Alonso volt a leggyorsabb Sepangban -1. időmérő

Malajziában ismét bebizonyosodott, hogy hiába próbálkozott az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) a szabályok megváltoztatásával lassítani az autókon, ez nem igazán sikerült. Már a szabadedzéseken négy autó gyorsabb volt, mint a tavalyi pole pozíciós idő, és az időmérőn is megdőlt a rekord, igaz itt most kevesebb üzemanyagot használtak. A szabadedzésen egyébként a Sauber versenyzője Felipe Massa volt a leggyorsabb.

Igen meleg, 36 fokos hőmérséklet mellett kezdődött meg az első időmérő edzés, az aszfalt hőmérséklete 51 fokos volt, ami közben fokozatosan emelkedett. Az időmérőn a versenyzők az előző verseny – ezúttal az Ausztrál Nagydíj- végeredményének fordított sorrendjében hajtanak a pályára.

Malajziában azonban ez kissé megváltozott, mivel Takuma Sato a BAR-Honda pilótája vírusos megbetegedés miatt belázasodott, az orvosok pedig azt javasolták, hogy hagyja ki a versenyt. Így a csapat harmadik pilótája Anthony Davidson ugrott be helyette és kezdte meg a körözést. Az alapidő 1:34.866 lett, amivel végül csak a tizenötödik helyre kvalifikálta magát a brit versenyző.

Az időmérő nagyon hamar érdekessé vált, hiszen Nick Heidfeld (Williams-BMW) és Michael Schumacher (Ferrari) harmadik illetve negyedikként érkezett a pályára. Mindketten viszonylag tiszta kört futottak, de nem voltak elég gyorsak. Kettőjük közül Hidfeld volt a jobb, ő a nyolcadik helyet szerezte meg, míg a világbajnoki címvédő a csalódáskeltő 12. helyen végzett.

Már a szabadedzésen is remekül teljesítettek a Toyoták, amit sikerült átmenteniük az időmérőre is. A hatodikként pályára lépő Ralf Schumacher ugyan kissé elfékezte magát az első kanyarban, de így is több mint 0,3 másodperccel átvette a vezetést. Eredménye végül az ötödik helyre volt elég.

Jenson Button (BAR-Honda) sokkal gyorsabb volt mint csapattársa, az első szekcióban még Ralf Schumacher elé tudott kerülni, de összességében lassabb volt, így csak kilencedik lett.

Az időmérő igazi meglepetését Jarno Trulli okozta, aki a középmezőnyben (9.) végzett Ausztráliában, viszont itt most remekelt. Ő nem hibázott, mint csapattársa Ralf Schumacher, így majd 0,4 másodperccel gyorsabb volt nála és 1:32, 672-es kitűnő idővel átvette a vezetést.

Ez szinte az időmérő végiég így maradt, sem Kimi Raikkönen (McLaren-Mercedes), sem annak csapattársa Juan Pablo Montoya nem tudott gyorsabb kört futni, és a Williams BMW pilótája Mark Webber is alulmaradt a küzdelemben. Raikkönen tiszta kört futott, Montoya viszont kétszer is hibázott a pálya első felében, de a legtöbb időt a 3. szekcióban veszítette, ahol viszont jól autózott. Webber volt hármójuk közül a leggyorsabb, megverte csapattársát Heidfeldet is, negyedik lett.

Az ausztrál futam meglepetés csapata a Red Bull ezúttal is jól szerepelt, Christian Klien volt a gyorsabb, pedig ő az első kanyarban lecsúszott az ideális ívről. David Coulthard a 11., csapattársa a 10. helyről várhatja a folytatást.

Fernando Alonso (Renault) harmadik volt az előző futamon, így az időmérő vége felé érkezett a pályára. Az első szektorban 0,166 másodperccel volt gyorsabb mint Trulli, amiből a második szektor végére is maradt még 0,049. A harmadik szektorban a Renault-ok viszonylag nagy végsebességének köszönhetően ismét tudott javítani, és végül 0,09 másodperccel átvette a vezetést.

A spanyol versenyzőt Rubens Barrichello (Ferrari) követte, aki viszont még csapattársánál is gyengébb időt futott, pedig szemmel láthatólag nem követett el hibát. Több mint 1,5 másodperccel lassabb volt mint Alonso, csak a 14. lett.

Utoljára az első futam győztese Giancarlo Fisichella ment körbe az 5,5 kilométeres pályán. Ő is kitűnő kört teljesített, de lassabb volt mint csapattársa, a harmadik helyen zárta az időmérőt.

Ezzel igazolódni látszik, hogy a Renaultok a téli teszteken és az előző versenyen mutatott formája nem véletlen, hanem a tavalyi évhez képest sikerült fejlődniük és jelenleg a leggyorsabbak a mezőnyben.


A Maláj Nagydíj első időmérő edzésének eredménye:

1. F. ALONSO Renault M 1’32″582 215.536 Km/h
2. J. TRULLI Toyota M 1’32″672 + 0’00″090
3. G. FISICHELLA Renault M 1’32″765 + 0’00″183
4. K. RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1’32″839 + 0’00″257
5. R.SCHUMACHER Toyota M 1’33″106 + 0’00″524
6. M. WEBBER Williams BMW M 1’33″204 + 0’00″622
7. J.P. MONTOYA McLaren Mercedes M 1’33″333 + 0’00″751
8. N. HEIDFELD Williams BMW M 1’33″464 + 0’00″882
9. J. BUTTON BAR Honda M 1’33″616 + 0’01″034
10. C. KLIEN RedBull Cosworth M 1’33″724 + 0’01″142
11. D. COULTHARD RedBull Cosworth M 1’33″809 + 0’01″227
12. M.SCHUMACHER Ferrari B 1’34″072 + 0’01″490
13. F. MASSA Sauber Petronas M 1’34″151 + 0’01″569
14. R. BARRICHELLO Ferrari B 1’34″162 + 0’01″580
15. A. DAVIDSON BAR Honda M 1’34″866 + 0’02″284
16. J. VILLENEUVE Sauber Petronas M 1’34″887 + 0’02″305
17. N. KARTHIKEYAN Jordan Toyota B 1’37″806 + 0’05″224
18. T. MONTEIRO Jordan Toyota B 1’37″856 + 0’05″274
19. P. FRIESACHER Minardi Cosworth B 1’39″268 + 0’06″686
20. C. ALBERS Minardi Cosworth B 1’40″432 + 0’07″850