Az utóbbi években a Forma-1 résztvevői folyamatosan változtattak az időmérő rendjén, de eddig egyik rendszer sem volt túl hosszú életű. Korábban egy óra alatt kellett a csapatoknak a leggyorsabb kört elérni minimális üzemanyaggal, majd ezt megtoldották azzal, hogy mindenki maximum 12 kört tehetett meg az edzés során.
Később volt pénteki időmérő, majd jött a szombati két részre bontott edzés. Ilyenkor egyszerre csak egy autó volt a pályán. Az első részben az előző verseny végeredményéhez képest, a másodikon az első időmérőn elért eredményhez képest, fordított sorrendben autóztak.
Az idei évadra ismét megváltozott a rend, továbbra is két időmérőt tartottak, most egyet szombaton, egyet vasárnap. Az elsőnek még könnyű autóval, a másodikon már a versenyre feltankolva vettek részt a pilóták.
A problémát az okozta, hogy a vasárnap délelőtti időpontra a legtöbb tévétársaság nem volt vevő, ilyenkor kevés a néző, így a reklámbevételek is. Sőt a nyomtatott sajtó szempontjából sem volt jó, hogy a vasárnapi újságokban csak jósolni lehetett, hogy kié lesz az első rajtkocka.
De a változtatáshoz, minden csapat beleegyezésére szükség volt, ami eddig nem jött össze. Monacoban azonban ismét összeültek a vezetők és egyességre jutottak. Már csak annyi kell, hogy Formula-1 Bizottság és az FIA Világ Tanácsa igent mondjon.
Ekkor hat futam után a jelenlegi edzésmód is megváltozik, Monacoban még így versenyeznek a csapatok, de a következő, Európa Nagydíjon már másként. Akkor a előző nagydíj végeredményéhez képest fordított sorrendben egyetlen mért kört teljesítenek a versenyzők, versenyre feltankolt autóval.