Szemből kevésbé, oldalról viszont átlagon felüli a Swift biztonsága
Újabb pozitív és vevőcsalogató tulajdonsággal lett gazdagabb a hazai gyártású új Suzuki Swift. A Peugeot 1007-es és a Honda FR-V mellett átesett ugyanis az Euro NCAP tesztjén, ahonnan négy csillagos minősítéssel távozott.

Az övfeszítő és az överő-határoló mellett a 30 pontos eredmény megszerzésében első-, oldalsó- és függönylégzsákok segédkeztek. A pontokat a meglepő, 100 százalékos oldalütközési eredmény, valamint a biztonsági övre figyelmeztető lámpa hozta leginkább a Swift számára, mivel a frontális ütközésnél viszonylag gyengébb eredményt produkált.

A szokásos 40 százalékos átfedéssel végzett 64 km/órás frontális ütközésnél a pontok 69 százalékát szerezte meg a Swift. Ütközéskor kellően merevnek bizonyult a karosszéria, gázolásnál pedig a gyalogosok is jobb helyzetben vannak az átlagosnál.

A pontlevonás a vezető mellkasát érő túlzott erőhatás, valamint a kormányoszlop és a műszerfal kemény részei okozta sérülések miatt érte az autót. Szintén jó értéknek számít a háromcsillagos gyermekvédelem, amit a kisebb gyermekek fejsérülési esélye rontott le.

Öt csillagot kapott viszont a Peugeot 1007-es, amely ezzel a második autó a minik kategóriájában, amelyiknek maximális eredményt sikerült elérnie a Renault Modus után.

Kiváló eredménnyel zárta a frontális (100 %) valamint az oldalütközési ( 94 %) tesztet, gyermek- és gyalogosvédelemből közepes eredménnyel végzett. 3 pontot ért a 36-ból, hogy az autó az összes utast figyelmezteti a biztonsági öv használatára.

A gyalogosakkal nem bánik ennyire kesztyűs kézzel az 1007-es. A felnőttek feje viszonylag védett a komoly sérüléstől, a gyerekek feje viszont keményebb részre érkezik a motorháztetőre. A 3 csillagos gyermekvédelem itt is a 3 évnél fiatalabbak sérülési veszélye miatt születtet.

4 csillagot szerzett a Honda legújabb egyterűje, az FR-V. 81, illetve 83 százalékos lett a frontális és az oldalütközés eredménye, 1 pont járt a biztonsági övre figyelmeztető lámpáért, így 29 pont lett a vége.

Frontális ütközésnél a vezető térde sérülhet a kormányoszlop és a műszerfal kemény részeitől, oldalról pedig a mellkast érő nagyobb erőhatás miatt kapott pontlevonást a Honda.

Gyalogosvédelemből előkelő 3 csillagot kapott az FR-V az elérhető négyből, gyermekvédelemből pedig három csillag járt a maximális elérhető ötből.