A napokban bejelentett hír, miszerint a Ford tulajdonú Jaguar istálló 2005-től távozik a Forma-1-ből, felkavarta a Forma-1 körüli, amúgy sem nyugodt levegőt. Bernie Ecclestone-t, a Forma-1 mindenható urát nem hatotta meg különösebben a Jaguar távozása.
„Általános költségcsökkentést rendelt el a Ford a Jaguar márkánál, és ezen program része a Forma-1-es részleg, valamint a Cosworth eladása is. A Jaguar távozása egyáltalán nem meglepő fordulat, számítani lehetett rá. Ennek ellenére ez komoly figyelmeztető jelzés arra, hogy a Forma-1-nek olcsóbban kell működnie.”
Ecclestone szerint amennyiben a Jaguart nem sikerül eladni, a megmaradt két, kisebb költségvetésű csapat, a Jordan és a Minardi is komoly veszélybe kerül.
Ahhoz, hogy a Forma-1 a jövőben is izgalmas sportág maradhasson, illetve újra az legyen, a csapatok feltételeit minél jobban ki kell egyenlíteni. Ecclestone úgy véli, most irtózatosan drága a Forma-1, ezért a jövőben olyan szabályokat kívánnak bevetni, melyekkel olcsóbban űzhető a versenyzés.
Ennek része a 3,0 literes V10-es motorok lecserélése 2,4 literes V8-asra, melyeknek két versenyhétvégét kell bírniuk. A tesztalkalmak megkurtítása is elméletileg a kisebb költségvetésű csapatoknak kedvezne.
Ecclestone álláspontja azonban nem esik egybe a legtöbb csapat elképzeléseivel. A drágán kifejlesztendő új motorokat a többség nem tartja értelmes ötletnek, viszont a tartós, 2-3 versenyhétvégét is kibíró motorok használata valóban jó ötletnek tűnik.