Az alap ugyanaz, mint korábban: a csúcsváltozat 4,4 literes V8-as BMW motorja. Új főtengely került a blokkba, erre kovácsolt hajtókarokat és dugattyúkat fűztek fel, amelyek a kissé megnövelt furatú hengerekben dolgoznak.
Mindezek után már fel is lehet ragasztani az 5,2-es jelzést a terepjáró hátuljára. Finomítottak a hengerfejen is és új sport-vezérműtengelyeket szereltek be. Végül optimalizálták a motorvezérlő elektronikát, hogy a gyújtás és befecskendezés is megfelelően történjen. A V8-as gurgulázása mellé, az új sportkipufogó négy krómozott végéből megszólaló öblös hang ad aláfestést.
A motor teljesítményadatai közel egy százassal gazdagodtak a teljesítménykúra során. 385 lóerő és 540 newtonméter felett rendelkezhet a luxusterepjáró vezetője. Ezzel a teljesítménnyel a 2,5 tonnás autó nyolc másodperc alatt gyorsul 100-ra. A légellenállás viszont makacs dolog, nincs ellene orvosság, nem meglepő, hogy „csak” 229 km/h a Hamann Range végsebessége.
Külsőleg is frissült az autó a 2002-es átalakításhoz képest. Ezúttal az off-road-os lelkületű megrendelőknek akartak kedvezni, előre kétrészes gallytörő, oldalra küszöbfellépő csövek és az ahhoz tartozó lépcső került.
Hamarosan elkészülnek az új hátsó lökhárítók is, amelyek alatt diffúzor is helyet kap majd, hogy 200 felett is stabil maradjon az autó. Felperemezték a sárvédőíveket is, hogy a hatalmas felnik elférjenek mögötte.
Ezekből 22 colosat kapott az autó, melyekre hatalmas, 305/40 R 22 gumik kerültek. Mögöttük az autó lendületét nyolcdugattyús féknyergek és 365×34 milliméteres féktárcsák emésztik fel. A karosszéria 30 milliméterrel alacsonyabb az átalakított felfüggesztéssel.
Kétszínű bőrrel borították a Range utasterét, sőt a csomagtartót is. A tetőkárpit pedig alcantarának adta át helyét, a műszerfalra karbon utánzat költözött. A kényelmes utazást olyan elemek támogatják, mint a tetőből kihajtható 12,1 colos képernyő, amelyen nem csak DVD-t nézhetünk, de számítógép is kapcsolódik hozzá.