Fernando Alonso könnyedén, senkitől sem zavartatva nyerte meg a versenyt. Az első körökben még veszélyes volt rá Michael Schumacher, de a váltó meghibásodása miatt a német a 11. körben kiállt.
Ettől kezdve a spanyol egyedül autózott, maga mögött hagyva a teljes mezőnyt. A Maláj Nagydíjat lemásolva, Jarno Trulli kezdte üldözni Alonsót. Nem tudott azonban közel kerülni hozzá, de behozta a Toyotát a második helyre, újabb értékes pontokat gyűjtve ezzel.
Kimi Räikkönen is remek versenyt tudhat maga mögött, kiegyensúlyozott gyors versenyzéssel lett harmadik. A kilencedik helyről kissé nehezebb kocsival vágott neki versenynek, így amikor a többiek a boxban voltak, akkor tudott gyors lenni, ezzel többeket megelőzött.
Rubens Barrichello egy ideig gyors volt és fel is jött a 7. helyig, ám az ő autója sem bírta ezt a tempót. Gumijai túlságosan elkoptak ettől a Ferrari lelassult, le is körözték, végül kilencedik lett. Többen is idő előtt búcsúztak a futam során, Klien elektronikai-, Button erőátviteli-, Heidfeld motor-, Sato fékhiba miatt esett ki.
A verseny izgalmáért a műszaki hibák mellett Pedro de la Rosa felelt igazán. Azért, hogy bizonyítson csapatának, a spanyol végigküzdötte a versenyt, amibe több kicsúszás is belefért. De la Rosa szép előzéseket bemutatva végül a nyolcadikról az ötödik helyig jutott. Ővé volt a leggyorsabb kör is a futamon.
David Coulthard a futam vége elött megelőzte Rubens Barrichellot, így a Red Bull ismét pontot szerzett. Csakúgy mint a Sauber, amelyik Felipe Massa hetedik helyéne köszönhetően megszerezte idei első pontjaiit. A Honda viszont továbbra is pont nélkül áll.
Toronymagasan a Renault csapat a legjobb 2005-ben, három pole pozíció és három győzelem a mérlegük. Ez volt egyébként a Renault 100. F1-es győzelme. Alonsónak sorozatban ez volt a második győzelme idén, összességében pedig a harmadik. Az elsőt még hazánkban szerezte 2003-ban. Az sem kétséges, hogy idén Alonso a legesélyesebb a világbajnoki címre, három verseny alatt a maximális 30-ból 26-ot szerzett meg.
A Ferrari alakulta továbbra sem képes megoldani a problémáit. Schumacher versenyéből úgy tűnt az F2005 gyors, viszont nem megbízható.
A futam részletei a 2. oldalon.
Eredmények: A Bahreini Nagydíj végeredménye: 1. F. ALONSO Renault M 1h29’18″531 207.082 Km/h Leggyorsabb kör: Pedro de la Rosa, 1:31.447 Kiestek: |
|
A Világbajnokság állás a Bahreini Nagydíj után itt!
A Bahrein Nagydíj részleteiben:
Az volt a kérdés a Bahreini Nagydíjon, hogy a Ferarri autói versenyben vannak-e olyan jók, mint amit Schumacher mutatott az időmérőn. Rubens Barrichello egész hétvégén szenvedett, az új váltó mellé a versenyre új motort is kapott. Ezzel a brazil az utolsó helyről rajtolhatott.
Alacsony páratartalom, de igen magas, 42 fokos levegő hőmérséklet mellett indult el a Bahreini Nagydíj. A hetedik helyről induló Christian Klien már a felvezető körre sem tudott elrajtolni, kitolták a bocutcába, feladta a futamot.
A rajttól Fernando Alonso kihasználva a Renault köztudottan jó rajtkészségét könnyedén jött el. Michael Schumacher egyből bevágott mögé, hogy Trullitól védje pozícióját. Schumacher csak kisebb csata árán tudta megőrízni második helyét, eközben Heidfeld próbálkozott Trullinál, de ő sem jutott előrébb. Mark Webber viszont a rajtnál megelőzte csapattársát, Nick Heidfeldet.
Eközben Barrichello több autót is megelőzött és folyamatosan jött felfelé. A második körben Michael Schumacher a célegyenes végén megpróbálta kifékezni Alonsot, de egyelőre nem volt elég gyors. A sorrend ekkor a következő volt : Alonso, Schumacher, Trulli, Webber, Heidfeld, Ralf Schumacher, Räikkönen, Sato, Button, Massa.
A második körben Fisichella autója elkezdett füstölni és többen is elmentek mellette. Az olasz kiment a boxutcába, de anélkül, hogy kiállt volna, tovább is hajtott. Karthikeyan Jordanja is meghibásodott, ezért a pálya szélére állt. Az indiai pilóta autóját sokáig nem vitték el a pálya mellől, így azon a szakaszon nem előzhettek a pilóták.
A futam ezen szakaszán izgalmas csatákat láthattunk a középmezőnyben. Giancarlo Fisichella a negyedik körben ismét kiment a boxba, de autóját nem tudták megjavítani, így kiállt a versenyből.
Alonso és Schumacher közel azonos időket autózva elléptek a mezőnytől, még Jarno Trulli tudta őket viszonylag követni, a többiek lemaradtak. A nyolcadik körben Ralf Schumacher megpróbálta megelőzni Nick Heidfeldet, de először nem volt elég gyors. Másodszor viszont már elment honfitársa mellett.
Heidfeld autója egyes kanyarokban instabillá vált, így tudta a toyotás megelőzni. Ezután Kimi Räikkönen is beérte a Williams pilótáját és körökön át próbálkozott az előzéssel, de ő nem tudta megelőzni.
Ekkora Barrichello már a tizedik volt, Michael Schumacher pedig mindössze 0,6 másodpercre követte Alonsot. De ez nem tartott túl sokáig, a 11. körben ugyanis Michael Schumacher elhagyta a pályát, mert nem volt hidraulikus nyomás az erőátvitelben, így nem lehett váltani a fokozatok között. Vissza tudott ugyan térni, de csak addig, amíg a boxba hajtott, ahol feladta a versenyt.
Pedro de la Rosa körökön keresztül próbálkozott, hogy leelőzze Tacuma Satot. Ez olyannyira nem sikerült, hogy kicsúszott. Ekkor Barrichello és Janson Button is elment mellette. A spanyol azonban újra támadásba lendült.
Ralf Schumacher kezdte meg a kerékcseréket a 18. körben, a német negyedik helyről állt ki, és Jacques Villeneuve mögé állt vissza. A 20. körben Alonso is kint járt a boxba, akit Trulli és Webber is követett. Alonso olyan gyors volt, hogy vissza tudott jönni az első helyre Nick Heidfeld elé, úgy, hogy ő még nem volt a boxban. A német 23. körben tankolt, az őt üldöző Räikkönen egy körrel tovább maradt kint.
Christijan Albers a 24. körben megcsúszott, az őt követő Ralf Schumacher, hogy elkerülje az ütközést, elrántotta a kormány, így kissé kicsúszott a bukótérbe. Időt veszített, de tovább tudott menni.
A 25. körben Nick Heidfeld autójában tönkrement a motor, ezzel ő is idő előtt búcsúzott a Bahreini Nagydíjtól. Tacuma Sato Hondájának bal első féke hibásodott meg. A füstölő szerkezet hibájából meg is pördült a japán. Rubens Barrichello így könnyedén megelőzte, Sato ezután a boxutcába hajtott és feladta a versenyt.
A sorrend a 28. körben a következő volt: Alonso, Trulli, Webber, Räikkönen, Ralf Schumacher, Barrichello, Button, de la Rosa, Massa. A tankolás után nyugalmas körök következtek. A 32. körben Pedr de la Rosa a célegyenes végén szépen kifékezte Jenson Buttont, majd azonnal Rubens Barrichello után eredt.
A 34. körben Mark Webber autója nagy tempónál megcsúszott, és kicsúszott a bukótérbe. Ez az ausztrál szerencséjére betonozott volt, így vissza tudott térni, de Räikkönen és Ralf Schumacher is megelőzte.
Eközben de la Rosa beérte Barrichellot, minden létező módon próbált elmenni mellette. Kimi Rakkönen is kicsúszott a pályáról a 36. körben, ő is az idei évre lebetonozott bukótérnek köszönheti, hogy versenyben maradt. Egy körrel később de la Rosa ismét próbálkozott, de rosszul elmérte a féktávot, így a füvön kötött ki. Pozíciót nem veszített, maradt a hetedik helyen, de kissé lemaradt.
Az élen eközben Alonso sorra autózta a gyorsabbnál gyorsabb köröket. Jarno Trulli Toyotája viszont nem bírta ezt a tempót és már 13 másodperc volt a hátránya. 16 körrel a vége előtt érkezett Alonso másodszorra tankolni. Ezúttal nem tudta megőrizni vezető helyét, a második helyre jött vissza. Eközben de la Rosa beérte ismét Barrichellót és a célegyenesre rávezető kanyarban megelőzte, akit utána a szintén gyengén teljesítő Button támadott.
Alonso után a 41., 42., 43. körökben Ralf Schumacher, Trulli, Webber és Räikkönen is kint járt a boxban. Jenson Button a 43. körben előzte meg az erősen lelassult Barrichellót. Ralf Schumacher 12 körrel a vége előtt ismét kicsúszott, de megőrizte a pozícióját.
Jenson Button a 46. körben ment ki másodszorra tankolni, de ott ragadt a boxutcában. Sokáig nem tudott elindulni, állandóan lefulladt az autó, valami tönkre ment a hajtásban. Miután sikerült elindulni, a boxutca végéig jutott, ahol feladta a versenyt.
Alonso, Trulli, Räikkönen, Ralf Schumecher, Webber, de la Rosa, Barrichello, Massa volt az első nyolc sorrendje 10 körrel a vége előtt. Egy körrel később de la Rosa beérte Mark Webbert az ötödik helyen. A spanyol azonnal támadásba lendült. Eközben Felipe Massa megelőzte Barrichellót, és átvette a két pontot érő hetedik helyet.
Pedro de la Rosa nem adta fel, támadta-támadta Webbert és két körrel a futam leintése előtt, a spanyolnak sikerült is megelőznie. Jacques Villeneuve kicsúszott, mert a Coulthard nekimet háturlól, visszatérve a pályára a boxba hajtott, ahol feladta a versenyt. Az utolsó előtti körben David Coulthard is megelőzte az addigra rettentően lelassult Barrichellot. Így a Ferrari pont nélkül lekörözve és ismét kissé megszégyenülten távozott.
Alonso könnyedén a verseny elejétől vezetve megnyerte a Bahreini Nagydíjat. Mögötte Trulli, Räikkönen, Ralf Scumacher, de la Rosa, Webber, Massa, Coulthard volt a pontszerzők sorrendje.
A Következő futam három hét múlva már Európában, San-Marinóban lesz. Az imolai pályán a Ferrari általában esélyes, ám a jelen helyzetben a Renault a Favorit.
Nyilatkozatok: Versenyzői nyilatkozatok a bahreini futam után Fernando Alonso: Nagy volt a forróság a kocsiban, ez volt a legmelegebb verseny, amin valaha részt vettem. A kocsi remekül teljesített az egész verseny alatt. Eleinte Michael ott volt mögöttem, valószínűleg gyorsabb is volt. De nem aggódtam, mert biztos voltam benne, hogy hosszú távon mi vagyunk a jobbak. Imolában is mi leszünk a legjobbak, a Ferrari autója és gumija sem versenyképes jelenleg. Jarno Trulli: Izgalmas az első két kanyar, megpróbáltam megelőzni Michaelt, de ő szerintem könnyebb volt, így a kigyorsításkor elment. Utána csak autóztam a saját tempóban. Miután világossá vált, hogy Fernando ellépet, és csak második lehetek, nyugodtan versenyeztem. A verseny harmadik részében sikerült egy kicsit gyorsulnom. Az autó végig kiegyensúlyozott volt. Kimi Räikkönen: Eleinet kicsit nehezen ment a verseny, mert az autóm nehezebb volt, mint az ellenfeleimé. Csak mentem-mentem, akkor gyorsítottam bele, amikor ők kiálltak a boxba. Mentem jó néhány gyors kört és sikerült is néhányukat megelőznöm, de az első két pilóta már nagyon elment. Nem működött a rádióm, így nem tudtam pontosan, milyen gyors is vagyok, milyenek a köreim. A végén pedig az okozott izgalmat, hogy úgy tűnt kifogyhat az üzemanyag a kocsiból, de sikerült behoznom. |
|