A Honda benzines motorjait a legjobbak közé sorolhatjuk, a japán gyár mindig is élen járt fejlesztésükben. Motorjaik általában pörgősek, erősek, kellően nyomatékosak, mindamellett a fogyasztásuk is kedvező.

Éppen ezért a japán gyár nem is erőltette autóiban a dízelmotorok alkalmazását. Ám a piaci tendenciák a gázolajos autók előretörését mutatták, ezért a Honda is lépett.

A Civic-ben még az Isuzuval közösen kifejlesztett motort alkalmaztak, de az Accord számára már önállóan készítettek új motort. Hiába a kevés tapasztalat, a Honda mérnökei olyan kitűnő motort alkottak, ami könnyedén felveszi a versenyt az európai gyártók TDI, TDCi, CDI erőforrásaival. Ezt a motort a Honda a felújított CR-V vásárlói számára is elérhetővé tette.

Teszt: Honda CR-V 2.2 i-CDTi Executive – Nyomatékosított értékek 1

Mindent megkapott a 2,2 literes 16 szelepes négyhengeres blokk, ami egy jó dízelmotornak jár. A második generációs common-rail befecskendezés 1600 barral juttatja az üzemanyagot a hengerekbe, a levegő változó lapátgeometriájú turbón és töltőlevegő-hűtőn át érkezik a blokkba.

Emellett fojtószeleppel folyamatosan változtatható keresztmetszetű szívócsövet és hűtött kipufogógáz visszavezetést is alkalmaznak. A motor kulturált járását pedig kéttömegű lendkerék és kiegyenlítő tengelyek segítik. Az eredmény így nem is kétséges. A motor legnagyobb teljesítménye 140 lóerő, de ennél fontosabb, hogy a maximális nyomatéka 340 newtonméter lett.

Érdekes módon valahogy mégsem volt olyan tökéletes a szabadidőautóban a motor, mint korábban az Accordban. Ezúttal ugyanis hatalmas turbólyuk tátongott az alsó fordulatszám-tartományban. Szokni kell az autó vezetését, hogy mindig a kritikus szint felett tartsuk a motor fordulatszámát.

Autópályán 8, városban 9 litert fogyasztott a tesztautó

Autópályán 8, városban 9 litert fogyasztott a tesztautó

Ha ez sikerül, egy szavunk sem lehet, remekül gyorsul az autó, észre sem veszzük, hogy egy személyautónál nehezebb kocsiban ülünk. A motor remekül reagál a gázpedál legapróbb pöccintésére is, mindamellett viselkedése továbbra is kifinomult és csendes, az utastérből nem lehet sejteni, mi is lakozik a motortérben.

Mind városban, mind autópályán könnyedén helytáll a dízel CR-V. Az utazósebessége 150-160 körül alakul, még ilyenkor is jó az egyenesfutás. Sőt, a fogyasztása is remek, dinamikus vezetés mellett sem válik iszákossá. Városban kilenc liter körüli fogyasztással jártunk, autópályán ez nyolc literre csökkent.

Ám nemcsak a motornak köszönhető, hogy örömmel vezettük a CR-V-t. A hatfokozatú sebességváltó a japán minőséget idézte, rövid úton, gyorsan futott a fokozatok között, melléváltani lehetetlen. Az idei évre készült el a váltó, a korábban tesztelt Accordban még ötsebességes volt. Annak egy kicsit hosszabbak voltak a fokozatai, az új a rövidebb fokozatokkal rugalmasabb lett.

Teszt: Honda CR-V 2.2 i-CDTi Executive – Nyomatékosított értékek 78


A futómű jól szűrte az úthibákat, de a kényelem nem ment a stabilitás rovására. Bár az autó alulkormányozottan viselkedik gyors kanyarokban, viszonylag kis karosszériadőléssel fordul el, viselkedése kiszámítható. Egyedül üresen pattog egy kicsit a hátulja és a kormányzás sem elég precíz.

Jóllehet automatikusan aktiválódó négykerék-hajtással szerelik a CR-V-t, az autó formája ellenére sem terepjáró. Könnyebben juthatunk el sáros földúton, vagy síkos emelkedőn úti célunkhoz, de jól jöhet az összekerékhajtás vontatáskor is. Erősebb terepen viszont gondot okozhat a túlságosan mélyre nyúló kipufogórendszer és differenciálzárra is szükség lenne.

Teszt: Honda CR-V 2.2 i-CDTi Executive – Nyomatékosított értékek 79A közutas használatot erősítette a karosszéria kivitele is, mert a felújítás óta, az alapmodelleket kivéve, minden CR-V fényezett lökhárítókkal és küszöbökkel készül. A dízelmotor bemutatásával egy időben ugyanis kisebb átalakításon ment keresztül a Honda nagyobbik szabadidő-autója.

Ennek leglátványosabb elemei persze az orr-részen találhatók, egészen más lett az autó karaktere az új fényszórókkal, a hangsúlyosabb hűtőmaszkkal és a nagyobb ködlámpákkal. Hátul is újak a lámpatestek, de megváltoztak a lökhárító prizmái is. Összhatásban a CR-V az elegancia felé mozdult el, amit csak erősítenek a krómozott kilincsek.

Meghagyták viszont a csomagtérajtón elhelyezett pótkereket, amivel látványilag terepjáróvá avanzsál a CR-V. Ennél fontosabb, hogy a csomagtérből nem vesz el helyet, ahol alaphelyzetben 527 liternyi hely jut a csomagoknak. Ha az állítható üléseket előrébb toljuk, ez az érték 628-ra nő, de ha föl is hajtjuk, akkor már majd egy köbméternyi teret kapunk.

Teszt: Honda CR-V 2.2 i-CDTi Executive – Nyomatékosított értékek 80Ugyanez a térbőség jellemzi a Honda utasterét is. Elöl-hátul kényelmes hely fogadja az utazókat, az ülések kemény tömésűek. A hatalmas tér mellé személyautós kényelem társul, az autóhoz elektromos ablakok és tükrök, fedélzeti számítógép, tempomat, automata klíma is jár.

Rengeteg rakodó rekeszt alakítottak ki az utastérben, csak a vezető bal kezénél kettőt találunk belőlük. Nagyon ötletes a két ülés közötti lehajtható kis asztal, a több rekeszre osztott felületen minden holminkat elszórhatjuk. A kesztyűtartó viszont jelentősen leszűkíti a lábteret a jobb oldalon.

Továbbra is kemény műanyagokból építkezik a CR-V utastere, de a jó összeszerelésnek köszönhetően nem zörögnek az elemek. Alapvetően csendes az utastér, még nagy sebességnél is normálisan lehet beszélgetni.

Nem olcsó a dízel CR-V, de 8,8 millióért olyan autót kapunk, amiben nagyítóval kell keresni a hibákat. Jobb vétel lehet a CR-V, ha lemondunk a bőrborításról, a fényezett küszöbökről és riasztóról, így ugyanis mintegy 600 000 forinttal olcsóbban megvehető az autó.


Műszaki adatok – Honda CR-V 2.2 i-CTDi Executive
 
MOTORADATOK
 
Lökettérfogat (ccm) 2204
 
Furat x löket (mm) 85,0 x 97,1
 
Hengerek / szelepek száma 4 / 16
 
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 103 (140) / 4000
 
Max. nyomaték (Nm/ford.) 340 / 2000
 
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,6
 
Végsebesség (km/h) 180
 
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,2
 
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,8
 
Vegyes (l/100 km) 6,7
 
CO2 kibocsátás (g/km) 177
 
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4575 / 1780 / 1710
 
Tengelytáv (mm) 2630
 
Csomagtér (liter) 527 / 628
 
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1500 / 460
 
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 58
 
Gumiméret 205 / 65 R 16
 
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 8 807 750
 
Konkurensek (forint) Nissan X-Trail 2,2dCi Sport: 8 690 0000
  Toyota RAV4 2.0 D-4D: 8 650 000
  Hyundai Tucson Sport 2.0 CRDI: 6 562 000
 
Tesztelt autó ára (forint) 8 905 750
 
A szériafelszereltség fontosabb tételei EBD(elektronikus fékerőosztó, elektromos fűthető, behajtható tükör, könnyűfém keréktárcsák, VSA(ABS + EBD+kipörgés- és kisodródásgátló, állítható magasságú kormány, állítható magasságú vezetőülés, kormányról vezérelhető CD lejátszó + hat hangszóró, bőr kárpit, dönthető, távolságban állítható hátsó ülések, elektromos ablakemelő elöl és hátul, elektromos napfénytető, fedélzeti számítógép, fűthető első ülések, indításgátló, távirányítású központizár, automata légkondícionáló, hat légzsák, riasztó, tempomat.
 
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye A benzinmotorral is kényelmes, tágas CR-V, a dízel motorral csak jobb lett. Remekül megy és keveset fogyaszt.
 
Pontszám (max. 10) 8,5 pont