A két első ajtóra rögzíthetők az akkumulátoros Mag Lite elemlámpák. A középkonzol átalakításával kulturáltan el lehetett helyezni a Motorola URH rádiót, a kézifékkar mögött van hely az adó-vevőnek.
A Focus-okon más fényhíd van, mint a járőr Astrákon, ezért azt a jellegzetes ráröffentő hanghatást nem lehet kicsiholni a Hella fényhídból, de a berendezés sokféle egyéb hanghatást produkál igény szerint és a megállításra felszólító STOP felirat kiírására is alkalmas.
Nagyon lényeges eleme a gyári átépítésű autónak a kartervédő, amely persze nem páncélból van, hanem alumíniumból, mint a versenyautókon. A vastag védőlemez megkíméli a Focust attól a sorstól, amire a fekvőrendőrökön, vagy máshol odavert és kilyukadt olajteknőjű Octaviák némelyike jutott. Úgy tudni, nem egy cseh rendőrautó vár javításra amiatt, hogy kartervédő nélkül kell rendőrautóként szolgálniuk. Kőváry Barna szerint a kartervédő valóban masszív és szemmel láthatóan profi megoldás, ezért ő a Veszprém Ralin egy lőtéri gyorsot is bevállalna egy ilyen autóval.
Egy javaslattal élnének a magyar rendőrök, mondta Remenár Levente törzszászlós. Az autót készítő kölni gyárban jó volna kevésbé karcolódó burkolattal ellátni a B-oszlopot, amely sérül a ki-beszálló rendőrök övén lévő eszközöktől. A tervek között szerepel a gumibot rögzítésének megoldása, valószínűleg az első ajtókon.
Főleg járőrautóként válik be a Focus, delegációk kísérésére, ami eredetileg a feladatok között szerepelt volna, nem igazán alkalmas. A sor elejére azért nem az igazi, mert a sötétszínű luxuslimuzinok előtt nem mutat jól egy ennyivel kisebb autó felvezetőként.
Még nehezebb munka vár a Focus-ra, ha záróautóként próbálják bevetni. A záróautó nagy erőtartalékokat igényel, hogy hirtelen kiugorhasson a sorból, könnyen cikázhasson a konvoj tagjai körül, amihez 100 lóerő és 1596 köbcenti egész egyszerűen kevés.
Járőrözésre 100 lóerővel is kiválóan megfelel a Focus. A rendőrök szeretik vezetni, értékelik benne a jó futóművet és úttartást, a kényelmes üléseket. A már májusban beköszöntött hőségben jó szolgálatot tesz a rendőrségi Focusokban megtalálható klímaberendezés.
Nagyjából 3000 kilométeres korában, a bejáratás időszakában az egyik Focus 12 litert fogyasztott városban. A nagyon kemény rendőrségi üzemmódhoz képest ez nem olyan sok, de van olyan ezerhatos típus, amely 1-2 literrel kevesebbel is beéri hasonló körülmények között.
A csomagtartóban fegyverszekrényben utaztathatók a puskák, itt van a helye a golyóálló mellénynek is. Azt még nem tudjuk, hogy a kedvező tapasztalatok nyomán várható-e gyárilag felkészített Focus rendőrautók beszerzése.