Kínai Nagydíj: Barrichello világbajnok lehetne

Két izgalmas „külön verseny” határozta meg az első Kínai Nagydíjat. Egyfelől Barrichello, Raikkönen, és Button első helyért vívott küzdelme, másfelől Michael Schumacher felzárkózása.

Michael Schumachernek igen kalandosan alakult a nagydíj. A hétszeres világbajnok a boxból rajtolt a mezőny után, versenyautójában a futam előtt még motort is cseréltek. Először Christian Kliennel akadt össze, amikor a jaguaros pilóta megelőzésekor az osztrákkal összekoccantak. Később az egyik gyors kanyarban megpördült.

Ezután Schumacher egészen a hatodik helyig zárkózott fel, de tankolás után ismét hátracsúszott. Később ismét megpróbált felzárkózni, de defektet kapott. Miután az újabb kerékcseréről visszatért, már teljesen esélytelen volt, 12. lett, sőt csapattársa le is körözte.

Eleinte úgy tűnt, hogy a győzelemre két pilóta esélyes. A rajttól – a boxkiállásoktól eltekintve – vezető ferraris Rubens Barrichello, illetve az öt folyamatosan üldöző Kimi Raikkönen. Később azonban az első boxkiállások után kiderült, hogy a rajt után Alonsot megelőző, majd a harmadik helyen autózó Jenson Button csak kétszer tankol, míg az élen autózók háromszor.

Barrichello és Raikkönen az első tankolásra még egyszerre jött ki, a második alkalommal a brazil már két körrel tovább tudott kint maradni, a harmadik alkalommal pedig még nagyobb volt a különbség közöttük. Utóbbi esetben a McLaren taktikája is szerepet játszott, de nem jött be, Barrichello az egész verseny alatt gyors volt és egyre nagyobb előnyre tett szert.

Az Olasz Nagydíj után sikere után Kínában is Rubens Barrichello nyerte meg a Forma-1-es futamot. Ezzel teljesen bebiztosította magának a második helyet, sőt olyan sok pontot gyűjtött, amennyivel korábban már vb-t is lehetett nyerni.

Mögötte az utolsó pillanatig izgalmas volt a sorrend, mert bár Button kétkerékcserés taktikája az első helyhez nem volt elég, Raikkönent megelőzte, aki azonban szerette volna azt visszakapni. Előzésre nem volt lehetősége, így Button tovább növelte a BAR előnyét a Renault-val szemben. Csapattársa Sato, aki motorcsere miatt a mezőny végéről rajtolt fantasztikus teljesítményt mutatva feljött a hatodik helyre, míg a francia gárdánál csak Alonso negyedik helye ért pontot.

Jacques Villeneuve nem szerzett pontot, egy kör hátránnyal a tizenegyedik lett. Nem igazán sikerült még összebarátkozni az autóval, ezért sokkal lassabb volt, mint csapattársa. Jenson Buttonnak ez volt idei kilencedik dobogós helye, ami biztosítja, hogy az év végén övé legyen a harmadik hely a világbajnokságban.

A futam egyik szerencsétlen vesztese a visszatérő Ralf Scumacher, akit David Coluthard ütött ki a versenyből. A skót az egyik kanyarnál olyan helyen próbált bebújni a német mellé, ahol nem lehetett, így összetörte a Williams hátsó futóművét. Coulthard Michael Schumaherrel szemben is elnézett egy féktávot, akkor épp csak átcsúszott a német előtt.
Ralf kiesése illetve Coulthard defektje Montoyának tett jót, mert így ő is előrébb lépett és ötödik lett. Mögötte a két Sauber futott be, akik így ismét kettős pontszerzésnek örülhettek.

Baumgartner Zsolt a 19. helyről rajtolt, mert az ő versenyautójában is motort cseréltek. Már a rajt után megelőzte csapattársát, és mindvégig előtte maradt. Egyikük számára sem alakult jól a verseny. Baumgartner Minardija sokat csúszkált, egyszer meg is pördült. Végül a 16. lett. Gianmaria Bruni autójával pedig műszaki problémák voltak, majd a 38. körben kiesett az egyik kereke, ekkor feladta a versenyt.


A Kínai Nagydíj végeredménye:

1. Barrichello – Ferrari (B) 1h29:12.420
2. Button – BAR-Honda (M) + 1.035
3. Raikkonen – McLaren-Mercedes (M) + 1.469
4. Alonso – Renault (M) + 32.510
5. Montoya – Williams-BMW (M) + 45.193
6. Sato – BAR-Honda (M) + 54.791
7. Fisichella – Sauber-Petronas (B) + 1:05.464
8. Massa – Sauber-Petronas (B) + 1:20.080
9. Coulthard – McLaren-Mercedes (M) + 1:20.619
10. Webber – Jaguar-Cosworth (M) + 1 kör
11. Villeneuve – Renault (M) + 1 kör
12. M.Schumacher – Ferrari (B) + 1 kör
13. Heidfeld – Jordan-Ford (B) + 1 kör
14. Panis – Toyota (M) + 1 kör
15. Glock – Jordan-Ford (B) + 1 kör
16. Baumgartner – Minardi-Cosworth (B) + 3 kör

Rubens Barrichello:
„Kínában megváltozott a korábbi helyzet, nem Michael után futottam be. Jól sikerült a rajtom, és utána is nagyon gyors voltam, mert remekül tapadtak a gumijaim. Mindvégig tudtam tartani Kimi-t.”

Jenson Button:
„Elégedett vagyok a második hellyel, de a rajtnál volt valami probléma a kocsimmal. Idén ez volt a negyedik második helyem, ez fantasztikus érzés. Jó irányban haladunk első győzelmünk felé, Japánban ismét megpróbáljuk.”

Kimi Raikkönen:
„Igen izgalmas, szoros verseny volt. Végig tudtam tartani a tempót Rubensszel, de előzésre nem volt lehetőségem. A csapattal változtattunk a boxtaktikámon, de ez sem hozta meg a várt eredményt, sőt egy hellyel hátrébb kerültem. Nem vagyok csalódott, az autó remek volt egész hétvégén.”