A francia autógyártók a felső kategóriában jelen vannak ugyan, de hosszú idő óta sikertelenek az Audi, a BMW, a Mercedes ellenében. A drága terepjárók és szabadidőautók között nem is képviseltetik magukat.
Arról olvasni külföldi lapokban, hogy Párizsba vagy Bordeaux-ba csak minden második nap hajthatnának be terepjárók vagy nehéz szabadidőautók. A rendszám alapján páratlan utolsó számjegy esetén a páratlan, páros esetén a hét páros napjain engedélyeznék a közlekedést velük, mint szmogriadó esetén.
A német autóipar számára mindkét szegmens rendkívül fontos, elég a Mercedes-Benz E és S-osztályra, a G Mercedesre vagy az ML sorozatra gondolni, vagy a szintén jelentős piaci sikerű BMW X5-re, a VW Touareg és a Porsche Cayenne testvérpárra.
Serge Lepeltier, a francia környezetvédelmi miniszter nem konkrét autótípusok ellen hirdetett harcot. A 2005. január 1-től bevezetendő szabályozás a magas benzinfogyasztású autók ellen irányul. Lepeltier maximálisan 3200 eurós (800 000 forint) büntetőadót vetne ki a benzinzabáló autókat vásárlókra.
Ezzel párhuzamosan a kis fogyasztású és ezzel összefüggésben a légkört kevesebb szén-dioxiddal terhelő autókat 500 euróig terjedő jutalomban részesítené az államkincstár.
A tervezett hét környezetszennyezési kategória között a legalacsonyabba a 120 g/km szén-dioxid kibocsátású autók tartoznának. A-besorolást például a dízel smart fortwo, a VW Lupo 3L, az 1,5 literes dízel Renault Clio vagy a Toyota Prius kapna.
C kategóriába sorolnák a hétköznapi családi autókat, hogy Franciaországban elterjedt típusoknál maradjunk, a Renault Scénic-et vagy egy 307-es Peugeot-t 140-180 g/km közötti értékkel.
Kilométerenként 180 gramm felett járna „pénzbüntetés” a fogyasztás miatt. Ez a felső középkategóriás és luxusautókat szinte kivétel nélkül érinti, például az Audi A6 quattro háromliteres dízelmotorral 223 gramm szén-dioxidot bocsát ki egy kilométeren.
A legnagyobb érvágás a 300 gramm/kilométernél több széndioxidot kipufogó autók tulajdonosait érné. A fekete bárányok közé tartozna például a benzines alapmotoros Mercedes ML 350 vagy a Mercedes-Benz E 55 AMG.
Ha a tervekből törvény lesz, az a luxuskategóriában várhatóan nem hoz jelentős változást. Aki újonnan vásárol S-osztályos Mercedest, azt nem vágja földhöz 3200 euró.
Megvalósulása esetén a tervezet alacsonyabb árkategóriában éreztetheti hatását. A Párizsba vagy Bordeaux-ba való behajtás korlátozása viszont a legtehetősebbeket is érzékenyen érintené.