1995-ben a Távol-Keletről egy új márka érkezett meg hazánkba. A Daewoo típusai Opel modelleken alapultak, az Espero például az Asconán. A Daewoo Racer és a Nexia is az 1984 és 1991 között gyártott, E-sorozatú vagy csepp Opel Kadettre épült. Néhány évet várni kellett az európai exporttal, mert a Daewoo nem veszélyeztethette az F Astra piacát az elavult, de olcsó autóval.
Hazánkban 1996 végén megszűnt a Racer forgalmazása, a Nexiából 1998-ban még elkelt nem egészen 300 darab. A Racer és a Nexia ötajtós ferdehátú, limuzin illetve háromajtós ferdehátú karosszériával volt kapható.
Akár a Racert, akár a Nexiát nézzük, mindkét autó orrában 1,5 literes, négyhengeres benzines motort találunk. A teljesítmény 72, a Nexiában pedig 8 szeleppel 80, 16 szelepes hengerfejjel 90 lóerő. A 72 lovas egység kitartóan húz kis fordulaton, de lustán pörög föl, lomha benyomást kelt. A négyszelepes élénkebb.
A gyengébb motorral 6-7,5 literből kijön az ember 100 kilométeren, a 16 szelepes több benzint kér a jobb menetteljesítményekért cserébe.
Magasra nőtt utasoknak elöl kellően nagy, hátul nem elég tágas az autó. Átlagos termettel számolva, négy ember jól átvészel hosszabb utakat is a Racerben. A zajszint nem zavaró, az ülések kényelme viszont kifogásolható, horpadt hassal, előregörnyedve kell ülni az első ülésekben. Az úttartás kicsit bizonytalan, a fékhatás átlagos.
Nem sok hibát produkál a Daewoo Racer vagy a Nexia, mindkettő tisztességesen összeszerelt és ritkán meghibásodó autó. Csak a gyújtókábel szorul gyakrabban cserére. Kidolgozási hiányosság a laza, zötykölődő első ülés. Vásárlás előtt érdemes ellenőriztetni a futóművet, megnézni, nem engedik-e az olajat a lengéscsillapítók. A rozsdavédelem alapos.
Használtan tovább kell keresni a Racert, mint egy Nexiát. A két típusból 1995 és 1998 között kerekítve 11 000 talált gazdára, ennek nagyobb része Nexia. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban a cikk feltöltésekor 4 Racer szerepelt. Nexiából újként is sokkal több talált gazdára, a használtak közül 19-et találni a hasznaltautok.vezess.hu oldalon.
Hozzávetőleg 600 000 forinttól juthatunk hozzá egy Racerhez vagy Nexiához, 1 050 000 forintnál többet klímás Nexiáért sem nagyon adnak. Az alapmodellből minden extra kimaradt, GSi modellként a Racerből is létezik gazdagabban felszerelt modell.
Aki nyugodt stílusban közlekedik, tartós és kedvező fogyasztású autót keres, továbbá nem zavarja, ha kocsiját egyesek lenézik, az nem csalódik a Racer alapmodellben sem. A Racer GSi vagy a Nexia erősebb változata nagyobb teljesítményt és többféle extrát is kínál.