Euro NCAP töréstesztek: ötcsillagos autó a Volkswagentől
Egyre nagyobb figyelmet fordítanak autóik biztonságosságára az autógyárak. Ezt bizonyítja az Euro NCAP novemberi törésteszt-sorozata is, melyen 10 autót vizsgáltak. A kisautótól az egyterűig terjedő skálán mindegyik autó legalább négy csillagot szerzett a maximális ötből, ketten pedig a legmagasabb öt csillagot is kiérdemelték.

A hagyományosan biztonságos Renault Scénic mellett a Volkswagen Touran lett ötcsillagos. Remek eredménynek számít a Touran gyalogosvédelmi három csillagja is, mivel ezen a teszten a legtöbben egy vagy két csillagot gyűjtenek.

A Touran másodszor járt az Euro NCAP vizsgáján. Az első négycsillagos teszt óta a gyár változtatott az öv bekapcsolására figyelmeztető rendszeren, ami plusz egy pontot és így az öt csillaghoz szükséges 33 pontot jelentette.

A Tourannal azonos padlólemezre épített Audi A3 négy csillaggal zárt a frontális és oldalsó törésteszten, a gyalogosvédelemre viszont csak egyet kapott.

Az újdonságok közül a Citroën C2 és a Ford Focus C-MAX is szerepelt az Euro NCAP tesztjén. A Citroën kisautójának masszív utascelláját dicsérték, a Ford egyterűje e mellett jó pontokat szerzett a gyermekek védelméért megtett óvintézkedésekért.

A Renault Kangoo négy csillagos eredménye szokatlan a francia márkától, mivel azonban ez a személyautó gyakorlatilag teherautóból lett személyesítve, eredménye semmiképp sem kritizálható. Ráadásul a Kangoo a hasonló autók közül a legjobb eredményt tudhatja magáénak.

A Mazda2 és 6 négy-négy csillagot kapott az Euro NCAP töréstesztjén, és szintén ennyi csillag volt a Toyota Previa és a Jeep Cherokee töréstesztjének eredménye.

A Jeep a Touranhoz hasonlóan határozottabban figyelmeztet az öv bekapcsolására, a pluszpont elég volt ahhoz, hogy a biztonság tényleges javítása nélkül 3 helyett 4 csillag szerepeljen az autó neve mellett.