5 sebességes kézi váltóval 9,8 másodperc alatt gyorsul az autó 100 km/órára, és 198 km/órás végsebességre képes. Az átdolgozott motor a Fordhoz képest egyenletesebben húz, nem igényel olyan magas fordulatot a tempósabb haladáshoz.
Rövid menetpróbánk alatt igazi angolos időjárás uralkodott Dobógőkő fellett: esővel, köddel, széllel, ahogyan illik. A 130 lóerő természetesen nem repíti a kocsit szélsebesen, inkább amolyan öreguras autózásra ad lehetőséget egy elegáns autóval alattunk. A 16 colos könnyűfém felniken guruló X-Type dízel a szerpentineken is jól fogja az utat, de inkább a kényelmes utazást szeretőket részesíti előnyben. Egy Jaguarral nem is mutat igazán jól az esztelen száguldás, amit a dízel nem is képes kivitelezni.
A visszafogottabb tempót a 7,5 literes városi és az 5,6 literes vegyes fogyasztás ellensúlyozza. Valószínűleg nem lesz tömegautó a dízel X-Type-ból, de 8 990 000 forintos alapárárával ez a legolcsóbb Jaguar és magas presztízse miatt a konkurenciához képest sem nevezhető drágának.
Az alapfelszereltség ugyan nem tartalmazza a bőrkárpitozást, és a légkondicionáló is csak manuális, de a műszerfalon már igazi fabetétet találunk. Széria a négy elektromos ablak, a CD-s rádió, az első-hátsó- és a függönylégzsákok is.
Habár nem egy csúcs Jaguárban ültünk, mégis elszomorító lett volna egy Hyundai Atosba átülni a Jaguar után. Szerencsére ez nem így történt, mivel az Atos próbája volt az első. Az 1,1 literes 59 lóerős benzinmotor 4 sebességes automata, és 5 sebességes kézi váltóval kapható.
Az 1,1-es motor 89 newtonméteres nyomatékát 2850-es fordulaton adja le és kézi váltóval 146 km/órás végsebességre képes. Városi fogyasztásra 7,4 litert ad meg a gyár. A meglehetősen kocka forma a hatalmas felületekkel nem éppen egy álom megvalósulása, de nem csúnyább egy Wagon R-nél.
A motor sem tűnik igazán gyengének, kis fordulattól egyenletesen gyorsul az autó, mígnem 14,6 másodperc alatt el nem éri a 100 km/órás sebességet. A kormánymozdulatokra átlagos módon reagál a karosszéria, de a hirtelen mozdulatokra már erős dőléssel válaszol a magas építésű kisautó. Az autót egyelőre csak négy személyesre lehet vizsgáztatni, ami esetleg hátrányosan érintheti az autót eladáskor. A hátsó lábtér azonban nem igen képes befogadni az átlagosnál magasabb utasokat, annak ellenére, hogy a fejtér ezt lehetővé tenné.
Az Atos alapára vezetőoldali légzsákkal és központi zárral 1 899 000 forint, ami a hazai piacon versenyképes árnak számít. További pozitív tényező a Hyundai-nál, hogy a korábbi 3 év helyett ezentúl már öt év garancia jár az autókra.