Az erősorrendnek megfelelően alakult a 19. Magyar Nagydíj időmérő edzése. Bár az első időmérőn, mely a második indulási sorrendjéről határoz Rubens Barichello volt a leggyorsabb, Michael Schumacher az éles helyzetben megverte őt. Barichello az első időmérőn 1:18:436-os idővel új pályacsúcsot autózott.

A Ferrarik mögötti második sort a BAR Hondák alkotják, a harmadik helyen Tacuma Satoval és a negyediken Jenson Buttonnal. Előbbiről, az a hír járja, hogy mostantól inkább rá koncentrál a csapat a hátralévő versenyeken. Sato egyébként ennél is jobb időt mehetett volna, ha a harmadik szektor elején nem hibázik.

Fernando Alonso a tavalyi győztes, ezúttal csak az ötödik helyre hozta be a Renault, csapattársa Jarno Trulli pedig kilencedik lett. Közéjük ékelődött a két Williams igen érdekes sorrendben, ugyanis Antonio Pizzonia gyorsabb volt, mint Juan Pablo Montoya. Mindketten a Hungaroringre elkészült régi-új orrkúppal szerelt versenyautóval autóztak. Dr. Mario Theissen a BMW Motorsport igazgatója a szerint a korábbi orrész túl nehéz volt és érzékeny volt az oldalszélre is.

Igen nehézkesen mozogtak a pályán a McLarenek, pedig korábban Kimi Raikkönen a második szabadedzésen a leggyorsabb időt autózta. Ezúttal Raikkönen 10. és David Coulthard 12. lett. Elképzelhető, hogy taktikai okokból jócskán megtankolták a versenyautókat.

Egész hétvégén rosszul mentek a Jaguarok, nem találták a megfelelő beállításokat, legtöbbször még a Jordanek is gyorsabbak voltak náluk. Ez nem javult számottevően az időmérőre sem, Mark Webber a 11., Cristian Klien a 14. lett.

Bár Olivier Panis pénteken ötödik időt is autózott, az időmérőn nem igazolódott a Toyota tervezői által mostanra beérő aerodinamikai fejlesztés. Panis 13. lett, míg az év közben a csapatból eltávolított da Matta helyén szereplő korábbi tesztpilóta Ricardo Zonta a 15.

Igencsak csúszkáltak a pályán a Jordan és Minardi autói, ám az előzetesen várható sorrend alakult ki. A „sárgáknál” Nick Heidfeld gyorsabb volt, mint Giorgio Pantano, a „feketéknél” Baumgartner Zsolt előzte meg Gianmaria Brunit.

Felipe Massa autójában a szabadedzés után motort cseréltek, így mért kört nem teljesített, így az utolsó rajtkockából indulhat vasárnap.

Michael Schumacher:

„Összevetve a múlt évvel, sokkal jobb most a helyzet. Még a hockenheimi futam előtt tudtunk tesztelni, nagy melegben, ami jól sikerült, ezért vagyunk most jó helyzetben. Nem meglepetés a helyzet számunkra, a BAR-ral és a Renault-val számoltunk, bár úgy gondoltuk, hogy a McLarenek gyorsabbak lesznek majd. Sokat kell korrigálni a kormánnyal, kissé göröngyös a pálya, ami befolyásolja az autó mozgását. De nagyon élvezem, és már várom a versenyt.”

Rubens Barichello:

„Kicsit csalódott vagyok, hogy nem szereztem meg a pole-t. Nagyon jó kört futottam, bár a pálya nem az volt, mint korábban. A kör végén hibáztam. Bár a piszkos oldalról kell majd rajtolnom, azért optimista vagyok.

Tacuma Sato:

„A 11. kanyarnál volt a kör leggyorsabb része, és egy kicsit túl kiengedtem az autót, ezért sodródtam le az útról. Ám a hiba nélkül sem lett volna meg az első hely. Kissé küszködtünk a sebességgel az elmúlt versenyeken, most már jobban állunk.”

Baumgartner Zsolt:

„Számomra a Magyar Nagydíj a legfontosabb. Remélem a versenyen is meg tudom majd előzni a csapattársamat. Elég nehezen találtuk meg a legjobb beállítást, ennek ellenére sem tökéletes az autó, még mindig rossz a stabilitása.

A Magyar Nagydíj időmérő edzésének eredménye:

1. M.Schumacher – Ferrari (B) 1:19.146
2. R. Barrichello – Ferrari (B) 1:19.323 + 0.177
3. T. Sato – BAR-Honda (M) 1:19.693 + 0.547
4. J. Button – BAR-Honda (M) 1:19.700 + 0.554
5. F. Alonso – Renault (M) 1:19.996 + 0.850
6. A. Pizzonia – Williams-BMW (M) 1:20.170 + 1.024
7. J.P. Montoya – Williams-BMW (M) 1:20.199 + 1.053
8. G. Fisichella – Sauber-Petronas (B) 1:20.324 + 1.178
9. J. Trulli – Renault (M) 1:20.411 + 1.265
10. K. Raikkonen – McLaren-Mercedes (M) 1:20.570 + 1.424
11. M. Webber – Jaguar-Cosworth (M) 1:20.730 + 1.584
12. D. Coulthard – McLaren-Mercedes (M) 1:20.897 + 1.751
13. O. Panis – Toyota (M) 1:21.068 + 1.922
14. C. Klien – Jaguar-Cosworth (M) 1:21.118 + 1.972
15. R. Zonta – Toyota (M) 1:21.135 + 1.989
16. G. Pantano – Jordan-Ford (B) 1:22.156 + 3.010
17. N. Heidfeld – Jordan-Ford (B) 1:22.180 + 3.034
18. Baumgartner Zsolt – Minardi-Cosworth (B) 1:24.329 + 5.183
19. G. Bruni – Minardi-Cosworth (B) 1:24.679 + 5.533
20. F. Massa – Sauber-Petronas (B) idő nélkül