Továbbra is barátságos időben folyik a tesztelés a barcelonai versenypályán, ahol az aszfalthőmérséklet elérte a 21 fokot. Immár nyolc csapat vesz részt a katalán versenypályán az imolai futamra való felkészülésben, az eddigi csapatokhoz csatlakozott a BMW Williams, a Sauber és Jaguar is.
Anthony Davidson, a BAR csapat tesztpilótája ezen a napon Valenciában gumikat tesztelt, Barcelonában így csak Sato maradt a csapatból. A feladat az aerodinamikai csomagok és a száraz gumik tesztelése volt, melyeket majd a spanyol futamon akarnak használni.
A japán pilóta volt a leggyorsabb szerdán, az ideje 1:14.676 volt, ami 15 századdal bizonyult gyorsabbnak Jarno Trulli idejénél. A Renault pilótája versenyszimuláció során tesztelte volna a karosszériát, ám egy olajfolyás miatt 28 kör után ki kellett állnia. Kicserélték az erőforrást, majd a pilóta folytatta a munkát és 78 kört teljesített. Csapattársa, Fernando Alonso sem volt szerencsésebb a hazai pályán, az ő autójában 56 kört bírt ki a motor, ekkor be is fejezte az aznapi munkát. Ezalatt a negyedik legjobb időt sikerült elérnie.
Luca Badoer, a Ferrari tesztpilótája szerezte meg a harmadik helyet, de szorgalmasságban az élen végzett, 111 kört teljesített. Ő is tartóssági tesztet futott, majd a legjobb beállítás eltalálásán dolgozott.
Megérkezett Spanyolországba David Coulthard is, aki átvette a tesztelést de la Rosától. Coulthard a nyolcadik helyre hozta az MP4-19-et. A másik versenyautóban Alexander Wurz dolgozott, aki az ötödik időt szerzete meg. Két autóval dolgozott a Williams is, amely csapat a gumik tesztelése mellett a hosszú távú vizsgálatokat végzett. Marc Gene 100, az amerikai IRL-ben bajnokságot nyert Scott Dixon 96 kört teljesített. Előbbi legjobb ideje a 6., utóbbié a 9. helyre volt elég.
A Toyotánál Olivier Panis volt a gyorsabb és a hetedik helyen végzett. Ricardo Zonta a 10. lett. Új aerodinamikai elemeket, a kipörgésgátlót és a kuplungvezérlést tesztelték. Egy-egy autót hozott tesztelni a Jaguar és a Sauber is. Utóbbi csapatnak már reggel fel kellett függesztenie a tesztet, mert a Ferrari motor tönkrement. A javítás után 48 kört teljesített Felipe Massa, legjobb ideje 1,17-en kívüli volt. Björn Wirdheim a Jaguárral kicsit volt csak gyorsabb, ő 11. lett.
Nem hivatalos eredmények: 2004.04.06.:
1. Takuma Sato, BAR (Michelin), 1:14.676
2. Jarno Trulli, Renault (Michelin), 1:14.686
3. Luca Badoer, Ferrari (Bridgestone), 1:14.867
4. Fernando Alonso, Renault (Michelin), 1:15.126
5. Alexander Wurz, McLaren (Michelin), 1:15.192
6. Marc Gene, Williams (Michelin), 1:15.194
7. Olivier Panis, Toyota (Michelin), 1:15.795
8. David Coulthard, McLaren (Michelin), 1:15.828
9. Scott Dixon, Williams (Michelin), 1:15.922
10. Ricardo Zonta, Toyota (Michelin), 1:16.146
11. Björn Wirdheim, Jaguar (Michelin), 1:16.582
12. Felipe Massa, Sauber (Bridgestone), 1:17.104