Szlalom a kiképzőpályán
Ugyan a helyszín elég eldugott helyen volt, de a környéken már tudták milyen programra vonul a sok autó és készségesen útbaigazítottak. „Már volt itt csomó Ladás is, ők is oda mentek”. Megérkezvén a színhelyre csodás látvány tárult a versenyző szeme elé. Kiváló minőségű aszfalt (amit még kézzel terítettek!), hosszú egyenesek, sodrós kanyarok, visszafordítók, egyszóval remek. A gyalogos pályabejáráskor egyetlen egy kátyút, úthibát sem találtam, így a féltve őrzött utcai autót állítottam csatasorba.

A nézők is elégedettek lehettek a pálya adottságaival, hiszen a környező teraszos részekről az egész nyomvonal belátható volt. A terület régebben valószínűleg homokbánya lehetett, olyan szabályosan volt lemarva a domboldal. Meglepően sokan érkeztek megnézni a vasárnapi versenyt, körbenézve mindenütt autók álltak a dombtetőn. Járó motorral a meleg kocsiból nézhette a futamot az, aki már teljesen átfagyott.

A nyílt terület egyetlen hátránya a szél, ami nélkül könnyebben elviselhető lett volna a hideg, de legalább az eső nem esett. Az elgémberedett tagokra a literszámra fogyó forró tea jelentett gyógyírt – „jó ez a meleg sör, csak nem habzik” megállapítással itták a fő hangadók is.

Ahogy már megszokhattuk egy délelőtti és egy délutáni futamban mérhették össze magukat a pilóták, a két idő közül természetesen a jobbik számított a végértékelésnél. Hatvankét nevezést regisztráltak a szervezők, így meglepően erős mezőny gyűlt össze, hiszen alig volt olyan kategória, ahol négy autónál kevesebb küzdött a dobogós helyekért és a bajnoki pontokért.

Az új helyszín mellett tovább színesítette a programot, hogy számos komolyabb gép is rajthoz állt. Az N4-es kategóriának komoly fejtörést jelentett egy Subaru GT Turbo megszorítása, végül azonban többen is előtte végeztek. A versenyszezon végeztével a Proex csapata egy kupás Clio-val és egy Astrával szállt be a még nem profik világába. Csak a futómű beállítások nem igazán passzoltak ehhez a pályához, de egy kis kihívás nem ártott.

Kiélezett küzdelem folyt az összes kategóriában, a végén már szinte a monitor köré szerveződtek a versenyzői és szurkolói csoportok. Vacogó fogakkal vették át jól megérdemelt serlegeiket a dobogósok, a Proex versenydobot a legkitartóbbak közül vihette el a szerencsés, ugyanis nem volt olyan, hogy „én majd elviszem neki”. A verseny végeztével még pár mért „promókörre” is sor került a nagyok autóival.

Novemberben lesz a kupasorozat utolsó futama, de a szervezők tervei szerint egy havas versennyel még meg lesz toldva az évad. Kíváncsian várjuk az időpontot és a helyszínt.