Testvéreihez hasonlóan a V70-nél is eljött az átdolgozás ideje. Az S80 már korábban megújult, a nagy limuzinnal közös padlólemezre épülő V70 pedig az S60-nal és az XC70-nel együtt ment át modellfrissítésen.
Elsősorban a lámpák módosultak elöl és hátul, de a lökhárítók is újak. Újdonság a krómozott hűtőmaszk és a kikapcsolható utas oldali légzsák, utóbbiért a Volvo 14 000 forintos felárért kér.
Váratlanul szűknek bizonyult a V70 hátsó utastere, ekkora autóktól joggal elvárhatnánk, hogy ne csak középtermetűek mögött maradjon tágas a lábtér.
A fejtér hátul tolótetővel magasabb utasoknak kevés, a lábtér a tolótetőtől függetlenül szűk és gyakorlatilag nincs hova pakolni a második sorban. Van viszont egy felhajtható keret, amire a szemeteszsák rögzíthető.
A jelképes hátsó ajtózsebeknél alig nagyobbak az elsők, a fix fejtámlák nem elég magasak egy 190 centis embernek, ugyanő a tolótető miatt korlátozott fejtér miatt sincs elragadtatva, de mégis nagyon tetszik neki az utastér.
Ennek az a fő oka, hogy utas helyett vendégnek éreztük magunkat a V70-ben. Az előkelő kombi új üléseket kapott, amelyek elvileg még kényelmesebbek, mint eddig.
Mi nem éreztünk különbséget, mert az ülések eddig is tökéletesek voltak, most is azok. Jó az üléshelyzet és a klímakomfort is kiváló.
Szemünket szúró spórolás ebben a kategóriában a tetőoszlopok műanyag burkolata, csak az A-oszlopé szövet. A műszerfalhoz használt műanyagok már első osztályúak, a bőrkárpittal együtt. A világos és barátságos utastér állandó örömforrás volt az autót vezetve.
Kombiként a V70 nagyon jó adottságokkal bír. A csomagtér nagy alapterületű, térfogata 485-1641 liter. Az utasülést előrehajtva 280 centis tárgyak is beférnek a V70-be.
Tulajdonképpen nincs nagy jelentősége, hogy az autó a modellfrissítés óta nem 250, hanem 260 lóerős. Most már a szívószelepek vezérlése is változó, nem csak a kipufogó oldalon, a hengerűrtartalom 2,4 literre nőtt, a turbófeltöltő egyenesen az R sportmodellből származik.
Néhány gázadás után azon sem lepődtünk volna meg, ha 220 kilowatt (300 lóerő) szerepel a forgalmiban, mert érzésre akár ezt is elhinnénk.
Öthengeres turbómotorunk 3000-es fordulatszám alatt is biztosan mozgatja a kombit, 3000 fölé pörgetve pedig valami irtózatos erő szabadul ki belőle. Az erőért igazán hálásak voltunk a turbónak.
Politikailag talán nem is korrekt az az őserő, amivel a V70 padlógáznál kilő, mondjuk harmadikban. Az erő, a 350 Nm, nem ütésszerűen érkezik meg, de mégis brutális, nem hirtelen megjelenésénél, hanem nagyságánál fogva.
Nagyon élveztük a Volvókra jellemző biztonságosságnak ezt a rendkívül vonzó elemét. A váltó olyan sportos, pontos és határozott járású, amit a váltószoknya helyett alkalmazott Spaceball alumínium borítás ígér.
Nem véletlen a sportosság, mivel a váltó a 300 lóerős V70 R-ből jön, némi átdolgozást követően a nem összkerekes autóhoz. A rükverc jól elhatárolt a hatodiktól.
Autópályán a hat fokozat révén nagy sebességnél is csendes a motor, a szélzajok is háttérben maradnak. 180-200-as sebesség a V70 futóművében, motorjában és fékjeiben rejlő tartalékok miatt andalító utazótempó, a biztonságérzet kiváló.
Még azok sem kiáltanak lassításért, akik más autóban sokkal kisebb sebességnél jajveszékelnek rettegésre hivatkozva. A Volvóban inkább lassításkor rimánkodhatnának irgalomért, mert a V70 letaglózóan lassul. Az Európába szánt T5 változaton 316 milliméteresre nőttek az első féktárcsák, ami megnyugtató érzés. A fék adagolhatósága is jó.
Vezetés közben a kényelmetlen rugózáson kívül csak a borzalmasan nagy fordulókör zavart, ami városban elég nagy tehertétel. Elhisszük, hogy ennyire erős motorokkal a gyár nem akarja a nagyobb elfordulással jobban megterhelni a féltengelyeket, de erre valahogy az Audi is megoldást talált.
Még jobb megoldás volna visszatérni a hátsókerék-hajtáshoz, mondjuk a 940-960-as sorozat mintájára, hogy ne menjünk vissza túl messzire a Volvo történelmében.
Nem igazán váltotta be reményeinket a Four-C (Continuosly ) elektronikusan vezérelt lengéscsillapítású futómű. A V70 a Budapesten megszokott útminőséget zavaró rázással viselte, a rugózási kényelem jóval elmaradt a felső középkategóriában megszokottól, hiába van külön kényelmes üzemmód.
Kemény felfüggesztése ellenére gyors fordulókban sem brillírozott a svéd kombi, nem billegett, de nem csinál kedvet gyors kanyarokhoz. A verhetetlenül kényelmes ülések csekély oldaltartása sem csábít országúti száguldozásra.
Gyorsításnál és fékezésnél a századmásodpercek alatt változó lengéscsillapítás hatékonyan megakadályozta az autó bólintását, ami a fékek és a motor képességeit ismerve nagy szó.
178 városi kilométerre az első tankoláskor 31,4 liter benzin jutott. Ez ránézésre elég sok, először ki sem számoltuk pontosan mennyi, aztán győzött a kíváncsiság: 17,64 L/100 km.
Ez nem olyan vészes. A Volvóhoz hasonlóan erős Audi A6 3.2 FSI sem volt takarékosabb. A koreai luxusgőzös, a Kia Opirus még véletlenül sem ment így és városban 21,9 litert evett.
Átlagosan 13,59 literes fogyasztás adódott a teszt során, ami elfogadható. Ebben város és országút is volt, továbbá egy viszonylag gyors autópálya szakasz. Egy benzines turbómotornál a nálunk adódó fogyasztások alapján ez az érték teljesen reális.
A környezetnek a benzinigényből adódó rengeteg szén-dioxid biztos nem tesz jót, a Volvo elkötelezettsége egy turbós benzines esetében a minimális károsanyag-kibocsátásra futja.
Felső kategóriás autókat senki nem vesz meg alapfelszereltséggel, a 14 050 000 forintos alapár a tesztautó esetében 15 799 000 forintra nőtt. 15,8 millió forintért a V70-ben már sok földi jó benne van, de az utas oldalán még mindig manuális az ülésállítás ennyi pénzért.
Nagyon rosszul veszi ki magát, hogy a sebességfüggő szervokormányért, vagy a tetőcsomagtartó alapsínért felárat kell fizetni egy 14 milliós autónál, de a tolatóradar is beleférhetne az alapfelszereltségbe. A felszereltség a szépséghibáktól eltekintve gazdag, alapáron jár például a kettős xenon fényszóró (a tompított és a távolsági fény is xenon), a bőrkárpit és a 17 colos könnyűfém felni.
Ebben a kategóriában ugyanilyen bőséges felszereltséggel a hasonló teljesítményű német konkurensek is legalább ennyibe kerülnek. Igaz, hat henger nagyobb kényelmet és presztízst ad, mint öt és mind az ötös BMW Touring, mind a Mercedes E 320 T-modell, mind a kifutó Audi A6 Avant tágasabb és jobb a futóműve is.
Aki Volvót (vagy Saabot) vesz, szándékosan fordít hátat a darabszámok alapján vezető német márkák egészen kiváló autóinak. A V70 elegáns, de nem proccos, vágyat ébreszt maga iránt, de nem irigységet.
Presztízsével – és ára miatt – az üzleti siker egyik jele, de fő előnye a „volvós” stílus. Egy Volvóban nem találkozni olyan márkatársakkal, akiket szégyellnénk. Ez bőven ér annyit, mint egy jó futómű.
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2401 |
Furat x löket (mm) | 81×93,2 |
Hengerek / szelepek száma | S5/20 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 191 (260) /5500 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 350/2100-5000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 6,8 |
Végsebesség (km/h) | 250 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 12,8 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 7,4 |
Vegyes (l/100 km) | 9,5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 226 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4710/1804/1464 |
Tengelytáv (mm) | 2755 |
Csomagtér (liter) | 485-1641 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | n.a. |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 70 |
Gumiméret | 225/45 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 14 050 000 |
Konkurensek (forint) | Mercedes-Benz E 320 T-Modell, 15 743 000 |
Saab 9-5 Aero Estate 2.3 TS, 12 995 000 | |
Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro, 13 854 000 | |
Tesztelt autó ára (forint) | 15 799 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ABS, ESP, hat légzsák, 17 colos könnyűfém felni, Dolby Pro Logic rádió CD-vel, 9 hangszóróval, automata klímaberendezés, fedélzeti számítógép, tempomat, fényre elsötétedő belső tükör, ülésfűtés, bi-xenon fényszóró, bőrkárpit, motoros ülésállítás a vezető oldalán |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Ritka nehéz volt ellenállni a nagyon elegáns és irtózatosan erős tesztautó vonzerejének a pontozásnál. A V70 T5 nagyon tetszett, de kényelmetlenül rázó és nem is sportos futóműve, illetve ár/felszereltségi viszonya miatt nem adtunk még több pontot. |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |