Soha nem látott mezőny várja a péntek reggeli rajtot a 12. Vredestein Miskolc Rally-n. Miskolc környéke a rali egyik őshazája, ez a helyszín az elmúlt évek futamain sok izgalommal szolgált.
Elég, ha a tavalyi nagy csatát említjük, ami a második helyért folyt és csak az utolsó szakaszon dőlt el. Emellett az időjárás is többször megtréfálta már a versenyzőket, felborítva sokszor az erőviszonyokat.
Túlzónak hat ugyan, de tényleg minden idők legkeményebb ralibajnokságának lehetünk tanúi idén. Az idénynyitó Start Autó Rallye kiélezett küzdelmet hozott a dobogós helyekért. Az idén visszatérő ifj. Tóth János technikai előnyét Turi Tamás egészen sokáig ellensúlyozni tudta, ám három gyorsasági szakasszal a vége előtt tönkrement autójában a kormányszervo, így kénytelen volt megelégedni a harmadik hellyel, mert a végén még Benik Balázs is lehajrázta.
Ugyanilyen izgalmas csatában reménykednek a nézők újból, sőt, van esély arra, hogy mások is beleszólnak a küzdelembe. Legalábbis Herczig Norbert az egri verseny végére már nagyon jó időket ment a Szabó Gergő-féle Focus-szal.
Aschenbrenner Györggyel mindig számolni kell és ezúttal Spitzmüller is hosszabb végáttételt kért a Corollába, akárcsak Bútor Róbert, akinek Octaviája ezúttal remélhetőleg ütőképes lesz.
Mellettük számolni kell még az 1998-99-es bajnokkal, Kiss Ferenccel egy Hyundai Accent WRC nyergében, valamint Tagai Tamással, akit végre nem akadályoznak gerincbántalmai a versenyzésben.
Az örökifjú Vizin László mindig képes meglepetésre, ezt bizonyította tavaly, és Michna Ottó is igyekszik lőtávolban maradni.
Izgalmasnak ígérkezik az A8-as kategória is. Asi kihívójaként Turán Frigyeshez csatlakozott Hideg Krisztián is, biztosan mindent megtesznek majd, hogy borsot törjenek Asi orra alá.
A kisebb kategóriákban is komoly csatákat várunk. Super 1600-ban csak az utolsó gyors döntött Egerben Kakusziék javára, Kellerék nyilván szeretnének visszavágni az Ignis-szel a VW Polós kettősnek. Borsi Gergőék is biztosan mindent megtesznek, hogy jobban szerepeljenek, mint április elején.
Az N-csoport első helyére is többen pályáznak, az Egerben győztes Szabó Gergőt próbálja majd megszorítani Elek István, Matics Mihály, Zsolt Dániel és Magyar Miklós is. Bár az N-csoport élmezőnyébe valószínűleg nem férnek majd be, de nagy küzdelemre számíthatunk az igen népes N3 és N2-es kategóriákban is.
Egészen biztosan látványos küzdelmet látnak majd azok, akik kilátogatnak a versenyre. A rali csütörtök délután a miskolci salakarénában rendezendő prológgal veszi kezdetét, majd péntek reggel 9 órától folytatódik, immár élesben. Szombat kora délutánra az is kiderül, hogy sikerül-e visszavágnia Turinak az egri vereségért, vagy másvalaki gördül át elsőként a céldobogón.
Pénteken hat, szombaton 7 gyorsaságit teljesít a mezőny, a 13 gyorsasági szakasz hossza 130,61 kilométer. Etapokkal az össztáv 630 km. A szervizpark helyszíne nem változik a futam során, végig Rudabányán szerelnek a csapatok.
Versenyzői nyilatkozatok a Miskolc rali előtt:
Bútor Róbert (Skoda Octavia WRC): „Eger után először is az autón kellett változtatnunk, hiszen a 203 km/h-s végsebesség kevés a tempós magyar pályákra. A hosszabb végáttétellel már 218 lesz a végsebességünk. A hajtásláncban fellépett hidraulikanyomás-gondot is sikerült megoldania az autó szervizelő TRT csapatnak, illetve a féket is pontosan beállítottuk.
Az autón kívül nekem is gyorsulnom kell. El kell hinnem, hogy mi mindent lehet megtenni a WRC-vel. Főleg a tempós helyeken kell egy kicsit bátrabbnak lennem.”
Herczig Norbert (Ford Focus WRC): „Az autó rendben elkészült, túl vagyunk a teszten, kicsit változtattunk a lengéscsillapító keménységén és a futóműgeometrián. Sikerült nehéz időjárási körülmények között átmenni a pályákon, néhol eső nehezítette a dolgunkat.
Úgy gondolom, ha a hétvégén is ilyen nyirkos, esős lesz az időjárás, akkor mindenképpen nehéz feladat vár a versenyzőkre, hiszen mondhatjuk, hogy Magyarország talán legrosszabb minőségű aszfaltja ebben a térségben található.”
Ifj. Tóth János (Peugeot 206 WRC): „A rövidebb gyorsasági szakaszokon valószínűleg az idénynyitóhoz hasonlóan tizedmásodpercek lesznek a pilóták között, talán a hernádvécsei hosszú szakasz dönthet. Miskolcon húsz kilométerrel rövidebb lesz a gyorsasági szakaszok össztávja, mint Egerben volt. Márpedig az idénynyitón húsz kilométerrel a vége előtt pont egálban voltunk Turi Tomival.
Ennek fényében elég nehéz esélyeket latolgatni. Az mindenesetre biztató, hogy az én Peugeot-mban még vannak tartalékok, bőven lehet még vele gyorsulni.”