A Honda benzines motorjait a legjobbak közé sorolhatjuk, a japán gyár mindig is élen járt fejlesztésükben. Motorjaik általában pörgősek, erősek, kellően nyomatékosak, mindamellett a fogyasztásuk is kedvező.
Éppen ezért a japán gyár nem is erőltette autóiban a dízelmotorok alkalmazását. Ám a piaci tendenciák a gázolajos autók előretörését mutatták, ezért a Honda is lépett.
A Civic-ben még az Isuzuval közösen kifejlesztett motort alkalmaztak, de az Accord számára már önállóan készítettek új motort. Hiába a kevés tapasztalat, a Honda mérnökei olyan kitűnő motort alkottak, ami könnyedén felveszi a versenyt az európai gyártók TDI, TDCi, CDI erőforrásaival. Ezt a motort a Honda a felújított CR-V vásárlói számára is elérhetővé tette.
Mindent megkapott a 2,2 literes 16 szelepes négyhengeres blokk, ami egy jó dízelmotornak jár. A második generációs common-rail befecskendezés 1600 barral juttatja az üzemanyagot a hengerekbe, a levegő változó lapátgeometriájú turbón és töltőlevegő-hűtőn át érkezik a blokkba.
Emellett fojtószeleppel folyamatosan változtatható keresztmetszetű szívócsövet és hűtött kipufogógáz visszavezetést is alkalmaznak. A motor kulturált járását pedig kéttömegű lendkerék és kiegyenlítő tengelyek segítik. Az eredmény így nem is kétséges. A motor legnagyobb teljesítménye 140 lóerő, de ennél fontosabb, hogy a maximális nyomatéka 340 newtonméter lett.
Érdekes módon valahogy mégsem volt olyan tökéletes a szabadidőautóban a motor, mint korábban az Accordban. Ezúttal ugyanis hatalmas turbólyuk tátongott az alsó fordulatszám-tartományban. Szokni kell az autó vezetését, hogy mindig a kritikus szint felett tartsuk a motor fordulatszámát.
Ha ez sikerül, egy szavunk sem lehet, remekül gyorsul az autó, észre sem veszzük, hogy egy személyautónál nehezebb kocsiban ülünk. A motor remekül reagál a gázpedál legapróbb pöccintésére is, mindamellett viselkedése továbbra is kifinomult és csendes, az utastérből nem lehet sejteni, mi is lakozik a motortérben.
Mind városban, mind autópályán könnyedén helytáll a dízel CR-V. Az utazósebessége 150-160 körül alakul, még ilyenkor is jó az egyenesfutás. Sőt, a fogyasztása is remek, dinamikus vezetés mellett sem válik iszákossá. Városban kilenc liter körüli fogyasztással jártunk, autópályán ez nyolc literre csökkent.
Ám nemcsak a motornak köszönhető, hogy örömmel vezettük a CR-V-t. A hatfokozatú sebességváltó a japán minőséget idézte, rövid úton, gyorsan futott a fokozatok között, melléváltani lehetetlen. Az idei évre készült el a váltó, a korábban tesztelt Accordban még ötsebességes volt. Annak egy kicsit hosszabbak voltak a fokozatai, az új a rövidebb fokozatokkal rugalmasabb lett.
A futómű jól szűrte az úthibákat, de a kényelem nem ment a stabilitás rovására. Bár az autó alulkormányozottan viselkedik gyors kanyarokban, viszonylag kis karosszériadőléssel fordul el, viselkedése kiszámítható. Egyedül üresen pattog egy kicsit a hátulja és a kormányzás sem elég precíz.
Jóllehet automatikusan aktiválódó négykerék-hajtással szerelik a CR-V-t, az autó formája ellenére sem terepjáró. Könnyebben juthatunk el sáros földúton, vagy síkos emelkedőn úti célunkhoz, de jól jöhet az összekerékhajtás vontatáskor is. Erősebb terepen viszont gondot okozhat a túlságosan mélyre nyúló kipufogórendszer és differenciálzárra is szükség lenne.
A közutas használatot erősítette a karosszéria kivitele is, mert a felújítás óta, az alapmodelleket kivéve, minden CR-V fényezett lökhárítókkal és küszöbökkel készül. A dízelmotor bemutatásával egy időben ugyanis kisebb átalakításon ment keresztül a Honda nagyobbik szabadidő-autója.
Ennek leglátványosabb elemei persze az orr-részen találhatók, egészen más lett az autó karaktere az új fényszórókkal, a hangsúlyosabb hűtőmaszkkal és a nagyobb ködlámpákkal. Hátul is újak a lámpatestek, de megváltoztak a lökhárító prizmái is. Összhatásban a CR-V az elegancia felé mozdult el, amit csak erősítenek a krómozott kilincsek.
Meghagyták viszont a csomagtérajtón elhelyezett pótkereket, amivel látványilag terepjáróvá avanzsál a CR-V. Ennél fontosabb, hogy a csomagtérből nem vesz el helyet, ahol alaphelyzetben 527 liternyi hely jut a csomagoknak. Ha az állítható üléseket előrébb toljuk, ez az érték 628-ra nő, de ha föl is hajtjuk, akkor már majd egy köbméternyi teret kapunk.
Ugyanez a térbőség jellemzi a Honda utasterét is. Elöl-hátul kényelmes hely fogadja az utazókat, az ülések kemény tömésűek. A hatalmas tér mellé személyautós kényelem társul, az autóhoz elektromos ablakok és tükrök, fedélzeti számítógép, tempomat, automata klíma is jár.
Rengeteg rakodó rekeszt alakítottak ki az utastérben, csak a vezető bal kezénél kettőt találunk belőlük. Nagyon ötletes a két ülés közötti lehajtható kis asztal, a több rekeszre osztott felületen minden holminkat elszórhatjuk. A kesztyűtartó viszont jelentősen leszűkíti a lábteret a jobb oldalon.
Továbbra is kemény műanyagokból építkezik a CR-V utastere, de a jó összeszerelésnek köszönhetően nem zörögnek az elemek. Alapvetően csendes az utastér, még nagy sebességnél is normálisan lehet beszélgetni.
Nem olcsó a dízel CR-V, de 8,8 millióért olyan autót kapunk, amiben nagyítóval kell keresni a hibákat. Jobb vétel lehet a CR-V, ha lemondunk a bőrborításról, a fényezett küszöbökről és riasztóról, így ugyanis mintegy 600 000 forinttal olcsóbban megvehető az autó.
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2204 |
Furat x löket (mm) | 85,0 x 97,1 |
Hengerek / szelepek száma | 4 / 16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 103 (140) / 4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 340 / 2000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 10,6 |
Végsebesség (km/h) | 180 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8,2 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,8 |
Vegyes (l/100 km) | 6,7 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 177 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4575 / 1780 / 1710 |
Tengelytáv (mm) | 2630 |
Csomagtér (liter) | 527 / 628 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1500 / 460 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 58 |
Gumiméret | 205 / 65 R 16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 8 807 750 |
Konkurensek (forint) | Nissan X-Trail 2,2dCi Sport: 8 690 0000 |
Toyota RAV4 2.0 D-4D: 8 650 000 | |
Hyundai Tucson Sport 2.0 CRDI: 6 562 000 | |
Tesztelt autó ára (forint) | 8 905 750 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | EBD(elektronikus fékerőosztó, elektromos fűthető, behajtható tükör, könnyűfém keréktárcsák, VSA(ABS + EBD+kipörgés- és kisodródásgátló, állítható magasságú kormány, állítható magasságú vezetőülés, kormányról vezérelhető CD lejátszó + hat hangszóró, bőr kárpit, dönthető, távolságban állítható hátsó ülések, elektromos ablakemelő elöl és hátul, elektromos napfénytető, fedélzeti számítógép, fűthető első ülések, indításgátló, távirányítású központizár, automata légkondícionáló, hat légzsák, riasztó, tempomat. |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | A benzinmotorral is kényelmes, tágas CR-V, a dízel motorral csak jobb lett. Remekül megy és keveset fogyaszt. |
Pontszám (max. 10) | 8,5 pont |