Nem a Ferrarik domináltak az időmérő edzés első futamában, hiszen Barrichello csak kilencedik, Schumacher pedig tizedik lett. Valószínűleg ekkor versenybeállítással próbálták ki autóikat a világbajnok csapat versenyzői. A második, igazi időmérőn azonban már a hazai pályán versenyző vörösök ismét nagyon gyorsak voltak.

Michael Schumacher azonban hibázott a parabolika kanyarban, lecsúszott az ívről, emiatt el kellett vennie a gázt, amivel időt veszített. Az őt követő Barrichello, könnyedén utasította maga mögé a hétszeres világbajnokot. Bár az első szektorban még többen közel voltak a Brazil időeredményéhez, a végére meg sem tudták szorítani Barrichellot. A Ferrari versenyzője a középső szakaszon volt sokkal gyorsabb az ellenfeleknél.

A legközelebb Juan Pablo Montoya jutott, ő még Schumachert is megverte, de ő is több mint fél percet kapott. Ezzel a kolumbiai versenyző lehet az, aki elronthatja a Ferrari és a tifosik -a fanatikus Ferrari drukkerek-, ünnepét.

Hiába várták az előző verseny és a szabadedzések alapján, hogy McLaren, és főleg Kimi Raikkönen nagyot alakít, az most elmaradt. Hiába autózott szépen a finn, a BAR pilótái és Fernando Alonso a Renault versenyzője is gyorsabb volt nála. A BAR-nál ezúttal Tacuma Sato volt a gyorsabb.

David Coulthardnak sem ment sokkal jobban, ő végül tizedik lett, hiszen nem csak csapattársa, de a szombaton féktárcsa hiba miatt nagyot bukó BMW-s Antonio Pizzonia és a renault-s Jarno Trulli is jobb volt nála.

A középmezőnyt ezúttal a Jaguarok és Toyoták alkotják, közülük is az idén második versenyét futó Zonta volt a legjobb ő 11. lett. Mögöttük az erősorrendnek megfelelően a két Sauber, a két Jordan és a két Minardi következik. Baumgartner Zsolt gyorsabb időt könyvelhetett el ugyan csapattársánál, de azt nem teljesen tiszta körben szerezte meg. Nem sikerült ugyanis kellően lefékeznie a célegyenes utáni sikán előtt, és levágta azt.

Rubens Barrichello:
Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült megszereznem a pole-t. Jó volt a kocsi, főleg a Lesmo 1 és 2 sikerült kiválóan, majdnem tökéletes kört autóztam, végig a határon mentem.
2002-ben sikerült győznöm Monzában, remélem idén sikerül ezt megismételni.

Juan Pablo Montoya:

Régen voltam utoljára az első sorban, úgyhogy örülök. A csapatnak köszönhető, hogy újra itt vagyok, remek autót építettek. Érdekes verseny lesz, most kiváló a kocsim.

Michael Schumacher:

Az 1. szektor mindig küzdelmes, de most jól sikerült, de utána hibáztam. Örülök a 3. helynek, most nem tudtam volna Rubenst legyőzni. Jól rajthelyünk van, így bízom benne, hogy holnap jó eredményt tudunk elérni.

Az időmérő edzés eredménye:

1. Barrichello Ferrari B 1’20″089 260.395 Km/h
2. Montoya Williams BMW M 1’20″620 + 0’00″531
3. M. Schumacher Ferrari B 1’20″637 + 0’00″548
4. Alonso Renault M 1’20″645 + 0’00″556
5. Sato BAR Honda M 1’20″715 + 0’00″626
6. Button BAR Honda M 1’20″786 + 0’00″697
7. Raikkönen McLaren Mercedes M 1’20″877 + 0’00″788
8. Pizzonia Williams BMW M 1’20″888 + 0’00″799
9. Trulli Renault M 1’21″027 + 0’00″938
10. Coulthard McLaren Mercedes M 1’21″049 + 0’00″960
11. Zonta Toyota M 1’21″520 + 0’01″431
12. Webber Jaguar Cosworth M 1’21″602 + 0’01″513
13. Panis Toyota M 1’21″841 + 0’01″752
14. Klien Jaguar Cosworth M 1’21″989 + 0’01″900
15. Fisichella Sauber Petronas B 1’22″239 + 0’02″150
16. Massa Sauber Petronas B 1’22″287 + 0’02″198
17. Heidfeld Jordan Ford B 1’22″301 + 0’02″212
18. Pantano Jordan Ford B 1’23″239 + 0’03″150
19. Baumgartner Minardi Cosworth B 1’24″808 + 0’04″719
20. Bruni Minardi Cosworth B 1’24″940 + 0’04″851

(versenyző neve, csapat, gumigyártó (B:Bridgestone, M:Michelin, saját idő, különbség az előzőtől)