A Michelin javaslatai kielégítik a Nemzetközi Autósport Szövetség azon törekvéseit, miszerint lassítani kell a Forma-1-es versenyautók hatalmas tempóján. A legfőbb cél a kanyarsebesség és a költségek csökkentése, valamint a verseny látványosságának növelése.

Négy javaslattal állt elő a Michelin, amelyek 2005-től akár bevezetésre is kerülhetnének.
Egy garnitúra abroncs legyen használható az edzésen és az egész versenyen
Versenyhétvégenként kettő-négy garnitúra száraz abroncs minden pilótának, egy vagy két specifikációban
Ugyanolyan specifikációjú elsődleges és ugyanolyan specifikációjú választható abroncs minden csapatnak
Csapatonként hat garnitúra abroncs minden egyes tesztnapra (a FIA és a csapatvezetők által is szorgalmazott F1-es szezon alatti tesztek nagymértékű csökkentésére tett javaslatoknak megfelelően)

Pierre Dupasquier a Michelin Versenysport Igazgatója szerint a javaslatok mind alkalmasak az FIA törekvéseinek megvalósítására.

„Először is, keményebb keveréket kell használnunk ahhoz, hogy az abroncsok tovább tartsanak, így kisebb lesz a tapadásuk, a sebesség pedig csökken. Ezen felül a költségek jelentős csökkenéséhez a tesztek számát is korlátozni kell. Ha kevesebb abroncsot szállítunk, a tesztek költsége is tovább csökken. Biztos vagyok benne, hogy több mint 50%-os megtakarítás érhető el így a csapatok működési költségében. Végül, a keményebb abroncsok kevesebb abroncsdarabot hagynak az aszfalton, így a koszos pálya már a múlté, az előzések száma emelkedik és ez az, amit a F1 világában mindannyian szeretnénk.”