Mindezt persze a tuningcégek, így az Arden is látja, ezért a modellpalettában immár az X-Type dízelmotoros változata is megtalálható. A teljesítmény növelésének legegyszerűbb fogását alkalmazták az autón, átprogramozták a motorvezérlő számítógépet. Az optimalizált beállításnak köszönhetően nagyobb teljesítmény és nyomaték szabadul föl a motorból, és mindez egyenletesebb módon jelenik meg.
Immár 156 lóerős a motor az eredeti 130 helyett, a maximális nyomaték pedig 70-el gyarapodott, így már 400 newtonméter. Nem „sufnituning” az átalakítás, hiszen a cég két év garanciát vállal az átalakított motorokra és a hajtáslánc elemeire.
Ezzel a motorral 8,9 másodperc alatt gyorsul a dízel X-Type 0-ról 100 km/h-ra. Az átalakított autó végsebessége pedig 210 km/h lett.
Hockenheimben végezték az Arden sportfutóművének tesztelését, hogy a legoptimálisabb eredményt érjék el. A Bilstein lengéscsillapítókkal felvértezett rendszer 25 milliméterrel engedi közelebb a karosszériát az úthoz és összhangban az új gumikkal fantasztikus kanyarsebességre teszi képessé az autót.
8×18-as egyrészes, illetve 8×19 colos többrészes csavarozott felnikkel kínálják az X-Type-ot, amelyre 235/35-ös gumikat szerelnek. A kerekek mögé is érdemes bekukkantani, hiszen a fékeket sem hagyták érintetlenül a német szakemberek. Előre négydugattyús féknyergek és vágott tárcsák kerültek, hátul csak a tárcsákat cserélték le.
Az egész átalakítást szépen csomagolták az Ardennél. Előre és hátulra is kis spoilereket szereltek, amelyek stabilabbá teszik az autót, de alapvetően nem változtattak az autó elegáns megjelenésén. Küszöbspoilerek és sporttükrök, krómozott hűtőmaszk teszik még különlegessebbé az X-Type-ot.
Számtalan kiegészítőt kínál az Arden azoknak, akik nem találják elég exkluzívnak a Jaguar belső kialakítását. Króm- és fabetétetekkel, egyedi bőr borítással, új váltókarral, kormánnyal és pedálsorral alakítható egyedivé az X-Type. Ezenkívül DVD-lejátszóval a hozzá tartozó több képernyővel tehető kényelmesebbé az utazás.