2005-től Amerikában gyártják tovább a Mercedes-Benz G-osztályt. Arról egyelőre nem érkeztek hírek, hogy az alapjaiban megújuló, 1979 óta Grazban készülő autó eredeti formájában fut-e tovább, az azonban már biztos, hogy a következő generáció teljesen más úton kívánja folytatja elődje sikertörténetét.
2005-től három terepjárója is lesz a Mercedes-nek: a G-osztály, az M-osztály és az R-osztály. Ez utóbbi – mely korábban GST néven futott – venné fel a kesztyűt a Porsche Cayenne-féle „izom-terepjárókkal”, melyek igazából a nagyfiús száguldásra teremtek, 4×4-es külsőben. Ez nem is igazán terepjáró, sokkal inkább kényelmes – 6 személyes – sport-kombi, emelt hasmagassággal és kimagasló terepjárási tulajdonságokkal. Az M-osztály szerepe alig változik, viszont az új G teljesen átalakul.
A jövő januári Detroiti Autószalonon debütáló G-osztály külsejében is sugározza új arculatát. Ez az autó is a komfortosabb irány felé mozdul el, mivel a modern vásárlóközönség ezt igényli. Ennek értelmében nagyobb utastérre, jobb menettulajdonságokra és elektronika-tengerre lehet számítani. Vagyis a strapabíró technika szerepét a modern hajtás-rendszer veszi át. A független kerékfelfüggesztés szinte biztos, amitől kezes közúti viselkedés és G-osztályhoz méltatlan terepjárási tulajdonságok várhatók.
A német hadsereg által szorgalmazott ötlet alapján született eredeti Mercedes G-osztály feladata annyi volt, hogy elnyűhetetlen, sziklás terepen is könnyen elboldoguló terepjáróként a hadsereg minden kihívását teljesítse. Ez könnyedén ment is neki, amit mi sem bizonyít jobban, minthogy 25 éve gyakorlatilag változatlan formában gyártják.
Amit frissíteni kellett rajta, az csak a modernkori igények miatt vált szükségessé, és a terepjáró-képességeket nem befolyásolta. Talán magát a Mercedes-Benzt is meglepte a G-osztály divattermékké válása. A formán és a hajtáson nem változtattak, de idők közben légkondicionáló és légzsákrengeteg került az autóba, valamint a C-osztály komplett műszerfala vette át a főszerepet. Az összes többi Mercedeshez hasonlóan az AMG is elkészített saját verzióját, 476 lóerős V8-as motorral.