Történt ugyanis, hogy az Imolai verseny után a stewartok, több órán keresztül vizsgálták Jenson Button harmadik helyen célba ért versenyautóját. Először szabályosnak minősítették, amikor a csapat állította, hogy az autó tankja üres.
Ezután egy endoszkópos vizsgálattal megállapították, hogy van még benzin az autóban. Az üzemanyagtank belső, az üzemanyag pumpánál lévő kisebb tartályában maradt 15 liter benzin.Viszont amikor ezt az üzemanyagot is kiszívattyúzták az autó tömege már csak 594,6 kilogramm volt.
Első körben sikerült a csapat képviselőinek meggyőzniük a versenybírókat. Azzal érveltek, hogy a benzinpumpa működéséhez minimum 10 liter üzemanyag kell, így a verseny alatt egyszer sem volt az autóban olyan kevés benzin, hogy azzal alatta lettek volna a súlyhatárnak.
Ezt az érvelést akkor elfogadták, de az FIA fellebbezett a döntés ellen. Szerintük ugyanis elképzelhető, hogy a versenyautó a futam egyes szakaszaiban nem felelt meg a szabályoknak.
Éppen ezért a FIA azt kérte a bíróságtól, hogy a teljes évadra tiltsa el és büntesse egy millió eurós bírsággal a BAR-t, mert szerintük szándékosan csaltak. A bíróság most hozott döntésében a csalást nem tudta bizonyítani, de a rendelkezésre álló adatok alapján megállapították a szabálysértést.
Találtak ugyanis az üzemanyagtartályon belül két kisebb rejtett tankot, amit a csapat balasztként alkalmazott, és csak a mérés idejére töltötték fel.
A csapatot nem csak a kétversenyes eltiltással sújtották, hanem megfosztották az Imolában szerzett 10 pontjától is . További hat hónapos eltiltást is kaptak, amelyet egy évre felfüggesztett a testület.