Használt autó: Renault Laguna I 1

A TULAJDONOS VÉLEMÉNYE

Ludmann László, Renault Laguna Nevada 1.6, 1999, 87 000 km

Számomra a kocsi legnagyobb előnye tágassága és kombisága. A nagy, jól kihasználható kasztniba befért például három beltéri ajtó, de nem jelentett gondot egy kisebb sarokkád betuszkolása sem. Nagyon praktikus a külön nyitható hátsó szélvédő, így az autóból kilógó tárgyakat is szállíthatok.

Tetszik az autó formája, ami ma sem tekinthető elévültnek. További pozitívum az autó kényelme és felszereltsége. Az ülések kényelmesek, az autó csendes, hosszú távú utakra is jól használható. A Laguna I magas emberek számára nem tökéletes, ugyanis a kormány fel-le nem állítható, ezért a vezető kicsit görnyedten kénytelen ülni, főleg, ha a napellenző is le van hajtva.

Probléma a hátsó dobfékekkel volt, ezek hajlamosak a szennyeződések miatt nyikorgásra, ami nehezen orvosolható. A kötelező karbantartáson kívül csak emiatt jártam szervizben. A márkaszerviz túl drága. Az ezerhatos motor meglepően keveset fogyaszt, városban ez 8 litert jelent, mégpedig télen-nyáron. Ez a motor városban nyugodt közlekedéshez megfelelő, autópályán azonban gyenge, 130-nál már hangos is.


1994-ben a Laguna I leváltotta a Renault 21-et. Az Evado tanulmányautóból 1995 őszén megjelent a kombi, Nevada/Grandtour néven. A kombi csomagterébe plusz két hátsó ülést lehetett rendelni. 1998 nyarán volt a modellfrissítés, a ráncfelvarrás utáni autókat a mintázat nélküli fényszóróborításról ismerni meg.

Ekkor jelent meg a 107 lóerős ezerhatos, a 120 lóerős 1,8 literes benzines és a közvetlen befecskendezéses dízel. 2000 őszén volt a Laguna II bemutatója.

Soktagú volt a motorválaszték. Kezdetben a 90 lóerős ezernyolcas volt az alapmotor, amely 7,5 és 12 liter között fogyaszt. 113 illetve 114 lóerős a kétszelepes kétliteres, amely kézi váltóval 8-13 litert fogyaszt. A négyszelepes kétezres 139 lóerős.

Ritka a háromliteres V6-os, amelynek nem megvásárlása, hanem fenntartása emészti fel a családi kassza tartalmát. A régi 167 lóerős volt, a PSA Peugeot Citroënnel kifejlesztett újabb hathengeres 194 lóerős. A magas biztosítási díjak mellett a 10-15 literes fogyasztás szól a V6-os motor ellen. Viszont a 190 lovas Laguna nagyon megy, finoman jár és szép a hangja.

Dízelmotorból 1995-től egy 2,2 literes, hengerenként háromszelepes egység volt kapható. Az örvénykamrás szívó 83, az 1996-ban bevezetett turbós 113 lóerős. A fogyasztás 6,5 és 10 liter közötti.

Mindkettő kulturált, a motor feltöltés nélkül is kellően élénk. A 7500 kilométeres olajcsere periódus ront a korai 2,2-es szívódízelek gazdaságosságán, a turbódízelekben elég 15 000 kilométer megtételével olajat cserélni.

Közvetlen befecskendezéses dízelmotor 1998-ban, az átdolgozással lépett be a képbe. A 98 lóerős 1.9 dTi nem olyan csendes és sima járású, mint a kamrás motorok, de másfél-két literrel kevesebbet fogyaszt náluk. Még jobb választás a közös nyomócsöves befecskendezésű 1.9 dCi 107 lóerővel.

Tulajdonságai alapján a Renault Laguna egy igen jól eltalált autó. Utastere tágas, a ferdehátú csomagtere bőséges, a kombié egyenesen gigantikus, a zajcsillapítás és a rugózási kényelem nem ad okot panaszra.

Biztonságosak a menettulajdonságok, az egyenesfutás jó, a fékek alpesi túrán sem melegszenek túl, a kidolgozási minőség jobb az átlagnál, a felszereltség az alapmodellekben sem szegényes.

Megbízhatóságával sem kell szégyenkeznie az autónak, ebben a tekintetben a Laguna átlagos. A motorok nem mutatnak tipikus hibákat. A ráncfelvarrás előtti autóknál gyakrabban van baj az önindítóval, az elromló generátorokkal, vízpumpával. Néha az indításgátló hibája bénítja meg az autót.

Esős időben a gyújtáselosztóba bejutó nedvesség okozhat gondot, az öngyulladásos dízeleknél ez a hibalehetőség kiesik. Főleg az első három évben gyártott autókkal fordulhat elő a gázbowden elszakadása, vagy a dízeleknél vezérműszíj-szakadás.

A rozsdásodás sokáig elkerüli a Lagunákat, csak a kipufogó válik gyorsan a rozsda áldozatává. A fékvezetékek és a féktárcsák tartóssága elmarad az átlagtól. A Renault Laguna sem híres a kerékcsapágyak tartósságáról, a szervokormánnyal is baj adódhat, jobb esetben csak tömítetlenség.

Ésszerű áron juthatunk hozzá a Lagunákhoz. Az 1994-es limuzinok induló ára 1,1-1,2 millió forint körül szóródik. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban 32 Laguna I található. Az 1998-99-es benzines autók vételára kétmillió forint alatti. 2,5-2,7 millió forint körül megállnak az árak.