A gyár 2000 őszén kiadta az első képet az akkor még X10 kódnevű MG ZT-ről, a Rover 75 sportváltozatáról. 2001 tavaszán debütált a kombi, a 75 Tourer.
2002 végén az 1,8 literes motor turbófeltöltővel is megjelent. A 150 lóerős motor leváltotta a kétliteres V6-ost. Szintén a 2003-as modellévre jelent meg a 131 lóerős dízelmotor CDTi típusjelzéssel.
2004-re külső modellfrissítést kapott az autó. A hosszított változat és a V8-as, hátsókerék-hajtásos modell itthon nem volt kapható.
Ebben az árkategóriában gyakorlatilag nincs még egy autó hasonló kényelemmel, ilyen eleganciával és ekkora tekintéllyel, ha a maximum 5 éves és 4 millió forint alatti autók között keresünk.
A külső előkelőségével kiállja a versenyt a belső tér pompássága, minden anyag kiváló. A térkínálat kedvező mindkét üléssorban, az ülések kényelme kifogástalan. A limuzin csomagtartója szűk, a kombi ebben jobb. Az áttekinthetőség rossz a vastag oszlopok és a magas far miatt.
120 lóerős az alapmodell motorja. Az 1,8 literes benzines átlagosan 8-9,5 liter benzinnel megelégszik, nem könnyen boldogul a testes autóval.
A kétezres V6-os motor 8 és 14 liter között fogyaszt, átlagosan 11-12 literrel érdemes kalkulálni. A 150 lóerős, kétliteres V6-os motor mellett igazán szép hangja és kulturáltsága szól, ellene pedig gyengesége.
A komótos gyorsulásra a Rover 75 nagy súlya a magyarázat. A nehéz autó ennek fejében nagyon biztonságos és csendes. Érezhetően erősebb a kétezresnél a 2,5 literes, 177 lóerős hathengeres, fogyasztása városban eléri a 15 litert, átlagosan elég 11.
Dízelmotorból gyakorlatilag csak a 116 lóerős változat kapható használtan. A BMW-től származó, közös nyomócsöves befecskendezésű motor visszafogott teljesítményét kedvező fogyasztással és csendes működéssel ellensúlyozza. Vegyes használatban 7,5 literrel el lehet járni vele.
Hatalyák János úr, az MG-Rover vevőszolgálatától korábban összeállított egy listát, amely kincset érhet mindazoknak, akik használt Rover 75-öt keresnek. A törésre, manipulálásra utaló jeleket és más tudnivalókat külön közöljük.
A fékbetétek elöl 20 000 kilométert bírnak, a tárcsák élettartama ennek kétszerese, háromszorosa a használattól függően. A Rover 75 jó minőségű és tartós, de az előírt szervizelésre nagyon igényes autó.
A tulajdonos véleménye: Horváth Gábor, Rover 75 2.0 V6, 2002, 31 529 km Azért nem vettem Mercedes-t vagy BMW-t, mert nagyon sok olyan ember jár ezzel a két márkával, akiknek nem szeretnék márkatársa lenni. Nem hajszolom az autót, inkább kivételes kényelmét, a V6-os motor hangját és finom járását élvezem. Az átlagfogyasztás 11 liter alatt marad. Autópályán 150-nel szoktam vele járni, ilyenkor 9 litert fogyaszt, ha Budapesten autózom, akkor ez 13 literre is felugrik. A Rover 75-ről sokan azt hiszik és terjesztik, hogy megbízhatatlan és állandóan szervizbe kell hordani. Az enyémmel nem volt semmi baj, ami természetes is, alig 30 000 kilométer van benne. |
Sajnos dívik az olcsó és szakszerűtlen buherálás, ami később megbosszulja magát. Néhány példa: fékbetétcserénél a betét kopásjelzőjét is cserélni kell, ezt kihagyják. A pollenszűrő cseréjekor nem tisztítják ki vízvályú lefolyószifonjának tisztítását, ami beázásokhoz és akár a motorelektronika hibájához is vezethet.
Mondunk más példát: a platina elektródás eredeti gyertyákat igénytelen gyújtógyertyákkal pótolják, ez még nem végzetes, de nem helyes. A gyári akkut nem megfelelővel pótolva a kifolyó akkusav tönkreteheti az ABS-vezérlését.
Egy márkaszervizben mindezektől megkímélheti magát az ember, ha hajlandó kifizetni a magas szervizdíjakat. A karbantartás így is jóval kevesebbe kerül, mint a javítás.
Ha a V6-os motorok fogyasztása magasabb a megszokottnál, akkor a szívócsőhosszt állító elektromotorok hibája valószínű. A hűtőrendszer tágulási tartályát valamint a klíma és a hűtés közös ventilátorát rendszeresen ellenőriztetni kell.
A dízeleknél a légtömegmérő meghibásodása okozhat költséges javítást. A hiba könnyen felismerhető a motor erőtlenségéről. Az 1,8 literes benzines motorral van a legkevesebb baj.
Sok nepper ügyeskedik Rover 75-tel, az átlagosnál is ügyeljünk jobban az autó eredetére, a márkaszervizben vezetett szervizkönyvre, az előző tulajdonos és a tényleges szervizlátogatások feltérképezésére.
Ne hatódjunk meg rögtön a végigpecsételt szervizkönyvtől, nem nehéz hamisítani! A képgalériában közöljük az autó gyári azonosító elemeit, a törésre és a kilométeróra manipulálására utaló jegyeket külön kigyűjtöttük.
Vásárlás előtt jó tárgyalási alap elvitetni az autót valamely szerződött márkaszervizbe részletes állapotfelmérésre, ami nem kerül többe 25 000 forintnál. Ha az eladó nem mond eleve nemet, az jó jel.
Az alkatrészárak magasak, ráadásul az alkatrészellátás sem olyan gördülékeny, mint egy tömegautónál. Előfordulhat, hogy hetekig várni kell egy alkatrészre.
Nagy értékvesztés sújtja a típust, segítve a használt autót keresőket. 1999-es és 2000-es évjáratú dízeleket 3,3-3,4 millió forinttól kapni, a V6-os benzinesek ára nem magasabb. A Rover 75 gyárilag jól felszerelt autó, nem kell tartanunk klíma nélküli, kopasz alapmodellektől.
A kínálat dandárját a dízelek adják, a V6-os benzinmotorok közül a kisebbikből van több. A hasznaltautok.vezess.hu adatbázisban a cikk feltöltésekor V6-os benzines autókat találtunk 2000-ből, 4 millió forint alatti áron.
Aki a Rover 75-tel biztonsági kűrt szeretne futni, maradjon az 1,8 literes benzinesnél. Kevesebb hibalehetőséget tartogat használtan, 4-5 évesen mint egy közös nyomócsöves dízelmotor és takarékosabb a V6-os motoroknál. 120 lóerős teljesítménye elfogadható.