Új Honda egyterű és új motorváltozatok

Egyetlen nyitja van a Honda FR-V-nek, ami azonnal el is árulja ki lehetett az ötletgazda. A kompakt méretű egyterű hatszemélyes, ülései két sorban, 3-3-as felállásban találhatóak meg az utastérben. Szabad a gazda? A szépnek sosem tartott Fiat Multiplához hasonlítható a Honda ötlete.

A gyár azonban cáfolja, hogy az olaszoktól szedték volna a gondolat magvakat. Az FR-V-t kiagyaló japán mérnök állítólag gyermekkori emlékeit szerette volna feleleveníteni a kétszer háromszemélyes egyterűvel. Neki ugyanis kisgyermekként nagyon tetszett, hogy amerikai bérautójukban a szülők között, az első ülésen ülhetett.

Ez a lényege az FR-V-nek is. Hat, teljesen külön mozgatható ülést építettek a 4,3 méter hosszú kompakt autóba. Hárman tökéletesen kényelmesen ücsöröghetnek egymás mellett. Isofix csatlakozókkal gyermekülést is szerelhetünk elöl középre, de csak akkor, ha ezt a széket teljesen hátratoljuk.

Hasonlóan a Multiplához, nem különösebben hatalmas a csomagtartó a maga 439 literes befogadóképességével. Ezt kiegészítendő az utastér minden egyes apró részletét kisebb-nagyobb rekesszel pakolták tele. A középkonzol aljából komplett hármas pohártartó szett ugrik elő, az első középső ülés pedig fiókot és rejtett tárolót kapott.

Az ötletadónak tekinthető Multiplánál jó arasznyival hosszabb az FR-V, így pontosan akkora, mint a kategória ötszemélyes élmenői (Renault Scenic, Citroën Xsara Picasso). Néhány centivel viszont laposabb náluk, ami szokatlanul sportos ábrázatot eredményez. Ehhez a sportossághoz sportos viselkedés társul, ami a CR-V-től örökölt független kerékfelfüggesztés érdeme.

Egyelőre csak benzinmotorral kapható az FR-V: az 1,7 literes motor 125, a 2,0 literes 150 lóerős. Előbbi ötfokozatú, utóbbi hatfokozatú kézi sebességváltóval rendelhető. A gyengébbik variáns 182 km/órás végsebességet és 12,3 másodperces 100-ra gyorsulást tud, 7,5 literes átlagfogyasztással körítve. Az erősebb FR-V 10,5 másodperc alatt van 100-on, végsebessége 195 km/óra. Az átlagfogyasztás viszont csak 0,9 literrel több.

2005 második félévétől rendelhető dízelmotorral is az autó. A 2,2 literes i-CTDI motor az Accordból és most már a CR-V-ből is ismerős lehet. Az FR-V ára 5 millió forinttól indul.

A teljes FR-V árlista itt található!


Jelenleg a Honda Jazz vásárlók átlagéletkora Európában 52,6 év. Kisautó esetén ez meglepően magas szám, épp ezért a Honda a Jazz fiatalításával igyekszik a fiatalabb réteget is megszólítani az autóval.

Hazánkban a legfontosabb újdonság, hogy immár 1,2 literes motorral is rendelhető az autó. Agilis reményeket tápláló 78 lóerős teljesítményt ad ki magából az apró benzinmotor, 5,5 literes átlagfogyasztással párosulva. 170 km/óra a végsebesség, 13,7 másodperc alatt gyorsít teljes erővel az autó 100-ra. És ami a lényeg, ezzel a motorral a rendkívül tágas kisautó 2 649 000 forintba kerül.

Természetesen a 83 lóerős 1,4 literes benzinmotor marad továbbra is a kínálatban.

Motorja mellett persze több újdonságot is fel tud sorakoztatni a Jazz. Kívülről alig észlelhető, de tény, hogy változott a lökhárító, a hűtőrács, és a fényszóró. Feltűnő viszont, hogy a visszapillantó tükrök házába felkerült az irányjelző.

Felszereltségtől függően eltérő képben mutatkozik a belső. A drágább autókban automata klíma is található, amihez modernebb hatású középkonzol tartozik. Új a háromküllős sportos hatású kormánykerék, ami a CVT váltós Jazznél váltógombokat is kap. Kézi üzemben a küllők mögötti fülekkel válogathatunk a hét fokozat közül. Szintén az újdonságok között tartható számon, hogy az 1,4 literes példányhoz menetstabilizáló elektronika is rendelhető.

A teljes Honda Jazz árlista itt található!

Szintén év végi újdonság a Hondánál, hogy a Jazzhez hasonlóan megújult a CR-V szabadidőautó is. Egetverő újdonságdömpingről ennél az autónál sem lehet beszámolni, pici arculatváltás történt és új dízelmotor jelent meg a kínálatban.

140 lóerővel, 340 Nm-es maximális nyomatékkal februártól kérhető a dízelmotoros CR-V. Ezekből a paraméterekből már sejthető, hogy a CR-V-hez is az Accord 2,2 literes dízelmotorja érkezik – előre láthatólag 8,2 millió forintos alapártól. Marad persze a 2,0 literes benzinmotor is, ami 150 lóerős teljesítményét ötfokozatú kézi vagy négyfokozatú automata váltón keresztül továbbítja.

16 colos könnyűfém felniket és nagyobb féktárcsákat kapott a CR-V, de változott az autó látványa is. Könnyen kiszúrható a nagyobb, krómozott hűtőrács, de az első és hátsó lámpák változása kevésbé feltűnő.

A Honda újdonságai már hazánkban is rendelhetők.

Az új Honda CR-V árai itt találhatók!


Jazz
1.2i S – 2 649 000 forint
1.2i S Cool – 2 999 000 forint
1.4i LS – 3 399 000 forint
1.4i ES – 3 699 000 forint
1.4i ES CVT A/T – 3 899 000 forint
1.4i ES Sport – 3 999 000 forint

FR-V
1.7 Entry – 5 099 000 forint
1.7 Comfort – 5 299 000 forint
2.0 Comfort – 5 999 000 forint
2.0 Executive – 6 439 000 forint

CR-V
2.0 LS – 6 849 000 forint
2.0 ES – 7 579 000 forint
2.0 ES EXECUTIVE – 8 099 000 forint
2.0 ES A/T – 7 889 000 forint
2.0 ES A/T EXECUTIVE – 8 499 000 forint