A félfrontális ütközési tesztre 11 pontot kapott az autó, ami a megszerezhető 16 pont alapján 69 százalékos teljesítmény. Az oldalütközés pontszáma 18/14, ezt az eredményt az Euro NCAP 88 százalékosnak nevezi közleményében.
A Citroën mini 1 pluszpontot kapott az öv bekötésére figyelmeztető hang és fényjelzésért, amivel összesítésben 26 pontot ért el.
A karosszéria extrém szilárdnak bizonyult, a C1 túlélési tere alig módosult. Az övfeszítők, az överő-korlátozók és az egyfokozatú első légzsákok jól működtek, a fej sérülési veszélye mindkét oldalon csekély, a vezető mellkasa azonban a kormánynak ütközött.
A lábtér alig deformálódott, de a befelé mozduló fékpedál miatt a vezető alsó lábszára és lábfeje megsérülhet. A vezető – és kisebb mértékben – az első utas is térdsérülést szenvedhet a műszerfal mögötti kemény elemektől. Az oldallégzsákkal felszerelt tesztautó jól állta a sarat az oldalütközési vizsgálatban.
Az Euro NCAP a 3 éves kisgyermek védelmét jónak ítélte a menetirányba néző gyermekülésben oldal- és frontális ütközésben is. A menetiránynak háttal beszerelt ülésben a 18 hónapos kisbaba dummy magas mellkasi erőket mért az orr-részt érintő ütközésben. Oldalütközéskor a gyermekvédelem jónak bizonyult.
A Citroën többi kisautója is igen kedvező osztályzatot kapott korábban az Euro NCAP törésteszten. A C3 28, a C2 pedig 29 pontot ért el. A kisebb C2 magasabb pontszámát az öv becsatolására utasító fény és hangjelzés magyarázza, amit egy pluszponttal honoráltak.
A teszteket 64 km/órás sebességgel hajtja végre az Euro NCAP. A több európai ország közlekedési minisztériuma, neves autóklubok és fogyasztóvédelmi szervezetek támogatásával működő szervezet az orr-rész 40 százalékával ütközteti az autókat a deformálódó akadálynak.
A félátfedéses ütközésekről, a sokszor mindenhatónak tartott rendszer fonákságairól részletesen itt olvashatnak.