Vezettük: Peugeot 607 V6 HDi - Ragadozó szerény étvággyal

Nincs egyszerű dolgunk az új 607-es azonosításakor. A kissé átrajzolt hűtőmaszkról kevésbé, az új lökhárítókba épített kerek ködlámpákról viszont már könnyebben felismerhető az új oroszlán. Mostantól minden modell 17 colos felnikkel készül, felárért pedig 18-as is rendelhető.

Az átalakítás miatt 30 milliméterrel nőtt az autó hossza, így 4,9 méter hosszú lett az autó. Ennek köszönhetően már befér a motortérbe az új biturbó V6-os dízel, ami most a legérdekesebb pontja a 607-esnek.

Az Euro 4-es emissziós normát is teljesítő, 2,7 literes common-rail dízelmotor a PSA konszern és a Ford közös fejlesztése, eddig a Jaguar S-Type-ba és az új Land Rover Discovery-be szerelték. A motor 204 lóerős, maximális nyomatéka pedig 440 newtonméter, 1900-as fordulat mellett. A motorhoz új, hatfokozatú, Porsche Tiptronic-rendszerű automatikus sebességváltó kapcsolódik.

A motor-váltó együttes elsőre kellemes benyomást kelt, a váltó viszonylag gyorsan reagál, a motor alapjáratról erősen húz és kulturáltan jár. Utóbbi többek között az aktív gumibakoknak köszönhető. Az új dízellel párhuzamosan erősödött a 3 literes benzines is, amely 211 lóerőt és 290 newtonméteres produkál mostantól. Ehhez a motorhoz szintén kizárólag a hatsebességes automata társítható.

A négyhengeresek között egy 2,2 literes benzines és egy dízel szerepel 158, illetve 133 lóerővel. Előbbihez ötsebességes, utóbbihoz hatsebességes kézi váltó kapcsolható az ötfokozatú automata mellett.

A négyhengeres változatok új lengéscsillapítókat, a hathengeresek pedig elektronikusan szabályozott futóművet kaptak. Az összes 607-eshez óriási átmérőjű első féktárcsa (330 mm) és új ESP jár. A kikapcsolt menetstabilizáló 50 km/órás sebesség felett automatikusan visszakapcsol.

A belső tér szintén tovább finomodott. Elegánsabbak lettek a műszerek, megváltozott a középkonzol kijelzője, a korábbi műanyag betéteket pedig fára cserélték le. Szériában nyolc légzsák, automata klíma, tempomat és sebességkorlátozó, valamint xenon fényszóró is jár minden modellhez, extraként pedig Bluetooth kihangosító rendszer is rendelhető.

Magyarországon a megújult 607-estől a Peugeot – a tavalyi visszaesés után – idén jóval nagyobb számú eladást remél. A belépőmodell valamivel olcsóbb lett, mostantól 8 900 000 forintot kell a 2,2-es benzinesért fizetni.

Legtöbbe az új dízellel szerelt változatok kerülnek, a V6-os HDi 12 millió forintos alapártól vihető haza.


Műszaki adatok – Peugeot 607 2.7 HDi
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2721
Furat x löket (mm) n.a.
Hengerek / szelepek száma V6/24
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 150(204)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 440/1900
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,3
Végsebesség (km/h) 230
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 11,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 6,6
Vegyes (l/100 km) 8,4
CO2 kibocsátás (g/km) 223
ÁR
2.7 V6 HDi Executive (forint) 12.000.000