2005 összes újdonsága - 1. rész

Újdonságok 2. rész

Az Alfa Romeo 156-ost leváltó 157-es már tavasszal, a Genfi Autószalonon debütál, hazai forgalmazása azonban csak 2005 végén kezdődik. A 156-osból készített összkerék-hajtású páros, a Crosswagon Q4 és a Sportwagon Q4 februártól kapható.

Szintén a tél utolsó hónapján érkezik a 147-es modellfrissítése, amely immár 150 lóerősre érlelt 1,9 literes dízelmotorral és számtalan újdonsággal kerül piacra. Két oldalról is bővül az Alfa GT-választék: megjelenik egy 1,8 literes benzines alapmodell és a Luxury-ra keresztelt csúcsváltozat is.

Bőven lesz még miről beszélni az Alfa Romeo háza táján, ám a Brera és az új GTV/Spider páros 2006 előtt biztosan nem kerül forgalomba. Az összkerék-hajtású 147-es bemutatásának ideje ismeretlen.

Audiék tavaly bőven puffogtatták a puskaport, de azért 2005-re is marad valami. Az új A4-es forgalmazása a napokban kezdődik, az A6 Avant pedig áprilistól kapható. Év vége felé befut az S6-os, viszont a Q7 terepjáró év végi világpremierjét követően csak 2006-tól kapható idehaza.

Nem kell sokat várni az új 3-as BMW világpremierjét követően, márciusban már hazánkban is megkezdődik az E90-es árusítása. Kezdetben három benzines és egy dízelmotorral kínálja az új hármast a bajor gyártó.

Még az első félévre várható, hogy befut az 507 lóerős M5-ös. Minden idők legerősebb széria BMW-je V10-es motorral és kiemelekedő vezetési élménnyel kényeztet. Ugyanez a motor kapott helyet az M6-os BMW-ben is, ami gyönyörűségével is elkápráztat. 2005 második félévében érkezik a csúcs-bajor. Az összkerék-hajtású ötös BMW és egyéb motorváltozatai szintén 2005 folyamán érkeznek.

Korábban Daewoo-nak hívtuk, most előrébb került az ABC-ben a dél-koreai gyártású, amerikai nevű autógyártó. A Chevrolet Kalos háromajtós formában, a Chevrolet Matiz pedig teljesen új generációval örvendezteti meg rajongóit. A dízelmotorokra 2006-ig várni kell, mint ahogy a rejtélyes nevű S3X terepjáróra is, ami később az Opelnél is megjelenik persze más külsővel.

Szegény Citroën minden nagyágyúját bevetette 2004-ben, 2005 második felére csak a C1 marad. A Peugeot 107-Toyota Aygo ikertestvére kifejezetten a keleti blokk elvárásai szerint készült, így vélhetően megfizethető lesz. Várhatóak még motorújdonságok is a Citroën-nél: az 1,6 literes dízelmotor előbb-utóbb beköltözik a C3-asba is.

Hiába mondták, idén nem kap újabb karosszériaváltozatokat a Dacia. Motorból viszont lesz újdonság: októbertől 1,5 literes dízelmotor kerül a Daciába.

A Ferrari 2005-ben a F430 Spidert dobja piacra, a konszerngazda Fiat jóval több ropogtatnivalót mutat fel. Márciusban, a Genfi Autószalonon debütál a Fiat Punto III, a hazai forgalmazás viszont csak 2006-ban kezdődik.

Késő tavasztól kapható a Panda 4×4 legjobb változata, az 1,3 literes dízelmotoros példány. A tökéletes terepjáró-hatású Panda SUV októbertől kerül forgalomba. Szintén október-november táján érkezik a Panda Alessi, mely különféle színekben pompázik.

2005-ben a Stilo nem változik, viszont eggyel nagyobb méretű Fiat tűnik fel a horizonton. Az új Croma egy Opel Signum-féle középkategóriás autónak ígérkezik, variálható és rendkívül tágas belsővel. Forgalmazásának kezdete 2006-re tehető. A modellfrissítéses Doblo viszont még idén megérkezik.


Németországban hónapok óta már csak az új Focust lehet kapni, itthon viszont jól fogy a régi is. Tovább már nem lehet húzni, februártól az új Focus leváltja a szalonokban a régit. Ha a hírek igaznak bizonyulnak, a Focus II jóval olcsóbb lesz főbb riválisainál, de spártaibb felszereltséggel.

Fordék további újdonsága a Fiesta-paletta bővítése 90 lóerős 1,6 literes motorral, illetve a 150 lóerős ST-köntösös 2,0 literessel. Információink szerint ősztől teljesen új Ford Transit borzolja a haszonjármű konkurensek idegeit.

2,2 literes dízelmotorjának további népszerűsítésére törekszik az idei év folyamán a Honda. Februártól a CR-V-ben, júliustól az FR-V-ben is megtalálható a sportos japán autógyártó első saját készítésű 140 lóerős dízelmotorja.

Még az idei évre ígérik a legújabb Civic-et, ami szakít a mostani generáció unalmas semmilyenségével. Igazi hardcore Civic-et kapunk az új változat személyében, de ehhez itthon 2006-ig kell várni. Szintén 2006-ban lesz a Japánban már kapható új Legend bevezetésének éve.

Rendezőtlen jogi környezett közepette, de gördülékeny halad a Hyundai-ok hazai értékesítése. Jelen pillanat szerint két importőre is van a hazai márkának, ami meglehetősen érdekes helyzetet eredményez. Új autók ennek ellenére érkeznek: idén befut a Hyundai Tucson terepjáró és az új Sonata.

Nehéz anyagi körülményei ellenére változatlan tempóval építkezik a Jaguar. Legelőször az X150 Coupe Concept tűnik fel napokon belül a Detroiti Autószalonon, ami ősszel végleges formájában mutatkozik be. A hosszított XJ, értékesítése most indul, 4,2 literes benzines turbómotorral februárban debütál, forgalmazásának kezdete 2005 tavasz.

A Ford PSA együttműködés eredményeként készített 2,7 literes dízelmotor az S-Type után eléri az XJ-t is, ősztől. A S-Type tavasz végén 2,5 literes benzinmotorral, az X-Type 2,2 literes dízellel gazdagodik. 2005 májusától forgalmazzák hazánkban az új XK-t, melynek hivatalos világpremierjét a Genfi Autószalon tartják.

A Lancia-nál 2005-ben megáll az élet. A Lybra még nem kap utódot, és a Thesis is változatlan formában keresi különös eleganciájára és kényelmére fogékony vevőit. Egyedüli újdonság az Ypsilon B-colore, mely különleges színösszeállításával igyekszik a kisautó bájait még jobban domborítani.

Modellfrissítés vár idén a Range Rover-re, első jelei tavasztól tapasztalhatók, hazai kezekben nyártól élvezhető az újdonság varázsa. Rendkívül sportos arccal és 390 lóerős motorral domborít a Range Rover Sport áprilistól. 2005 végére ígérték korábban a Freelander utódját, ám az új autó átcsúszhat 2006-ra.

Párizsban már bemutatták tavaly az új Lexus GS-t, forgalmazása idén kezdődik. A várhatóan gyér kereslete miatt a hibrid RX forgalmazása kétséges.

Vérbeli roadster fanatikusok szájuk szélét nyalogatva várják már a 190 lóerős Toyota motorral megspékelt Lotus Elise-t. Már csak februárig kell rá várni.

Új családi egyterű születésének lehettünk tanúi tavaly a Mazdánál. A Mazda5 júniustól kerül forgalomba. Az autó vetélytársaihoz mért kétségtelen előnye, hogy hátul tolóajtó segíti a beszállást, hasonlóan a nagyobb egyterűekhez.

Szintén júniustól forgalmazzák a Mitsubishi Lancer Evolution sorozatának válaszaként szolgáló Mazda6 MPS-t. Kissé megkésve, de 260 lóerősre hízva érkezik az összkerék-hajtású sportlimuzin, csak négyajtós változatban lesz elérhető. Három év után a Mazda6 általános felfrissítésére is megérik az idő, a megújuló 6-osok augusztustól kaphatók.

Régóta várunk az MX-5 utódjára. Egy ilyen sikeres roadstert nehéz úgy leváltani, hogy elődje vonzerejét megőrizze, de mégis egetverő erővel kavarja fel a légkört. A Mazda szerint sikerült megtalálni ezt a fajta utódot. Novemberben kiderül.