Az eddigi napsütéses, remek idő után, esős, hűvös idő fogadta a csapatokat a 4,73 kilométer hosszú spanyol aszfaltcsíkon. Emiatt több csapat is változtatott az előre eltervezett programon és új feladatokra koncentráltak. Megérkezett a katalán versenypályára a Scuderia Ferrari versenykülönítménye, hogy átvegye a feladatokat a tesztpilóta Badoertől.

Michael Schumacher 51 kört tett meg a vizes pályán és ő futotta a leggyorsabb kört is. Fölényességére jellemző, hogy a második helyezett Fernando Alonso 1,886 másodperccel lassabb volt nála. Ezúttal már mindkét Renault az új motorral rótta a köröket, de míg Aloso 40-et, Trulli csak 22 kört teljesített. Rubens Barichello 29 körön át próbálgatta az F2004-et és a harmadik legjobb időt érte el.

A BAR csapat is kiegészült, Sato mellett ezen a napon már Jenson Button is körözött a versenyautóval. Kettőjük közül Button volt a gyorsabb, ő a negyedik lett, Sato csak a 13. legjobb időt autózta. Mindketten a következő San Marinó-i nagydíjra készített motort és aerodinamikai csomagot próbálták ki. Sato-nak igen hamar abba kellett hagynia a munkát, mert a motor öt kör után meghibásodott.

Továbbra is Alexander Wurz és David Coulthard teszteli a McLaren MP4-19-et Barcelonában. Az ötödik és a hatodik helyet szerezték meg, mindketten 50-nél több kört töltöttek a pályán. Ralf Schumacher csatlakozott a Williams két tesztpilótájához és kivette a részét a munkából.

Ezen a napon ő és Scott Dixon autózott. Mivel a tesztpilótának ez volt az első esős tesztje, nem meglepő, hogy a fiatalabb Schumacher majd másfél másodperccel gyorsabb volt. A csapat esőgumikat, vizes beállításokat és az elektronikát tesztelte csütörtökön.

Szerdán úgy tervezte a Sauber, hogy a Bridgestone száraz gumiit teszteli majd csütörtökön, ezt az időjárás meghiusította, de remek alkalmat adott a vizes gumik kipróbálására. Panis helyét Cristiano Da Matta vette át a Toyota TF-104-ben. A csapat az autó továbbfejlesztésével foglalkozott, hogy megtalálja a kiutat a mostani nem túl rózsás helyzetből.

Ricardo Zonta a jelenlegi versenyautó esős aszfaltra való beállításához gyűjtötte az információkat, csak 18 kört tett meg. Björn Wirdheim 7,5 másodperccel lassabban teljesített a leggyorsabb körét az R4-el, mint tette azt Schumacher a Ferrarival, így a 14. lett.

Nem hivatalos eredmények: 2004.04.07.:

1. Michael Schumacher, Ferrari (Bridgestone), 1:23.765
2. Fernando Alonso, Renault (Michelin), 1:25.657
3. Rubens Barrichello, Ferrari (Bridgestone), 1:25.932
4. Jenson Button, BAR (Michelin), 1:26.150
5. Alexander Wurz, McLaren (Michelin), 1:26.172
6. David Coulthard, McLaren (Michelin), 1:26.391
7. Ralf Schumacher, Williams (Michelin), 1:27.013
8. Jarno Trulli, Renault (Michelin), 1:27.940
9. Felipe Massa, Sauber (Bridgestone), 1:28.159
10. Scott Dixon, Williams (Michelin), 1:28.320
11. Cristiano da Matta, Toyota (Michelin), 1:28.456
12. Ricardo Zonta, Toyota (Michelin), 1:29.359
13. Takuma Sato, BAR (Michelin), 1:30.524
14. Björn Wirdheim, Jaguar (Michelin), 1:31.572