Autodelta 156 3,7 - Nagyobb löket, nagyobb teljesítmény
Bár tavaly megújult a 156-os, ez az átalakítás nem érintette a GTA-t. Akik mégis inkább az új fazonra szavaznak, de nem akarnak lemondani a teljesítményről, azoknak itt a megoldás.

Idén Márciusban a Genfi Autószalonon az Autodelta egy Alfa Sportwagont állított ki. A 3,5 literes motorral szerlelt autó 300 lóerős teljesítménnyel bírt. Már akkor is lehetett rendelni 3,7 literes motort a 156-oshoz, ami 314 lóerőt tudott.

Most új optikai csomagot készített az AutoDelta, melynek bemutatásához erősebbé tették a csúcsmotort. A gyári GTA 3,2 literes V6-os 250 lóerős blokkját dolgozták át. Kicserélték a főtengelyt, a hajtókarokat és a dugattyúkat. Ezzel nem csak 3700 köbcentisre növelték a hengerűrtartalmat, de a nagyobb teljesítményt is elviselik az alkatrészek. Végezetül a gyönyörűen muzsikáló hathengereshez egy hasonló orgánummal bíró kipufogót is kreáltak.

Ezen alapok után új vezérműtengely került a hengerfejbe, majd módosítottak a fojtószelepen. Végül a motorvezérlést programozták a megfelelő értékekhez. Az eredeti értéknél majd nyolcvannal többet, 328 lóerőt produkál a 24 szelepes motor. Bár pörgős szívómotorról van szó, erőteljes 353 newtonméteres nyomatékkal bír.

Mindez lehetővé teszi, hogy a 156-os akár 280 km/h-val száguldjon, a gyorsulása pedig hat másodperc alatt legyen. 18 colos 235 milliméter széles abroncsok próbálnak fogást találni gyorsuláskor. Lassuláskor pedig az AP Racing fékei kerülnek nehéz helyzetbe. Ezek 350 illetve 330 milliméteres lyuggatott tárcsákkal és hat illetve négy dugattyús féknyeregekkel szerepelnek.

Keményebb lengéscsillapítókkal készítették fel a nagyobb kanyarsebességre a 156-ost, de a szélesebb felnik is javítanak a stabilitáson. De nem csak emiatt, hanem a megfelelő megjelenés miatt is kiszélesítették a sárvédőket. Méretes légbeömlő tudatosítja a visszapillantóba pislantóknak, hogy ideje lehúzódni.

Hátul diffúzorral és csomagtartóra ragasztott kis szárnnyal biztosítják az autó stabilitását száguldáskor. Látványosságként új hátsó lámpák is járnak az átalakításhoz.

Mivel a tuningpiacon is egyre nagyobb a konkurenciaharc, állítólag ezt a motort egy kompresszorral is felvértezik majd, mintegy 400 lóerőt szabadon eresztve, mivel a Novitec 3,2 kompresszora 375 lóerőt tud.