánkba is elhozza szenzációs újdonságait a BMW: a 645Ci valamint az X3-as lesz a bajorok ékköve a standon. Körülöttük különféle 5-ös és 7-es BMW-k sorakoznak majd a legújabb motorvariánsokkal és újításokkal. A Z4-est 2,2 literes benzinmotorral is megnézhetjük. A Land Rover az új Freelandert és a kevésbé új Discoveryt, valamint a Range Rovert teszi ki standjára.
A Fordnál a megújult Mondeo és a Focus II előhírnökének szánt Focus C-Max egyterű a krémek krémje. A Ford kisgyermeke, a Mazda, a 3-as első képviselőit és az RX-8-as állítja ki pódiumára. A Nissan szintén sportkocsiban utazik, náluk a 350Z képviseli a szenzációt.
A Renault és a Peugeot megkésett nyári autókkal tűnik fel: mindketten nyitható keménytetős autót állítanak ki. A Renault a Mégane-ból készített kupé-kabriót. Az autó különlegessége, hogy a keménytető teljes egészében üvegből áll. A Peugeot 307CC ehhez képest akár egyszerűnek is nevezhető, hiszen nyitható keményteteje hagyományos acél. Persze a Renault-nál más újdonság is adódik: a teljes Mégane-család kint lesz, az új Scénic-kel, valamint a kombi és limuzin Mégane-nal együtt. Peugeot-éknál a 206 RC viszi a prímet, kísérője a megújult 406 Coupé.
A Mitsubishi szenzációja a visszatérő Lancer, a Toyota pedig az új Priust állítja standja fő pontjára. A hibridautó mellett összes frankfurti újdonságával képviselteti magát a Toyota. Így láthatjuk a megújult Rav-4-est és az átalakított Avensis Versót is. A Toyota egyik Forma-1-es autója is feltűnik majd a szélen. A felfrissített Lexus LS 430-ast is ott lesz a budapesti szalonon.
A Hondánál lesz kicsit új Civic, a Hyundai-nal pedig teljesen új Atos. Kisautót hoz a Kia is: a szalonon láthatjuk a Picantót. Nem lesz Jaguar X-Type kombi, viszont a dízelt kiállítják. Előbbi egyébként jövő tavasztól kapható majd.
Az új S40-es Volvo nagyjából fél év múlva fog megérkezni hazánkba, ezért nem is láthatjuk a szalonon. A 300 lóerős S60 és V70 R modellek viszont ott lesznek a kiállításon. A főszerep azonban az SCC (safety concept car) tanulmányautónak jut, mely 2002-ben elnyerte az Év Tanulmányautója címet.
Október 15-én tartják a Budapesti Autószalon szakmai napját, a nagyközönség számára 16-tól 19-ig tartanak nyitva a kapuk. A kiállítást a Budapesti Vásárközpont területén rendezik. A BNV megközelíthető az Örs Vezért térről az Expo busszal, vagy a Blaha Lujza térről induló 37-es villamossal. A szakmai napon délelőtt 10 órától este hatig tart nyitva a szalon, a belépőjegy ára 3900 forint. A többi napokon 10-től este 8 óráig tart nyitva a kiállítás, kivéve vasárnap, amikor is már este hatkor zárják a kapukat. A belépőjegy diákoknak és nyugdíjasoknak 900 forintba kerül. A felnőtt jegy ára 1300 forint. 2600 forintért kapni családi jegyet is (két felnőtt + két gyerek), a parkolás 2 forint percenként. Teljes napra 480 forint.