41 fokos levegő és 53 fokos aszfalt hőmérséklet mellett vágtak neki a csapatok a Bahreini Nagydíj első időmérő edzésének. Most ez a meleg csak kevéssé befolyásolta a pilóták teljesítményét, ám vasárnap már döntő fontosságú lehet a gumik, a motorok és a pilóták szempontjából is.
Elsőként Pedro de la Rosa, a McLaren Mercedes pilótája hajtott a pályára. A Montoyát helyettesítő versenyző korábban már négy évet versenyzett a Forma-1-ben, kettőt az Arrows-nál, kettőt a Jaguarnál. A spanyol pilóta kisebb hibákkal autózva 1 perc 30,725 másodperccel állította fel az alapidőt.
Visszatért az F1 mezőnyébe Tacuma Sato, aki az előző versenyen nem indult, így ő hajtott ki másodikként a boxból. A Honda ígérete szerint sikerült úrrá lenni az előző versenyen tapasztalt motorproblémán, ám ennek ellenére nem javult a gárda. A japán 0,4 másodperccel lassabb volt De la Rosánál, ami végül csak a 13. helyre volt elég.
A Minardi pilótája, Patrick Friesacher érkezett harmadikként, aki ahogy várható volt, sokkal lassabb volt az előtte autózóknál. Több mint négy másodpercet kapott az osztrák versenyző, aki továbbra is a tavalyi modell átalakított változatával állt rajthoz.
A csapat az új autót Imolában szeretné bevetni, fejlettebb karosszériát ígérnek, de a sikert az új Cosworth motor jelentheti. Az olasz futamtól ugyanis a faenzai csapat is megkapja ugyanazt az erőforrást, amit a Red Bull Racing.
Az előző versenyen mindössze két kört futott Jenson Button, így viszonylag korán kellett a pályára hajtania. Tavaly a világbajnoki címért is versenyben lévő britt tiszta kört futott, de nem volt túl gyors. 0,2 másodperccel lemaradva lett a második, ami végül a 12. helyre volt elég.
Jacques Villeneuve nem képes összehangolódni a Sauber versenyautójával, így szinte csak szenved a pályán. Mostani mért körében sem volt ez másként. Rögtön a pálya elején állóra fékezte a kerekeit, majd a célegyenes ráfordító ívéről lesodródva a bukótérből kellett visszajönnie. Az 1997-es világbajnok 16-ként zárt.
Mark Webber volt a leggyorsabb a szombati második szabadedzésen, így az időmérőn is esélyesként szerepelt. Nem is teljesített rosszul. Az első két szektorban még lassabb volt, de la Rosánál, de a harmadikban sokat javított, és 0,133 másodperces előnnyel zárt.
Mint ismeretes az előző versenyen Webber és az ausztrál futam győztese, Fisichella összeütköztek és kiestek, így a Williams versenyzőjét a renault-s követte. Fisico bizonyította, hogy továbbra is ütőképes a Renault, 0,147 másodperccel száguldott gyorsabban, mint ellenfele. Ezzel átvette a vezetést.
Nyolcadikként Rubens Barrichello hajtott körbe a bahreini aszfalton. A brazil pilóta péntek óta nem ült a versenyautóban, mivel annak tönkrement a váltója. Bár a csapat szombat reggelre kijavította, úgy döntöttek, hogy nem kockáztatnak és csak az időmérőn mehet az autóval. Egy egyedi engedélynek köszönhetően vasárnap reggelre új váltó kerülhet az autóban, amit Olaszországból hozat a csapat.
Barrichello már az első kanyarban elrontotta az időmérőt, túl későn fékezett, lecsúszott az ívről. Az első szektor végén 0,8 másodperc volt a hátránya. Végül majd másfél másodpercet kapott, így összetettben 15. lett.
Barrichellot Christijan Albers (Minardi), Tiago Monteiro (Jordan) és Narain Karthikeyan (Jordan) követte. Ők tiszta, de lassú köröket teljesítettek a 19., 18., 17. helyen zárták az időmérőt.
Felipe Massa nem csak csapattársánál volt gyorsabb, de az első szektort akkor ő teljesítette a leggyorsabban. A célegyenes végén 330,5 km/órával száguldott, de a pálya technikásabb részein időt veszített, így „csak” negyedik lett. Teljesítménye végül a 10. helyre volt elég.
A 13-ként a pályára gördülő Kimi Raikkönen Mercedese több kanyarban is alulkormányozottságot mutatott. Ennek ellenére az első két szektorban a finn pilóta volt a leggyorsabb az időmérő ezen szakaszában. A harmadik szektorban azonban ő is időt veszített és 0,149 másodperces hátránnyal zárt Fisichella mögött.
Christian Klien mindent megtesz annak érdekében, hogy bizonyítson, ennek ellenére a következő versenyen a hírek szerint Vitantonio Liuzzi átveszi a helyét. Ezúttal is jól teljesített, az összes szabadedzésen gyorsabb volt David Coulthardnál. Az első időmérőn csak 0,201 másodperccel volt lassabb Fisichellánál, nyolcadikként zárt.
A véghajrában mindenki leginkább a hétszeres világbajnok szereplését várta. Hogyan teljesít, képes lesz-e a Renault-val, Toyotával felvenni a versenyt.
A német klasszis ugyanis pénteken még viszonylag jól ment (2. lett), szombaton azonban már nem villogott. Most folyamatosan gyorsulva, minden szektorban az élen volt és 0,208 másodperccel átvette a vezetést.
David Coluthard viszont az eddigiekhez képest rosszabbul teljesített, csak a 14. időeredményt érte el. Őt Ralf Schumacher követte, aki már a célegyenes végén is kissé alulkormányozottan fordult, de később még nagyobbat hibázott és lecsúszott az ideális ívről. Bár a harmadik szektorban javított, a korrigálás sok idejébe telt, csak a 11. helyet tudta megszerezni.
Nick Heidfeld is a harmadik szektorban teljesített igazán nagyot. Az első két szektor időeredményei alapján nem is lehetett sejteni, hogy így végez majd a német. Mindössze 0,153 másodperccel volt lassabb, mint Michael Schumacher, ezzel második lett.
A Toyota első dobogós helyét Malajziában megszerző Jarno Trulli volt az első, aki a tavalyi pole pozíciós időnél gyorsabban teljesítette az 5417 méteres pályát. Ideje 1:29,993 volt, ami 0,244 másodperccel jobb volt, mint Schumacheré.
Utolsóként a világbajnokság éllovasa, Fernando Alonso ment a pályára. A spanyol nem hagyott kétséget afelől, hogy továbbra is a Renault csapat uralja a 2005-ös Forma-1-es idényt. Az első szektorban 0,259, a másodikban már 0,468 másodperc volt az előnye Trullival szemben. Végül a harmadik szektorban lassabb volt egy kicsit, de így is 0,145-el átvette a vezetést és megnyerte az első időmérő edzést.
Ezzel az eredménnyel könnyen előfordulhat, hogy megismétlődik a sepangi rajtrács első sora, és ismét egy Alonso-Trulli „párharcot” láthatunk.
Időeredmények a következő oldalon…
A Bahreini Nagydíj első időmérő edzésének eredménye:
1. F. ALONSO Renault M 1’29″848 217.047 Km/h
2. J. TRULLI Toyota M 1’29″993 + 0’00″145
3. M.SCHUMACHER Ferrari B 1’30″237 + 0’00″389
4. N. HEIDFELD Williams BMW M 1’30″390 + 0’00″542
5. G. FISICHELLA Renault M 1’30″445 + 0’00″597
6. M. WEBBER Williams BMW M 1’30″592 + 0’00″744
7. K. RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1’30″594 + 0’00″746
8. C. KLIEN RedBull Cosworth M 1’30″646 + 0’00″798
9. P. DE LA ROSA McLaren Mercedes M 1’30″725 + 0’00″877
10. F. MASSA Sauber Petronas M 1’30″933 + 0’01″085
11. R.SCHUMACHER Toyota M 1’30″952 + 0’01″104
12. J. BUTTON BAR Honda M 1’30″957 + 0’01″109
13. T. SATO BAR Honda M 1’31″113 + 0’01″265
14. D. COULTHARD RedBull Cosworth M 1’31″211 + 0’01″363
15. R. BARRICHELLO Ferrari B 1’31″826 + 0’01″978
16. J. VILLENEUVE Sauber Petronas M 1’32″318 + 0’02″470
17. N. KARTHIKEYAN Jordan Toyota B 1’33″190 + 0’03″342
18. T. MONTEIRO Jordan Toyota B 1’33″424 + 0’03″576
19. C. ALBERS Minardi Cosworth B 1’34″005 + 0’04″157
20. P. FRIESACHER Minardi Cosworth B 1’34″848 + 0’05″000
A Pilóták nyilatkozatai az 1. időmérő után:
Fernando Alonso:
Sepangab és Jarno volt a fő ellenfelem, ahogy most is. Nem volt túl jó most az idő, a szél is megfordult. Az autóval minden rendben volt, de azért remélem a második időmérőn jobb időt tudok majd menni.
Jarno Trulli:
Most jól megy nekem, mert a csapatnak is jól megy, a mérnökök, a szerelők jól dolgoznak. Érdekes verseny lesz ezen a hétvégén is. A kocsi gyors de nem vagyok tökéletesen elégedett, még dolgoznunk kell rajta.
Michael Schumacher:
A malajziai eset után, nagy erőfeszítéseket tettük, hogy az új autó itt lehessen, de megérte. Már most közelebb került az éllovas csapatokhoz.